  • 71. Data: 2021-09-05 00:37:44
    Temat: Re: Ziew...
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 05.09.2021 o 00:19, heby pisze:

    > Smog przez nie produkowany jest obecnie budulcem Twoich narządów
    > wszelakich, trafił do obiegu biologicznego, podobnie jak ołów z miliona
    > maluchów zniknął w pysznych rosołkach na zdrowej piertuszce, wysikany
    > gdzieś pod drzewem lub obciązając mózg.
    >
    > Nie martwiłbym się smogiem z przed 100 lat. Dawno uległ recyclingowi, a
    > ponadto wiatru troche też było a i życie dalekie było kiedyś od bezcennego.

    A ile % w/g Ciebie jest tych autobusów z 20-letnimi wtryskiwaczami?

  • 72. Data: 2021-09-05 00:43:47
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 05.09.2021 o 00:20, heby pisze:

    > To na podstawie jakiejś statystyki?

    Takiej prywatnej plus intuicji.

    > Chyba przeceniasz koszta postawienia elektrowni PV.

    Nic nie pisałem o żadnych kosztach.

    > Stanowi ona mały
    > ułamek kosztów elektryka.

    Kilkanaście do kilkudziesięciu tysięcy złotych to mały ułamek? Tesli
    rozumiem.

  • 73. Data: 2021-09-05 00:51:59
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/09/2021 00:36, ii wrote:
    > Nie jest w każdym razie oczywiste, że gospodarowanie uranem jest
    > bezpieczne.

    W sensie że uran jest niebezpieczny? Bo ja myślałem że ból dupy jest o
    odpady z rozpadu uranu, które głównie nie są uranem, tylko czymś
    znacznie gorszym.

    Ale mniejsza o to czy uran to uran.

    Co zrobic z odpadami, pytasz?

    Od dawna wiadomo, rozcieńczać w oceanie.

    Japończycy właśnie przeprowadzają taki eksperyment i efekty są bardzo
    interesujace. Nie zaobserwowano świecenia ocenu, nie ma ryb z dwoma
    głowami, ludzie na około żyją a nie pomarli w męczarniach, krowy się
    cielą, koty nie rodzą psów, chipy w szczepionkach działają, życie w normie.

    No ale my nie mamy oceanu. Co za kraj, zawsze wiatr w oczy...

    Innymi słowy bardziej bym się martwoł co zrobić z tysiącami ton pyłu z
    elektrowni węglowej filtrowanymi m.in. przez moje płuca niż 100kg
    odpadów z reaktora które można zakopać pod Radomiem i nikt sie nie dowie.

    > A ja nic nie pisałem że nie ma paneli. Pisałem, że nie ma elektryków do
    > tych paneli.

    Bo wiadomy element zsabotował milion aut eletrycznych jakie mają być za
    3 lata. To się nie dziw.

    > Na przykładzie mojego kolegi. Ale możesz się przejść po
    > tych wszystkich domach z panelami wokół Ciebie i dokładniej to zbadać.

    Pod kilkoma znalazłem już elektryki. Jedna tesla, kilka Leaf i jakiś
    niezidentyfikowany z rysunkiem wtyczki (chyba z ING) parkują sobie w
    domkach z panelami na dachu.

    Innymi słowy coś się dzieje. Za mało, ale każda rewolucja tego typu ma
    duża inercję która na początku przeszkadza.

    > Potrafisz podać jakiś artykuł naukowy tak byśmy wszyscy mogli go
    > przeczytać?

    Nie. W sensie: jakiś potrafię, ale nie w temacie w którym podpiera się
    onet. To ich zadanie, nie moje, weryfikować dane wejściowe do wypocin i
    opierać je o naukę a nie plotki. Jeśli tego nie robią to nie warto tego
    bełkotu czytać. Jeśli to robią, to muszą być publicznie dostępne a dobra
    praktyka nakazuje dać linki do artukułu naukowego. Skoro go nie podali,
    to nie opierali się o naukę albo są leniwymi dupkami. To drugie jest
    dośc prawdopodobne.

  • 74. Data: 2021-09-05 00:54:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/09/2021 00:37, ii wrote:
    > A ile % w/g Ciebie jest tych autobusów z 20-letnimi wtryskiwaczami?

