  • 1. Data: 2021-09-13 14:15:49
    Temat: Lead times
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Spodobał mi się pewien przekaźnik przemysłowy, ale żaden dystrybutor nie
    miał go w ofercie. Zadzwoniłem więc do Panasonica i pani powiedziała mi,
    że na tym elemencie lead time to 700 dni. Dla mnie to absolutny rekord,
    ale pewnie macie podobne. Wszyscy mówią o niedoborze mikrochipów, ale w
    elektromechanice to wygląda jeszcze gorzej.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2021-09-13 15:05:26
    Temat: Re: Lead times
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    W dniu 2021-09-13 o 14:15, Piotr Wyderski pisze:
> [...]
    > ale pewnie macie podobne. Wszyscy mówią o niedoborze mikrochipów, ale w
    > elektromechanice to wygląda jeszcze gorzej.

    To jakaś paranoja jest. Podstawka pod przekaźnik... 4 miesiące. Tam
    żadnej elektroniki nie ma, kawałek plastiku i metalu. Chyba mamy nowy
    trend ogólnoświatowy - nie ma, nie wiadomo kiedy będzie.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 3. Data: 2021-09-13 15:10:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Sep 2021 15:05:26 +0200, Irek.N. wrote:

    > To jakaś paranoja jest. Podstawka pod przekaźnik... 4 miesiące. Tam
    > żadnej elektroniki nie ma, kawałek plastiku i metalu. Chyba mamy nowy
    > trend ogólnoświatowy - nie ma, nie wiadomo kiedy będzie.

    Trend bodajze mamy, Covid + dodatkowe skutki.

    Ale czy taki nowy?
    Tobie sie wydaje trywialne, a tam ktos musi najpierw linie przezbroic,
    zrobic potrzebne czesci metalowe, plastikowe, montaz uruchomic.
    A jak ma zaklad obciazony innymi zamowieniami, i nie wyrabia ... to
    musisz poczekac. Albo musisz poczekac, az np plastik dostanie,
    bo producent nie wyrabia, transport nie wyrabia, itp.

    Teraz tylko lekkie spotegowania.

    A jeszcze taki drobiazg - brak kontenerow
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Ekonomisci-Jedna-z-
    przyczyn-wzrostu-cen-transportu-morskiego-jest-brak-
    kontenerow-8155043.html

    J.

  • 4. Data: 2021-09-13 15:49:33
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    J.F wrote:

> [...]
    > musisz poczekac. Albo musisz poczekac, az np plastik dostanie,
    > bo producent nie wyrabia, transport nie wyrabia, itp.

    Ale to są drogie elemnty do zastosowań przemysłowych, ich nie ma prawa
    nie być, bo zakład stanie. Ktoś był pierwszy i wykupił cały zapas z rynku?

    > Teraz tylko lekkie spotegowania.

    Jak klientowi powiedzieć, że przekaźnik będzie już za dwa lata?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2021-09-13 16:03:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Sep 2021 15:49:33 +0200, Piotr Wyderski wrote:

    > Ale to są drogie elemnty do zastosowań przemysłowych, ich nie ma prawa
    > nie być, bo zakład stanie. Ktoś był pierwszy i wykupił cały zapas z rynku?

    > Jak klientowi powiedzieć, że przekaźnik będzie już za dwa lata?

    Piotrze, ale Ty jakis specyficzny przekaznik znalazles zapewne.

    Byly, nie ma, moze beda ... a dla producenta "od 10 lat nikt nie
    zamawial" :-)

    J.

  • 6. Data: 2021-09-13 16:13:21
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-09-13 o 15:10, J.F pisze:
    > Trend bodajze mamy, Covid + dodatkowe skutki.
    Covid jest tylko narzędziem, a problemem jest uzależnienie się całego
    świata od Chin, które teraz chcą pokazać, że są światową potęgą.

  • 7. Data: 2021-09-13 16:23:43
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    J.F wrote:

    > Piotrze, ale Ty jakis specyficzny przekaznik znalazles zapewne.

    https://pl.mouser.com/datasheet/2/315/panasonic_1213
    2018_SFN4D-1510098.pdf

    Bardzo fajny, wysokiej klasy force-guided z izolacją na 2.5kV/4kV/5kV.
    Istotnie, bardziej specyficzne są już chyba tylko przekaźniki próżniowe.

    > Byly, nie ma, moze beda ... a dla producenta "od 10 lat nikt nie
    > zamawial" :-)

    Pani powiedziała, że cała produkcja jest "allocated", to chyba jednak
    zamawia i może poczekać na dostawę te 2 lata. :)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 8. Data: 2021-09-13 16:27:23
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > Covid jest tylko narzędziem, a problemem jest uzależnienie się całego
    > świata od Chin, które teraz chcą pokazać, że są światową potęgą.

    Też mam takie odczucia. Tylko czy przypadkiem właśnie nie strzelili
    sobie w kolano (w skali długoterminowej)? Przecież każdy rozsądny
    producent po takim numerze zadba o wielodostęp (dywersyfikacja
    dostawców), a i na poziomie kontynentów mogą i zapewne wydarzą się
    rzeczy skutkujące pokazaniem 4 liter w stronę skośnych.

    Niby są tak dużym rynkiem, że mogą odwzajemnić pokazaną część ciała,
    tylko czy nie doprowadzi to do separacji gospodarczej?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 9. Data: 2021-09-13 16:32:13
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    W dniu 13.09.2021 o 16:23, Piotr Wyderski pisze:
    > Bardzo fajny, wysokiej klasy force-guided z izolacją na 2.5kV/4kV/5kV.
    > Istotnie, bardziej specyficzne są już chyba tylko przekaźniki próżniowe.

    Jak pojedyncze sztuki, to może spasuje Ci G7S Omrona (prowadzony,
    2kVAC?) To właśnie podstawki pod nie taki termin miały. :) Czyli co,
    branża safety przysiadła? ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 10. Data: 2021-09-13 16:40:32
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Irek.N. wrote:

    > Też mam takie odczucia.

    No ale akurat te przekaźniki są Made in Germany/Czech, nie PRC.

    Pozdrawiam, Piotr