  • 1. Data: 2021-09-13 14:43:55
    Temat: Żółta taśma klejąca
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Elektronika bywa zabezpieczana (najczęściej żółtą) taśmą klejącą. Mam na
    myśli mocowanie przewodów, zabezpieczenia gniazd, izolowanie styków/lutów,
    itd. Widuję to w laptopach, PDA, nawigacjach itd.

    Jest to jakaś specjalna taśma? Przypuszczam, że tak, bo "zwykłe" po
    stosunkowo krótkim czasie (ponad kilkanaście miesięcy) albo się zrywają,
    albo nie udaje się ich przykleić, natomiast miewam urządzenia mające
    kilkanaście lat, gdzie taka taśma daje się zdjąć i ponownie skutecznie
    przykleić.

    Czego szukać i ewentualnie gdzie kupić?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2021-09-13 14:59:00
    Temat: Re: Żółta taśma klejąca
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Adam wrote:

    > Czego szukać i ewentualnie gdzie kupić?

    Taśma poliestrowa 3M:

    http://sklep.remagas.pl/pl/tasmy/tasmy-izolacyjne-po
    liestrowe

    Jest jeszcze kapton, ale ma kolor bursztynowy.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 3. Data: 2021-09-14 14:08:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Monday, September 13, 2021, 2:43:55 PM, you wrote:

> [...]

    > albo nie udaje się ich przykleić, natomiast miewam urządzenia mające
    > kilkanaście lat, gdzie taka taśma daje się zdjąć i ponownie skutecznie

    Taśma scapa żółta w TME? Ewentualnie transformatorowa 1350F 3M...

    --
    Best regards,
    RoMan