  • 101. Data: 2023-03-23 17:45:20
    Temat: Re: Znowu - artykuł o rondach
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.03.2023 o 17:36, Akarm pisze:

    > Ta reguła nazywa się "regułą prawej reki". Domyśl się dlaczego.

    Chodzi mi o ten kciuk. Czy kciuk MUSI być ułożony w jakimś KIERUNKU, czy
    nie musi?

    Skoro zgodnie z przepływem elektronów to te elektrony płyną w kółko czy
    w jakimś kierunku np. z prawej do lewej i ten właśnie KCIUK MUSI
    ZAWIERAĆ INFORMACJĘ O KIERUNKU, co jak już wspomniałeś MUSI wystąpić NA
    początku przykładania ręki do przewodnika, do tego PRAWEJ i jest
    PODSTAWĄ zasady "prawej dłoni", czyli najpierw określa się KIERUNEK od
    którego zależy cała reszta?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 102. Data: 2023-03-23 17:53:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Mar 2023 11:16:16 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Czyli jednak nie rozumiesz. Reguła prawej ręki określa KIERUNEK-PRAWO/W
    > PRAWO/PO PRAWEJ. Nic innego i służy właśnie do tego, czyli do określania
    > kierunku.

    Kierunek prawo/lewo jest i bez ręki, a nawet bez dwóch rąk ...

    J.

  • 103. Data: 2023-03-23 17:57:48
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Chodzi mi o ten kciuk. Czy kciuk MUSI być ułożony w jakimś KIERUNKU, czy
    > nie musi?

    Skoro nic nie zrozumiałeś, to ja już nie pomogę.

> [...]
    > początku przykładania ręki do przewodnika, do tego PRAWEJ i jest
    > PODSTAWĄ zasady "prawej dłoni", czyli najpierw określa się KIERUNEK od

    Chuj wie czego szukasz.
    Po więcej informacji sięgnij po prostu do podręcznika. Ja nauczycielem
    nie jestem.

    --
    -
    Akarm

  • 104. Data: 2023-03-23 18:28:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Mar 2023 11:08:40 +0100, Akarm wrote:

    > On twierdzi, że "reguła zegarka" pomaga mu, między innymi, w określeniu
    > gdzie znajduje się lewa noga, lewe ucho, lewa dziurka nosa...
    > "Reguła lewej ręki" pomagałaby mu w znalezieniu zegarka.

    Albo np w wojsku czy harcerstwie "w lewo zwrot".
    A w lewo to w którą strone ...

    > Już usiłowałem to tłumaczyć, przywołując regułę prawej dłoni, która nie
    > jest regułą elektronów, ani regułą pola magnetycznego. Jest właśnie
    > regułą prawej dłoni. Celem reguły prawej dłoni jest pole magnetyczne.

    Hm ... celem reguły prawej dloni jest zapamiętanie związków dla pola
    magnetycznego i innych. Czy jak kto woli - dla przyjetej algebry
    wektorĂłw.

    Nazwał bym ją nawet regułą pola magnetycznego.

    > Tyle, że do zrozumienia trzeba przynajmniej odrobiny myślenia
    > logicznego. A może wystarczyłoby po prostu odrobina myślenia?

    Zwroty w algebrze wektorów sa umowne, nie wymyślisz.

    Zwroty "przepływu prądu" i "pola magnetycznego" też są umowne.
    Czy "wynikłe z tradycji".

    > Nie miliony ludzi, tylko jakaś część, dla której np. galeria jest
    > wyłącznie synonimem centrum handlowego.

    > To nie jest powód, żeby uparcie twierdzić, że reguła, która absolutnie
    > nic nie mówi o ręce jest regułą ręki.

    > Ano dlatego, że ta reguła nic nie mówi o sposobie wykorzystania ręki.
    > Trudne do pojęcia? Nielogiczne?

    W ruchu drogowym?
    No moze i mało mówi.

    W kwestii pola magnetycznego sposĂłw wykorzystania jest podany :-)

    J.

  • 105. Data: 2023-03-23 20:16:14
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.03.2023 o 17:57, Akarm pisze:

    > Skoro nic nie zrozumiałeś, to ja już nie pomogę.

    Czyli nie wiesz. OK.

    >  Chuj wie czego szukasz.

    Szukam kierunku w tej regule.

    > Po więcej informacji sięgnij po prostu do podręcznika. Ja nauczycielem
    > nie jestem.

    No wiem, pisałeś to, co zapamiętałeś w szkole. Internetów też nie masz,
    książki spaliłeś i zostałeś bez dostępu do informacji.

