  • 31. Data: 2023-03-19 21:05:46
    Temat: Re: Znowu - artykuł o rondach
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-19 o 19:07, Akarm pisze:

    > Cały czas czekam na definicję "reguły prawej ręki".

    Art. 25. [Skrzyżowanie]
    1.
    Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany
    zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi
    nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo - także jadącemu
    z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo.

    https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/pr
    awo-o-ruchu-drogowym-16798732/art-25

    --
    Janusz

  • 32. Data: 2023-03-19 21:33:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 19 Mar 2023 20:59:51 +0100, pueblo

    > Nie przekonuje mnie taka argumentacja - w każdym razie nie oparłbym na
    > tym rzetelnej krytyki tego artykułu.

    Tym się różnimy, dlatego też ty tkwisz w absurdach,
    bo nie zauważasz kiedy ktoś ci kisiel z mózgu robi.

    > Po prostu tak mi się wydaje. Mam 2 możliwości i wybieram jedną. Gdyby
    > gdzieś w przepisach był taki zapis wprost, to pewnie byś się tym pochwalił.

    Klasyka gatunku. Nie ma w przepisach, ale tak ci się wydaje.
    To skoro nie ma w przepisach to może warto przyjąć inny tok
    myślenia? Np. że SORO to JEDNO skrzyżowanie i to na tym
    skrzyżowaniu się odbywa zmiana kierunku, dokładnie jak
    na każdym innym skrzyżowaniu, a nie NA SAMYM ZJEŹDZIE
    z tego skrzyżowania?

    Jak masz problem z ogarnięciem to weź sobie "kwadratowe"
    skrzyżowanie (najlepiej najbardziej analoigiczne do SORO),
    i przeanalizuj wszelkie możliwe kierunki ruchu, w tym zauważ
    kiedy sygnalizujesz zamiar zmiany, kiedy zaczynasz manerw,
    kiedy go kończysz itd. a potem przełóż na SORO.

    > [...]
    > A jednak nadal to robisz.
    ^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Ani razu mi nie odpowiedziałeś.

    Napisałem wyraźnie, że nic takiego nie jest w KW napisane, podobnie jak w
    naszym PORD, które musi być spójne z KW, też nie jest nic takiego napisane.
    Żadna definicja, żaden opis nie wyciąga SORO spod definicji skrzyżowania,
    nie nadaje mu innych zasad jazdy, w szczególności nie określa że to
    "zestaw skrzyżowań z obwiednią ze skrętami tylko w prawo" itp. pierdół.
    Jasne czy jeszcze dokładniej to trzeba wyłożyć?

    > Sygnalizacja czego? Jakich zamiarów? Może zmiany pasa albo kierunku ruchu?

    Albo, w przypadku KW, narzucenia informacji o _zjeździe_ z SORO.

    > Z tego wynika, że wg naszego PORD zjazd z ronda nie
    > jest zmianą kierunku ruchu.

    Nie tylko z naszego, ale także z KW. Może dlatego, że nasze PORD powinno
    być spójne z KW. I oczywiście że zjazd ze skrzyżowania nie jest zmianą
    kierunku, bo zmianę kierunku dokonuje się na skrzyżowaniu dróg a nie na
    zjeździe. Ponownie odsyłam do klasycznych skrzyżowań, sprawdź sobie gdzie
    się manewr zmiany kierunku na skrzyżowaniu zaczyna i kiedy kończy (w tym
    kiedy się zaczyna i kończy sygnalizację tegoż).

    > Vice versa.

    > Na takie przypadłości to już ci nic nie pomoże.
    > Dla mnie EOD. Do niczego mnie nie przekonałeś,
    > żadnych wątpliwości nie rozwiałeś - lubisz se
    > pobić pianę.

