  • 81. Data: 2021-09-05 08:56:46
    Temat: Re: Ziew...
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/09/2021 01:35, ii wrote:
    > 1/4 to mały ułamek?

    Tak. Inaczej ćwiartka. W porządniejszym samochodzie, to cena dodatków.

  • 82. Data: 2021-09-05 09:38:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.09.2021 o 08:55, heby pisze:

    > W oryginalnej wersji chdoziło o wąsy, ale doceniam wkład.

    Nie mi dziękuj. Jak wpiszesz w googla to pewnie wyskoczy z którego
    klasyka to cytata.

    > Rzecz w tym że ilosc PV na dachach wzsołsa od prawie zera do połowy.

    Rzecz w tym, że samochody odpoczywają po nocach, więc generalnie nie
    ładuje się ich słoneczkiem. Argument mniej więcej taki jak by mopsiara
    tłumaczyła że cię utrzymuje bo płaci akcyzę w czesterfildach. "Niby tak,
    ale jednak kurwa nie do końca".

    > Innymi słowy, argumenty przeciwników się zdezaukualizowały.

    NIc się nie zdeazktualizowało - samochód elektryczny w polsce (nie mylić
    z polskim samochodem elektrycznym) to węglowóz i jest mniej eko od
    zwalczanego przez lewaków dizla z euroVI.

    > Teraz, alby mieć argumenty, należy wliczyć fakt, że dzięki covid (praca
    > zdalna, samochód stoi pod domem w dzień) ten Twój "węglowóz" przestaje
    > mieć sens jako racjonalny, staje się jedynie pusta propagandą.

    W takim razie jest jeszcze bardziej ekologicznie bez sensu - wywalono w
    chuj energii i materiałów w pisdu.

    --
    Shrek

  • 83. Data: 2021-09-05 09:45:07
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/09/2021 09:38, Shrek wrote:
    > Rzecz w tym, że samochody odpoczywają po nocach

    Bzdura. Mój odpoczywa w dzień po kilkanascie godzin pod domem.

    Wrzucanie wszystkich samochodów jako zapierniczajacych po nascie godzin
    po mieście, jest propagandą. Przejedź się po osiadlach, zobaczysz ile
    ich stoi.

    >, więc generalnie nie
    > ładuje się ich słoneczkiem.

    Odwrotnie. Ponieważ z obserwacji większego osiedla domków wynika, że
    samochody stoją głównie *pod* domem w dzień, takie podejście ma sens.
    Połowa ma panele. Za 3 lata, prawie wszyscy.

    > Argument mniej więcej taki jak by mopsiara
    > tłumaczyła że cię utrzymuje bo płaci akcyzę w czesterfildach. "Niby tak,
    > ale jednak kurwa nie do końca".

    Bo nie widzisz dynamiki zmian. Prąd w ciągu dnia, zasilający samochód z
    paneli to nie jest bredzenie (3 lata temu bym tak powiedział) tylko
    konkretna możliwość. Zawdzięczamy to wybuchowi PV, covidowi i zmianie
    mentalności pracodawców.

    Pewnie, że spawacz sobie nie popraduje z domu. Ale jakieś 30% ludzi
    popracuje. To oznacza, że samochody elektryczne (al bo brak samochodu)
    stały się 30% bardziej eko.

    > NIc się nie zdeazktualizowało - samochód elektryczny w polsce (nie mylić
    > z polskim samochodem elektrycznym) to węglowóz

    3 lata temu tak.

    > i jest mniej eko od
    > zwalczanego przez lewaków dizla z euroVI.

    Jak postawią elektrownie jądrową (a postawią za życia moich wnuków) to
    dalej tak bedzie?

    > W takim razie jest jeszcze bardziej ekologicznie bez sensu - wywalono w
    > chuj energii i materiałów w pisdu.

    Dokładnie. Z tych powodów sprzedajce samochody salony cienko przedły.
    Innymi słowy dzięki covid mamy mniej samochodów i energii na ich
    produkcje w postaci CO2.

