  • 1. Data: 2023-06-01 18:27:27
    Temat: Zrąbana hybryda TPlinka....
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Na czwartym piętrze, na balkonie wisi hybryda (APek&antena) TPlinka
    2.4 GHz a wewnątrz mieszkania wisi wewnętrzna Tenda 5 GHz. Na zewnątrz
    mieszkania, na ulicy bezproblemowo łączę się smartfonem z Tendą, zaś
    z hybrydą tymże telefonem nie mogę połączyć się -- ani blisko, ani
    daleko, ani z przodu anteny, ani z tyłu...

    Dwa wewnętrzne APki TPlinka (kultowe? 340) męczą się bezprzewodową
    łącznością -- domagając się częstych restartów, bez których słabo
    pracują.

    -=-

    Co należy poprawić w tych hybrydach, by ,,odmłodniały''? Pracują coraz
    gorzej a na ich problemy nakładają się inne: inne nadajniki, drzewa,
    pogoda...

    Mogę wymienić na nowe -- ale komplecik 5 GHz kosztuje ponad pół tałzena
    pln; mogę zainwestować w tańsze, ale chyba nie warto...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 2. Data: 2023-06-01 23:01:46
    Temat: Re: Zrąbana hybryda TPlinka....
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Mogę wymienić na nowe -- ale komplecik 5 GHz kosztuje ponad pół tałzena
    > pln; mogę zainwestować w tańsze, ale chyba nie warto...

    Jeśli któreś są obsługiwane przez dd-wrt, a wygląda, że "kultowa" 340ka
    się nie łapie, to jest szansa, że coś się polepszy.

    A może trzeba zaglądnąć pod obudowę i spękane lutowie vel ROHS
    comatible, poprawić?
    --
    Olek

  • 3. Data: 2023-06-02 23:09:43
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 cze 2023 o 23:01, Olek pisze:

    > Jeśli któreś są obsługiwane przez dd-wrt, a wygląda, że "kultowa" 340ka
    > się nie łapie, to jest szansa, że coś się polepszy.

    Nie pamiętam symboli hybryd, ale chyba nie wejdę w dd-wrt.
    Moim zdaniem to sprzętowy problem.

    > A może trzeba zaglądnąć pod obudowę i spękane lutowie vel ROHS
    > comatible, poprawić?

    Przelutować to i owo? -- może warto...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 4. Data: 2023-06-02 23:57:53
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 cze 2023 o 23:09, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Nie pamiętam symboli hybryd, ale chyba nie wejdę w dd-wrt.
    > Moim zdaniem to sprzętowy problem.

    Chyba to:

    https://www.tp-link.com/pl/service-provider/business
    -wireless/tl-wa5210g/

  • 5. Data: 2023-06-10 05:17:29
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.lucida.console> wrote:

    > Co należy poprawić w tych hybrydach, by ,,odmłodniały''?

    Kondensatory w zasilaczu. Pracują blisko diod, które się grzeją i to
    skraca ich żywotność (wysychają). Jak wysychają, to napięcie tętni, a jak
    napięcie tętni, to AP potrafi głupieć, zawieszać się, itd.

    A ogólnie to odradzam TP-Linka. Bo mam. Generalnie działają, ale są
    urządzenia (np. drukarka Xerox Phaser), które za nic nie chcą się
    podłączyć do Archera C5 ani C6 (a jak już im się uda, to działa to
    niestabilnie, zrywa połączenie, itd.), a do jakiegoś starego Netgeara
    łączą się bez problemu.

    --
    Wpada bandzior z brzytwa do sklepu na wsi i juz od drzwi drze morde:
    - Babo! - dawaj qrwa kase!

  • 6. Data: 2023-06-13 18:11:58
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 10 cze 2023 o 05:17, Arnold Ziffel pisze:

    Dzięki za odpowiedź.

    > Kondensatory w zasilaczu.

    W którym? -- 230V na 12V czy wewnątrz hybryd?

    > Pracują blisko diod, które się grzeją i to
    > skraca ich żywotność (wysychają). Jak wysychają, to napięcie
    > tętni, a jak napięcie tętni, to AP potrafi głupieć, zawieszać
    > się, itd.

    Głupieniem można tłumaczyć konieczność częstego restartowania,
    ale czym wytłumaczyć spadek szybkości?