    Ja mam Internet a tam znalazłem coś takiego:

    "Jeżeli obejmiemy przewód prawą ręką tak, aby kciuk wskazywał kierunek
    przepływu prądu, to cztery zgięte palce wskażą zwrot wektora indukcji
    magnetycznej. Co ważne, mowa jest o umownym kierunku przepływu prądu,
    czyli wywołanym przez przemieszczające się nośniki dodatniego ładunku
    elektrycznego."

    Wyraźnie jest napisane o KIERUNKU (aby kciuk wskazywał kierunek
    przepływu prądu) Z regułą prawej ręki jest podobnie. Prawa ręka wskazuje
    KIERUNEK w PRAWO i stąd nazwa reguły.

    CBDU

    EOT :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 106. Data: 2023-03-23 20:42:19
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.03.2023 o 17:53, J.F pisze:

    > Kierunek prawo/lewo jest i bez ręki, a nawet bez dwóch rąk ...

    Jeśli wiesz gdzie jest prawo czy lewo "zawsze" w sensie bez
    zastanawiania się. Samo prawo czy lewo jest iluzją :) Prędzej wskazanie
    TAM lub strzałka. Sam pisałeś, że na strzałki reagujesz poprawnie a w
    przypadku zwrotu prawo/lewo to 50% szans że trafisz :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 107. Data: 2023-03-23 20:47:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Mar 2023 20:42:19 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

> [...]
    > TAM lub strzałka. Sam pisałeś, że na strzałki reagujesz poprawnie a w
    > przypadku zwrotu prawo/lewo to 50% szans Ĺźe trafisz :)

    No tak pisalem, ale rece mi w tym nie pomagają, ani nie przeszkadzają.

    "lewa reka to ta z zegarkiem" - o, to jest jakas pomoc.

    J.

  • 108. Data: 2023-03-23 20:53:12
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.03.2023 o 20:47, J.F pisze:

    > No tak pisalem, ale rece mi w tym nie pomagają, ani nie przeszkadzają.
    >
    > "lewa reka to ta z zegarkiem" - o, to jest jakas pomoc.

    Prawa to ta, którą się podcierasz :D (muslimy myją dupę)...no dobra
    idzie skojarzyć czynność dla prawej ręki, żeby zawsze wiedzieć która to
    jest.

    Generalnie nie chodzi o to, że ktoś ZAWSZE zapomina gdzie jest prawo czy
    lewo. Używanie tego "markera" przyspiesza tylko decyzję określenia kierunku.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 109. Data: 2023-03-23 20:55:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Mar 2023 20:16:14 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

> [...]
    > magnetycznej. Co ważne, mowa jest o umownym kierunku przepływu prądu,
    > czyli wywołanym przez przemieszczające się nośniki dodatniego ładunku

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Regu%C5%82a_prawej_d%C
    5%82oni

    > Wyraźnie jest napisane o KIERUNKU (aby kciuk wskazywał kierunek
    > przepływu prądu) Z regułą prawej ręki jest podobnie. Prawa ręka wskazuje
    > KIERUNEK w PRAWO i stąd nazwa reguły.

    Prawa reka w samochodzie niczego nie wskazuje, no chyba, ze dzwignie
    biegow, ale nie u AnglikĂłw.
    Ot - prawa ręka jest po prawej stronie, a samochodom po prawej musimy
    ustąpic pierwszenstwa. I jechac musimy prawym pasem.

    Natomiast w magnetyzmie, i w wektorach, i w srubach,
    chodzi o specyficzne ustawienie palcow w prawej dłoni.
    W lewej jest odwrotne.

    J.

  • 110. Data: 2023-03-23 21:16:30
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.03.2023 o 20:55, J.F pisze:

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Regu%C5%82a_prawej_d%C
    5%82oni

    Niom. Fizyka i cytat z tego linka:

    "W fizyce reguła prawej dłoni pozwala określić kierunek ruchu
    przewodnika w polu magnetycznym."

    > Prawa reka w samochodzie niczego nie wskazuje, no chyba, ze dzwignie
    > biegow, ale nie u Anglików.

    U Anglików to reguła lewej ręki :)

    > Ot - prawa ręka jest po prawej stronie, a samochodom po prawej musimy
    > ustąpic pierwszenstwa. I jechac musimy prawym pasem.

    No. Tak jest i to jest właśnie ta reguła prawej ręki.

    > Natomiast w magnetyzmie, i w wektorach, i w srubach,
    > chodzi o specyficzne ustawienie palcow w prawej dłoni.
    > W lewej jest odwrotne.

    Bo tam jest odwrotnie w sensie, że najpierw ustalamy KIERUNEK kciukiem.
    Nie mniej w obu regułach, chodzi o kierunek a nie o teslę czy skok gwintu.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>