    Super. Nic lepszego niż COVID dla smogu nie było.

  • 84. Data: 2021-09-05 09:58:14
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 05.09.2021 o 09:38, Shrek pisze:

    > Rzecz w tym, że samochody odpoczywają po nocach, więc generalnie nie
    > ładuje się ich słoneczkiem.

    Generalnie to samochody stoją a nie jeżdżą.

> [...]
    > z polskim samochodem elektrycznym) to węglowóz i jest mniej eko od
    > zwalczanego przez lewaków dizla z euroVI.

    Niemożliwe. Jeżdżę tym swoim elektrykiem i czuję smród spalinowych a nie
    swój.

  • 85. Data: 2021-09-05 10:01:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.09.2021 o 09:45, heby pisze:

    > Bzdura. Mój odpoczywa w dzień po kilkanascie godzin pod domem.

    Cieszymy się twoim szczęściem, ale jednak generalnie samochody służą do
    poruszania się i występuje zjawisko szczytu porannego i popołudniowego.
    Między tymi szczytami generalnie te samochody pozostają poza adresem
    zamieszkania. Pech chce, że słońce świeci akurat wtedy. Jeśli ktoś w tym
    czasie z samochody nie korzysta, to znaczy że niem nie jeżdzi a więc i
    nie "tankuje", co znaczy że ładowanie samochodów z PV to statystyczna
    mrzonka.

    > Wrzucanie wszystkich samochodów jako zapierniczajacych po nascie godzin
    > po mieście, jest propagandą. Przejedź się po osiadlach, zobaczysz ile
    > ich stoi.

    Przejedź się na dowolną większą ulicę i zobacz ile tam ich stoi koło 8
    rano (w korku).

    > Odwrotnie. Ponieważ z obserwacji większego osiedla domków wynika, że
    > samochody stoją głównie *pod* domem w dzień, takie podejście ma sens.

    A kiedy jeżdzą? W nocy?

    > Bo nie widzisz dynamiki zmian. Prąd w ciągu dnia, zasilający samochód z
    > paneli to nie jest bredzenie (3 lata temu bym tak powiedział) tylko
    > konkretna możliwość.

    Na chuj mi samochód który się ładuje jak go potrzebuję, żebym mógł
    jeździć po nocach? Nie każdy jest dostawcą świeżych bułek na rano do sklepu.

    > Zawdzięczamy to wybuchowi PV, covidowi i zmianie
    > mentalności pracodawców.

    Chuja tam zawdzięczamy. Już po koronapierdolcu i korki są jak były
    wcześniej.

    > 3 lata temu tak.

    Dalej tak. Sprawdź ile jest paliw kopalnych w "miksie".

    > Jak postawią elektrownie jądrową (a postawią za życia moich wnuków) to
    > dalej tak bedzie?

    Jak powstaną to pogadamy. Obstawiam, że wtedy może się okazać, że już
    elektryki nie będą takie cool. Na razie w polsce bardziej obciążają
    środowisko niż sprawna spalinka nawet z normą euro V. Nie mówiąc już o
    LPG, gdzie z odwłoka wychodzi prawie sama para wodna i CO2 z niewielkimi
    domieszkami NOX. I te NOx jest szkodliwe. Należy policzyć jak bardzo i
    czy warto się spinać. W sensie ile powodują dodatkowych zgonów rocznie
    (ale konkretnie NO2, a nie "smog"). Wtedy można stwierdzić czy lepiej
    trochę NOx czy więcej CO2.

    > Dokładnie. Z tych powodów sprzedajce samochody salony cienko przedły.

    Salony cięko przędły bo przez koronapierdolca firmy ograniczały wszelkie
    wydatki czekając co się będzie działo. Dotknęło to nie tylko floty.

    > Innymi słowy dzięki covid mamy mniej samochodów i energii na ich
    > produkcje w postaci CO2.

    Prawda. Ale nie ma nic wspólnego z elektrykami.