    > A ogólnie to odradzam TP-Linka.

    Ja także.

> [...]
    > podłączyć do Archera C5 ani C6 (a jak już im się uda, to działa to
    > niestabilnie, zrywa połączenie, itd.), a do jakiegoś starego Netgeara

    Drukarka Canona też nie chciała, więc wymieniłem TP-Linka na Tendę.
    (akurat tanio kupiłem w Carrefourze)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 7. Data: 2023-07-26 02:32:43
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > W którym? -- 230V na 12V czy wewnątrz hybryd?

    W tym pierwszym.

    > Głupieniem można tłumaczyć konieczność częstego restartowania, ale czym
    > wytłumaczyć spadek szybkości?

    Diabli wiedzą :)

    > Drukarka Canona też nie chciała, więc wymieniłem TP-Linka na Tendę.
    > (akurat tanio kupiłem w Carrefourze)

    Ciekawe co oni tam napsuli...

    (tak, wiem, stary post, ale rzadko zaglądam na tę grupę)

    --
    Przychodzi baba do lekarza ze śledziem na plecach.
    Lekarz pyta:

  • 8. Data: 2023-07-26 23:42:12
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 26 lip 2023 o 02:32, Arnold Ziffel pisze:

    > W tym pierwszym.

    Kiedyś próbowałem wymienić na inny -- fabryczny był najlepszy.
    (co nie znaczy, że jest dobry)

    Długotrwałe obciążenie (ściąganie z szybkich serwerów) zwykle źle wróży.

    > Diabli wiedzą :)

    Tuż przy tej hybrydzie szybkość jest znikoma.
    (w porywach do 5 Mb/s, ale zazwyczaj do 3Mb/s a na dłuższą metę znacznie
    mniej niż 3 Mb/s -- jeśli nie zawiesi się; warto często restartować
    profilaktycznie)

    > Ciekawe co oni tam napsuli...

    Diabli wiedzą :)

    > (tak, wiem, stary post, ale rzadko zaglądam na tę grupę)

    Nadal aktualny. Nie wymieniam hybryd, bo żal mi szmalu.
    Może warto przejść na 5GHz; może warto wejść na komórkowy...

    https://allegro.pl/oferta/tenda-os3-cpe-5ghz-12dbi-1
    3655101074 209 pln
    https://www.ceneo.pl/114486816#tab=spec 297 pln

    Dunaj (mój dostawca dostępu) łączy morsem ;) -- zwłaszcza nocą; teraz
    chociażby. Jest łączność ~ćwierć minuty, po czym nie ma łączności przez
    ~pół minuty... Jakiekolwiek rozmowy z Dunajem nie mają sensu!!!

    - ma pan za stary system (WXP przykładowo) operacyjny

    Problem w tym, że obok tegoż WXP są tu przeróżne systemy, wliczając
    w to najnowsze Linuksy i W11?... Problem w tym, że już początkowy
    mój routerek nie ma łączności ze światem -- co widać wyraźnie jego
    softem; WXP leży spokojnie odłogiem ;) na wirtualkach i na starym
    desktopie -- zbyt starym do obsługi W10 itp. a doskonałym ;) do
    obsługi Q4OS.

    Jakiś czas tym początkowym APkiem była ww. Tenda -- teraz wstawiłem
    w szereg starego TPlinka, aby w razie czego ten TPlink padł, nie Tenda.
    TPlink jest kultowym APkiem, ale pracuje jako swich 100 Mb/s -- jako
    Apek już nie wyrabia się. Tenda ma przewodowo 1Gb/s i ma na niby WiFi
    1200 Mb/s. (na niby -- bo 1200Mb/s wychodzi z sumowania 2.4 Ghz i 5 Ghz)
    Drukarka Canona nie ma 5 GHz -- uruchamiam w Tendze 2.4 Ghz na czas
    drukowania... Laptopy i telefon mają 5 GHz, reszta (desktop, TV
    i APki) łączy się przewodowo... Może dokupię jakiś BoXTV, ale
    nie mam o tym pojęcia a chciałbym kupić coś rozsądnego...