    Myśle że wszystkie mające 20 lat. Sądzę to po kolorze chmury wylatującej
    z przeciętnego autokaru JanuszTrans zaiwaniającego na wycieczkę do
    Zakopanego z wydziałem księgowości przeciętnego Urzedu do Spraw Mniej
    Ważnych.

  • 75. Data: 2021-09-05 00:56:28
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/09/2021 00:43, ii wrote:
    > Takiej prywatnej plus intuicji.

    A. To moja inna.

    > Kilkanaście do kilkudziesięciu tysięcy złotych to mały ułamek? Tesli
    > rozumiem.

    Przeciętny elektryk to jakies 3-4x koszt większy od typowej elektrowni
    4-6kWp.

    Możliwe, że będa ją dodawali w bonusie no tego miliona aut do Pinokia,
    zamiast dotacji.

  • 76. Data: 2021-09-05 01:35:34
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 05.09.2021 o 00:56, heby pisze:

    > A. To moja inna.

    Z tego co zauważyłem to niespecjalnie.

    > Przeciętny elektryk to jakies 3-4x koszt większy od typowej elektrowni
    > 4-6kWp.

    1/4 to mały ułamek?

    > Możliwe, że będa ją dodawali w bonusie no tego miliona aut do Pinokia,
    > zamiast dotacji.

    Na pewno :-)

  • 77. Data: 2021-09-05 01:38:41
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 05.09.2021 o 00:51, heby pisze:

> [...]
    >
    > Pod kilkoma znalazłem już elektryki. Jedna tesla, kilka Leaf i jakiś
    > niezidentyfikowany z rysunkiem wtyczki (chyba z ING) parkują sobie w

    To jaki % ma te elektryki w stosunku do tych co mają panele?

    > Innymi słowy coś się dzieje. Za mało, ale każda rewolucja tego typu ma
    > duża inercję która na początku przeszkadza.

    No ale jaki % ? Bo ja mam elektryki a nie mam paneli.

> [...]
    > praktyka nakazuje dać linki do artukułu naukowego. Skoro go nie podali,
    > to nie opierali się o naukę albo są leniwymi dupkami. To drugie jest

    Jak nie potrafisz podać to czytamy onet.

  • 78. Data: 2021-09-05 07:31:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.09.2021 o 23:27, heby pisze:

    > Przykładowo autor mija się z prawdą mówiąc że auto elektryczne ma prąd,
    > którego produkcja wymaga emisji CO2. Otóż nie: gdybyśmy żyli w normalnym
    > kraju

    Gdyby matka miała kuta to by była ojcem. Samochody elektryczne to w
    naszych warunkach węglowozy i bardziej ekologiczny jest nowoczesny dizel
    z niewyciętym dpfem nie mówiąc o benzynie na LPG (tylko ze sprawnym
    silnikiem i wyregulowana - choć w IV generacji ciężko coś mocno spierdolić).

    --
    Shrek

  • 79. Data: 2021-09-05 08:51:51
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/09/2021 01:38, ii wrote:
    > To jaki % ma te elektryki w stosunku do tych co mają panele?

    Większy od zera, co ma odpowiedzieć na Twoje pytanie:
    " Ale możesz się przejść po tych wszystkich domach z panelami wokół
    Ciebie i dokładniej to zbadać"

    No więc zbadałem.

    > Jak nie potrafisz podać to czytamy onet.

    Nie. To się nie wypowiadamy.

  • 80. Data: 2021-09-05 08:55:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/09/2021 07:31, Shrek wrote:
    > Gdyby matka miała kuta to by była ojcem.

    W oryginalnej wersji chdoziło o wąsy, ale doceniam wkład.

    > Samochody elektryczne to w
    > naszych warunkach węglowozy

    Rzecz w tym że ilosc PV na dachach wzsołsa od prawie zera do połowy.

    Innymi słowy, argumenty przeciwników się zdezaukualizowały.

    Teraz, alby mieć argumenty, należy wliczyć fakt, że dzięki covid (praca
    zdalna, samochód stoi pod domem w dzień) ten Twój "węglowóz" przestaje
    mieć sens jako racjonalny, staje się jedynie pusta propagandą.