  • 1. Data: 2021-10-13 00:36:08
    Temat: Zwrot ViaAuto
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Hello!

    Aż się muszę pożalić w formie mikro bloga :(

    Postanowiłem zwrócić ViaAuto i jak się okazuje chyba nikt tego już nie
    chce bo żądają wysłania jedynie fotki z numerem seryjnym.
    Fotki zrobiłem i konstruuje maila z tymi danymi i nieśmiałym życzeniem,
    aby kaucję i przepłaconą kaskę przelali na moje konto w systemie e-TOLL.
    No i się zaczęło i to jeszcze bez odpowiedzi od nich (co będzie dalej
    tylko się mogę domyślać) - jak się im zidentyfikować, żeby nie było
    wątpliwości gdzie to mają przelać...
    Dla bezpieczeństwa wysłałem swoje ID, kolejne ID z sekcji "przedpłata",
    ID konta no i oczywiście numer biznesowy :) - wszystko inne, wszystko
    bez sensu - takiego biurokratycznego pierdolnika nie widziałem w życiu.

    Ciekawa była też rejestracja w systemie - polecam każdemu z za niskim
    ciśnieniem i nie zapomnijcie sprawdzić wcześniej numer buta sąsiada bo
    być może będzie potrzebny :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 2. Data: 2021-10-13 10:49:09
    Temat: Re: Zwrot ViaAuto
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.10.2021 o 00:36, Mirek Ptak pisze:
> [...]
    >
    > Ciekawa była też rejestracja w systemie - polecam każdemu z za niskim
    > ciśnieniem i nie zapomnijcie sprawdzić wcześniej numer buta sąsiada bo

    Zainstaluj sobie w smartfonie eObywatel i będziesz miał prościej :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 3. Data: 2021-10-13 12:34:09
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 13.10.2021 o 10:49, LordBluzg(R) pisze:

    > Zainstaluj sobie w smartfonie eObywatel i będziesz miał prościej :)

    Nie ucz ojca dzieci robić - tylko dzięki temu nie osiwiałem do końca :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 4. Data: 2021-10-13 16:59:18
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.10.2021 o 12:34, Mirek Ptak pisze:

    > Nie ucz ojca dzieci robić - tylko dzięki temu nie osiwiałem do końca :)

    Ale w blogu o tym nie wspomniałeś. Osobiście nie używam ale miałem
    ostatnio przeprawę z kilkoma znajomymi, którzy mają transport ciężarowy
    i musiałem ich edukować. Ci są jeszcze pojętni jakoś ale ostatnio jak
    widzę księgową to spierdalam i wolę sam zrobić zdalnie.

    Kiedyś się zastanawiałem jak to będzie, kiedy dokona się straszliwy
    podział na technicznych i nietechnicznych? Chyba Lem o tym pisał.

    No to się kurwa ziścił czarny sen Lema. Coraz mniej rozmawiam z ludźmi,
    bo kurwa już nie idzie. Chyba wynajmę sobie jakaś sekretarkę, która
    będzie odbijała debili albo odpalę jakiegoś bota, który będzie zapętlał
    jak na infolinii Orange. Młodzi jakoś ogarniajo ale większość starych,
    zatrzymała się w okolicach 40' i kuniec. Zero rozwoju.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 5. Data: 2021-10-13 18:10:58
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-10-13 o 16:59, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > jak na infolinii Orange. Młodzi jakoś ogarniajo ale większość starych,
    > zatrzymała się w okolicach 40' i kuniec. Zero rozwoju.

    Kiedyś do mnie do pokoju w robocie przyszła księgowa przerażona, że jej
    się komputer zepsuł. Poszedłem, sprawdziłem - włączył jej się wygaszacz
    ekranu, wystarczyło myszką ruszyć :-)
    Inny śmieszny przypadek - kolega (informatyk po Uniwersytecie
    Warszawskim) klął w żywy kamień, bo mu optyczna myszka (pierwsza w
    firmie - prezent od Microsoftu) przestała działać. Ale to koledzy,
    którzy go bardzo nie lubili, taśmą zalepili mu diodkę pod spodem :-)
    T.

  • 6. Data: 2021-10-14 01:32:14
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 13.10.2021 o 16:59, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > i musiałem ich edukować. Ci są jeszcze pojętni jakoś ale ostatnio jak
    > widzę księgową to spierdalam i wolę sam zrobić zdalnie.

    Bo w sumie mObywatel pomaga tylko w jednym kroku całej tej porąbanej
    procedury, czyli w identyfikacji osobnika - można to też zrobić za
    pomocą profilu zaufanego.
    Cały ten system e-TOLL trzeba zgłosić do Sevres jako absolutny i
    (prawie) niemożliwy do pobicia szczyt kretynizmu :)

    Pozdrawiam - Mirek
    PS.
    Oczywiście nikt się jeszcze od nich nie odezwał :)
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 7. Data: 2021-10-14 09:12:44
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.10.2021 o 01:32, Mirek Ptak pisze:

    > Bo w sumie mObywatel pomaga tylko w jednym kroku całej tej porąbanej
    > procedury, czyli w identyfikacji osobnika - można to też zrobić za
    > pomocą profilu zaufanego.

    Nie zawsze, znaczy są banki, gdzie się to pierdoli. Mają coś skopane.

    > Cały ten system e-TOLL trzeba zgłosić do Sevres jako absolutny i
    > (prawie) niemożliwy do pobicia szczyt kretynizmu :)

    Fakt, mało intuicyjny. Trzeba się czasem domyślać co ałtor miał na myśli
    ale jak przebrniesz przez wszystkie możliwe klikania i sobie
    zapamiętasz, że np Historia (czego?) to stan logowania pojazdów będących
    w ruchu, to już leci :)

    > Oczywiście nikt się jeszcze od nich nie odezwał :)

    Majo czas.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>