    > Super. Nic lepszego niż COVID dla smogu nie było.

    Było ale się skończyło. I nie jest to prawda - ten smog powoduje głównie
    niska emisja. I jeśli coś pomogło (a chyba w zimę niespecjalnie) to
    akcje "zmień płeć";)

    --
    Shrek

  • 86. Data: 2021-09-05 10:01:56
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 05.09.2021 o 08:51, heby pisze:

    > Większy od zera, co ma odpowiedzieć na Twoje pytanie:
    > " Ale możesz się przejść po tych wszystkich domach z panelami wokół
    > Ciebie i dokładniej to zbadać"
    >
    > No więc zbadałem.

    Pytanie było o procent. Nie umiesz go oszacować nawet?

    > Nie. To się nie wypowiadamy.

    Czemu nie mielibyśmy wypowiadać się? Onet generalnie nie jest jedynym
    źródłem. Jest Interia czy tam inne portale :-)

  • 87. Data: 2021-09-05 10:02:52
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 05.09.2021 o 08:56, heby pisze:

    > Tak. Inaczej ćwiartka. W porządniejszym samochodzie, to cena dodatków.

    I co w związku z tym?

  • 88. Data: 2021-09-05 10:07:14
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-04-września-2021 o 23:43, heby pisze:
    > Za to czysty dieselek można sobie podpiąc pod respirator w razie
    > zachorowania na niewydolność oddechową

    Rozumujesz jak przedszkolak.

    Udowodniłem Ci że elektryk nie uratuje tego chorego dziecka.
    W Polskich warunkach fizycznych i ekonomicznych.

    Smog powstaje w piecach W OGROMNEJ WIĘKSZOŚCI.

    A składnik "samochodowy" smogu to też opony klocki i pył z ulicy

    Elektryk tu nie pomoże.

    Może trochę pomóc CAŁKOWITY ZAKAZ poruszania się pojazdów.

    A na prawdę pomóc może zwiększenie dochodów polaków aby ogrzewali się
    gazem czy prądem z elektrowni atomowych bo tylko on będzie ekologiczny.

    Jeśli tego nie ogarniasz to przestań tu pisać bo jeszcze jakaś "Gerda"
    dostanie wzmożenia i jakaś firma/fundacja znowu zarobi na ekofaszyźmie

  • 89. Data: 2021-09-05 10:17:24
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-04-września-2021 o 23:46, heby pisze:
    > A jak masz prędkosc, to też jej używasz? Czy tutaj jednak już nie boli?

    Jak byłem młody i głupi to używałem prędkości ;-)

    Teraz wolę moment dlatego jeżdżę dieslem

    I uwaga. Ja palę moim JTD 7,5 litra ROPY a nie 11 benzyny jak kiedyś.

    Ja działam proekologicznie ;-)

    > A jak argumentujesz jazdę 50 po mieście? Naciskasz jednak pedał czy
    > wychodzisz na pedała?

    Jestem normalnym białym człowiekiem. Jadę przeważnie 70. Normalnie
    dostosowuję się do warunków. JA MYŚLĘ.

    > Ja.

    I jakie będzie miało to przełożenie na zdrowie chorych dzieci?

    > Na szczęscie społeczeństwo to nie tylko Sebixy w beemkach. To rownież
    > księgowe, spawacze, programiści, kanalarze. Niektórzy dorobili się na
    > dachu kilku prostokątów. Oni mogą chcieć.

    To za mało. Gdyby kowalskich było stać na dwa samochody...

    Nie... Nie dla żony bo musi do pracy dojechać
    a jednego do miasta drugiego na trasę trzeciego dla przyjemności
    To TAK. Ten do miasta byłby elektrykiem

    Ale takie czasy to tylko w snach Kaczyńskiego ;-)

  • 90. Data: 2021-09-05 10:20:29
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    lawitują?

    Piszesz tak jak rozumujesz ;-)

    Nie. Klawisze a i e nie leżą obok siebie.