    Sądzisz że takie było moje zadanie? Przecież ty i tak wiesz lepiej.
    Ty się zwyczajnie nie chcesz niczego dowiedzieć, bo jesteś zabetonowany.
    Masz niespójności, nawet z artykułem który sam podlinkowałeś, i nic
    z tym nie robisz, nie próbujesz dociec, ty, sam. Nawet se wygooglać
    nie potrafisz rozporządzenia o znakach tylko w kółko czekasz żeby
    ktoś ci dał gotową odpowiedź. Absurd.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 33. Data: 2023-03-19 23:02:15
    Od: Kazik Kaz <k...@n...email>

    > Potem JA dojeżdżam do ronda a tam...KURWA karuzela. W kułko, kurwa

    "Miszczu. mój miszczu" - pisze się "w kółko"... miernoto.

    Dołączam różne wyrazy,
    Kazik

  • 34. Data: 2023-03-19 23:06:27
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.03.2023 o 23:02, Kazik Kaz pisze:

    > "Miszczu.

    Sriszczu :]

    'kułko jeżdżo'

    Jprdl, co za kretyn :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 35. Data: 2023-03-19 23:24:01
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 19.03.2023 o 19:43, cef pisze:

    > Słabe to jest.
    > Jesteś tym kretynem, który siedzi w odosobnieniu
    > i nigdy nie spotkał się z potocznym określeniem tak zasady
    > pierwszeństwa w ruchu drogowym? Nie chce mi się wierzyć.
    > Inne wpisy wskazują, że jesteś "na poziomie" :-)
    > Po prostu chciałeś się przypie.... tak jak ja teraz do Ciebie.

    Nie.
    Nie "słabe to jest".
    Oczekiwanie na rozstrzygnięcie, który z dyskutantów okaże się kretynem,
    nie jest słabe.
    Tylko kretyn może uparcie twierdzić, że zna jakąś definicję, ale nie
    może jej przytoczyć, bo ona nie istnieje. Już jaśniej?
    Idiotyczne pierdolenie, że najeży jeździć i udzielać pierwszeństwa
    według jakiejś wymyślonej reguły prawej ręki, może propagować wyłącznie
    tępy prymityw. Tępy prymityw pamięta że w szkole kiedyś było coś o
    regule prawej dłoni, zatem "reguła prawej ręki" wydaje mu się lepszym
    (choć ani trochę niezwiązane z tematem) określeniem, niż zwykłe,
    pospolite "pierwszeństwo z prawej".

    --
    -
    Akarm

  • 36. Data: 2023-03-19 23:29:51
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 19.03.2023 o 18:44, Myjk pisze:
    > Sun, 19 Mar 2023 18:19:26 +0100, pueblo

    > W świetle Art. 3. to aż tylko.

    " Art. 3. o ruchu drog.
    Obowiązki uczestnika ruchu w zakresie bezpieczeństwa
    1.
    Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani
    zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną ostrożność,
    unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie
    bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić albo w
    związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny oraz narazić
    kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również zaniechanie.
    2.
    3.
    Jeżeli uczestnik ruchu lub inna osoba spowodowała jednak zagrożenie
    bezpieczeństwa ruchu drogowego, jest obowiązana przedsięwziąć niezbędne
    środki w celu niezwłocznego usunięcia zagrożenia, a gdyby nie mogła tego
    uczynić, powinna o zagrożeniu uprzedzić innych uczestników ruchu.
    "

    To ten artykuł? W którym fragmencie niby kręcenie się po rondzie łamie
    ten artykuł?

    > Jak ktoś twierdzi że można się w kółko kręcić po skrzyżowaniu,
    > bo jest taka *fizyczna* możliwość, choć jest to wprost niezgodne
    > z przepisami, co więcej przepisami na które się w artykule powołuje,
    > to jest po prostu debilem. Ktoś, komu takie stwierdzenie nie
    > przeszkadza przy jednoczesnym polecaniu jako wzoru, i uważa
    > że to tylko czepianie się biednego autora gniota, podobnie.