    -=-

    Mam dwie Tendy i kilka TPlinków -- Tendy wypadają lepiej niż TPlinki.
    (najniższą półka, porównywalne ceny, podobne parametry)

    -=-

    Dzięki za odpowiedź.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel$gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2023-07-27 03:36:28
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.lucida.console> wrote:

    > Kiedyś próbowałem wymienić na inny -- fabryczny był najlepszy. (co nie
    > znaczy, że jest dobry)

    Może te inne były jeszcze gorsze...

    > Długotrwałe obciążenie (ściąganie z szybkich serwerów) zwykle źle wróży.

    To może termicznie coś tam siada? Przegrzewa się i siada...

    > Nadal aktualny. Nie wymieniam hybryd, bo żal mi szmalu.
    > Może warto przejść na 5GHz; może warto wejść na komórkowy...

    5 GHz jest OK, dużo mniej zapchane innymi urządzeniami, ale gorzej radzi
    sobie między pomieszczeniami (mury silniej tłumią). Mam i to i to.

    > - ma pan za stary system (WXP przykładowo) operacyjny

    Helpdeskowi tak kazali mówić, to mówi...

    > Drukarka Canona nie ma 5 GHz -- uruchamiam w Tendze 2.4 Ghz na czas
    > drukowania...

    Czemu nie zostawisz obu włączonych na stałe?

    > Mam dwie Tendy i kilka TPlinków -- Tendy wypadają lepiej niż TPlinki.
    > (najniższą półka, porównywalne ceny, podobne parametry)

    Ja mam TP-Linki, ZyXELa, Netgeara i Linksysa (stary WRT54G, używam teraz
    tylko jako switcha). Na ZyXELa i Netgeara nie narzekam, ale to TP-Linki są
    najbardziej u mnie obciążone (i w sumie też nie narzekam, oprócz tego że
    drukarka świetnie gadała z Linksystem i świetnie gada z Netgearem, a z
    TP-Linkami nie chce; ZyXELa mam w innej lokalizacji).

    --
    - Zajączku, dlaczego masz takie krótkie uszy?
    - Bo jestem romantyczny.

  • 10. Data: 2023-07-27 22:17:05
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 27 lip 2023 o 03:36, Arnold Ziffel pisze:

    > Może te inne były jeszcze gorsze...

    Owszem.

    > To może termicznie coś tam siada? Przegrzewa się i siada...

    Wówczas zimą byłoby lepiej -- a nie jest.

    > Helpdeskowi tak kazali mówić, to mówi...

    :)

    > Czemu nie zostawisz obu włączonych na stałe?

    Nie chcę śmiecenia eteru -- ukłon w kierunku sąsiadów.

> [...]
    > najbardziej u mnie obciążone (i w sumie też nie narzekam, oprócz tego że
    > drukarka świetnie gadała z Linksystem i świetnie gada z Netgearem, a z

    U mnie w TPLinkach WiFi dobrze ;) pracuje, póki nie jest przeciążone.
    Z przewodową częścią TPlinków nie dostrzegam problemu przeciążenia.

    > ZyXELa mam w innej lokalizacji).

    -=-

    W poprzednim poście podałem dwa linki:

    https://allegro.pl/oferta/tenda-os3-cpe-5ghz-12dbi-1
    3655101074 209 pln
    https://www.ceneo.pl/114486816#tab=spec 297 pln

    ale pierwszy kieruje do przewodowego 100 Mb/s -- więc odpada.

    https://www.tendacn.com/pl/product/o6v2.html
    to ma 1Gb/s i WiFi ac

    -=-

    Zamiast mostu i problemów z Dunajem -- może warto
    zainwestować w stacjonarny routerek LTE-WiFi tego rodzaju:

    https://allegro.pl/oferta/router-tenda-4g03-wi-fi-4g
    -lte-port-sim-11949031084

    ale trochę lepszy -- 5G i WiFi ac...

    Jakkolwiek dobre będzie moje połączenie -- Dunaja morsowania ;)
    nie naprawi.

    Może warto zamienić Dunaja na jakieś światełko Orange i dać
    porządny most 5GHz...

    Na razie przyglądam się i czekam... ;) W komórce połączenie mam,
    brak dostępu do netu nie uśmierca mnie... ;) (co najwyżej
    utrudnia żywot -- gdy trzeba zlecić przelew itp...)

    --