    Nie fizyczna możliwość. Na rondzie po prostu należy jeździć w kółko
    biorąc pod uwagę prowadzenie pasów. No chyba, że rondo turbinowe, to nie.

  • 37. Data: 2023-03-20 01:42:15
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    W dniu 2023-03-19 o 23:24, Akarm pisze:

> [...]
    > regule prawej dłoni, zatem "reguła prawej ręki" wydaje mu się lepszym
    > (choć ani trochę niezwiązane z tematem) określeniem, niż zwykłe,

    No ja pierdolę. Jaki kurwa zakuty łeb.
    Jakich dyskutantów, jakie rozstrzygnięcie? Wpierdoliłeś się do dwóch
    wątków w ogóle nie odnosząc się do meritum, tylko czepiłeś się jednego
    sformułowania - zresztą nieistotnego w ogólnym kontekście.
    Lubię i szanuję ludzi pryncypialnych i szczegółowych, ale pod warunkiem
    że posiadają dużą wiedzę i intelekt.
    Naprawdę, przez pół sekundy łudziłem się, że chodzi o coś więcej, ale
    nie. Ty się przypierdoliłeś o to, że ktoś określił pierwszeństwo z
    prawej "REGUŁĄ PRAWEJ RĘKI" I to wszystko. Koniec. Nic istotnego z tego
    nie wynika, nic nie wnosi, nic nie zmienia w rozumieniu czegokolwiek.
    Nawet nie chodziło o jakąś poprawność językową. No niesamowicie kurwa
    poszerzyłeś moje horyzonty. Jak to się stało, że zstąpiłeś na ziemię i
    zacząłeś pisać w usenecie do prostego ludu?
    Gdybyś się tylko po prostu czepiał, bo to taka twoja przypadłość, że
    szlag cię trafia, jak ktoś powie na kajzerkę - bułka. Nie ma sprawy. Ale
    nie, opakowałeś gówno w złoty papierek mądrząc się, że tylko chamom to
    nie smakuje.
    Utwierdzam się w przekonaniu, że jesteś biurwą wyszkoloną do codziennego
    uprzykrzania ludziom życia, albo co gorsze - pospolitym belfrem, który
    nienawidzi swojej roboty i wyżywa się na uczniach.
    Pewnie za lotny w dzieciństwie nie byłeś, więc wbijali ci wiedzę pasem
    przez dupę. No i z tej traumy wyrósł taki nadęty palant i
    ćwierćinteligent z poczuciem wyższości.

  • 38. Data: 2023-03-20 06:09:08
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-03-2023 o 01:42, pueblo pisze:

    > Gdybyś się tylko po prostu czepiał, bo to taka twoja przypadłość, że
    > szlag cię trafia, jak ktoś powie na kajzerkę - bułka.

    Ale że co, kajzerka gdzieś nie jest bułką, czy o co chodzi?

  • 39. Data: 2023-03-20 07:40:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-03-2023 o 21:33, Myjk pisze:

> [...]
    > skrzyżowaniu się odbywa zmiana kierunku, dokładnie jak
    > na każdym innym skrzyżowaniu, a nie NA SAMYM ZJEŹDZIE

    Dopóki sądy mają na ten temat dokładnie odwrotne zdanie, to nie.
    A mają odwrotne niż Ty.

    Właściwą drogą dla kogoś kto uważa inaczej, jest udowodnienie swoich
    poglądów przed sądem.
    Dopiero później będzie mógł je głosić jako obowiązujące.

    Do tego momentu - tylko robi czytającym kisiel z mózgu i wprowadza ich w
    błąd.
    EOD

  • 40. Data: 2023-03-20 08:27:19
    Od: Kazik Kaz <k...@n...email>

    > Sriszczu :]
    > 'kułko jeżdżo'
    > Jprdl, co za kretyn :D

    Abyś wiedział - ta literka, którą następneym razem napisz, to takie
    koło z wentylkiem tylko przedłużonym na zewnątrz.

    Dołączam różne wyrazy,
    Kazik