  • 1. Data: 2022-04-08 12:21:24
    Temat: abonament a prepaid
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    Właściwie to czy abonament od prepaid różni się tylko tym, że za abo
    płacimy z dołu, a prepaid z góry ?
    Tak patrze na oferty, w różnych sieciach różnice w kwotach kilka zł,
    różne ilości GB internetu i czasy ważności.

  • 2. Data: 2022-04-08 14:31:58
    Temat: Re: abonament a prepaid
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Apr 2022 12:21:24 +0200, Monika Głowacka wrote:
    > Właściwie to czy abonament od prepaid różni się tylko tym, że za abo
    > płacimy z dołu, a prepaid z góry ?

    Hm, faktura "za marzec", wystawiona 27 marca, z terminem płatnosci 10
    kwietnia, to z góry czy z dołu ?

    > Tak patrze na oferty, w różnych sieciach różnice w kwotach kilka zł,
    > różne ilości GB internetu i czasy ważności.

    Jak popatrzysz szczegółowo, to róznic jest wiecej.
    Od dostępnych "pakietów" zaczynając, na sposobach płatnosci koncząc.

    Kiedys byl jeszcze argument - w abo mozesz zrobic fakturę na grubszą
    kwote, w prepaidzie stracisz co najwyzej to, co na koncie.
    Teraz jakby lepiej.

    A "stan konta" nie moze zejsc ponizej zera w prepaidzie?
    Z obowiązkiem uregulowania, byc moze pod groźbą zablokowania numeru?
    :-)

    J.

  • 3. Data: 2022-04-08 16:49:57
    Od: jn <j...@m...invalid>

    W dniu 08.04.2022 o 12:21, Monika Głowacka pisze:
    > Właściwie to czy abonament od prepaid różni się tylko tym, że za abo
    > płacimy z dołu, a prepaid z góry ?

    Nie opłacenie abonamentu będzie miało inne konsekwencje finansowe od
    prepaid.

  • 4. Data: 2022-04-08 21:25:51
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "jn" <j...@m...invalid> napisał w wiadomości

    > Nie opłacenie abonamentu będzie miało inne konsekwencje finansowe od
    > prepaid.

    To powinna być podstawowa różnica. Niestety różnice się zacierają
    bo RP a czasem KE wymyślają co by tu jeszcze uregulować.

    Abonament: faktura/rachunek - płacić bo jak nie to dług, wpisy, do
    komornika włącznie.
    Pre-paid: bez doładowania/przedłużenia na czas przepadały środki,
    ew. później cały numer.
    Teraz: już każą wbrew dobrowolnie zawartej umowie "zwracać"
    utracone środki (po spóźnieniu do kina lub na pociąg też zwracają
    za bilet?)
    Zależnie od oferty: można było zrobić mały debet w pre-paidzie, z
    konsekwencjami nieuregulowania było różnie, często żadnych.
    Teraz: mają dane, mają klienta na widelcu.

    Abonament: rejestracja, podawanie danych, świadczenie usług
    po podpisaniu umowy.
    Pre-paid: identyfikacja nr tel. i PUK; kupno karty i od pierwszego
    doładowania/rozmowy/wysłania SMS/odebrania SMS zaczynało
    się świadczenie usług.
    Teraz: pre-paidy też niestety trzeba rejestrować, także kupione
    gdy nie było rejestracji - prawo działające wstecz

    W regulaminach (np. Orange) było rozróżnienie abonent - użytkownik
    (pre-paida). Teraz wszystkich nazywają abonentami...

    Oferty regularnego ściągania z konta pre-paid niewiele się
    różnią od abonamentu.

    Arek

  • 5. Data: 2022-04-09 11:05:10
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-04-08 o 12:21, Monika Głowacka pisze:

    > Właściwie to czy abonament od prepaid różni się tylko tym, że za abo
    > płacimy z dołu, a prepaid z góry ?
    > Tak patrze na oferty, w różnych sieciach różnice w kwotach kilka zł,
    > różne ilości GB internetu i czasy ważności.

    Nadal nie wszystkie usługi działają w prepaidach, ale zostało tego już
    naprawdę niewiele. Np. w Plusie nie działa połączenie oczekujące (dla
    mnie mało przydatna usługa, jeżeli jest powiadomienie SMSem o próbie
    połączenia, ale jednak).

    Moim zdaniem abonament ma sens tylko dla firm (osób fizycznych
    prowadzących działalność gospodarczą).

  • 6. Data: 2022-04-09 11:23:23
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-08-kwietnia-2022 o 16:49, jn pisze:

    > Nie opłacenie abonamentu będzie miało inne konsekwencje finansowe od
    > prepaid.

    Ale płaci się samo a mówimy o podstawowej w dzisiejszych czasach formie
    komunikacji. Taże w sytuacjach awaryjnych.

    Wyobrażacie sobie "przedpłacenie" za prąd? Tak wiem na tych fakturach to
    się cuda dzieją ale masz Ty zobowiązanie i elektrownia że Ci ten prąd
    DOSTARCZY.

    Nie wyobrażam sobie dziś dziadownia o 3 zł różnicy i pilnowania 5
    numerów w mojej rodzinie.

    Jakby nie liczyć mam przewagę cenową bo numer za 1 zł.

    prepeidy ;-) nie podskoczą

  • 7. Data: 2022-04-09 11:30:08
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-09-kwietnia-2022 o 11:05, Poldek pisze:
    > Moim zdaniem abonament ma sens tylko dla firm (osób fizycznych
    > prowadzących działalność gospodarczą).

    Ale jeśli już jesteś w tym abo. (bo na start to może wyglądać jak
    piszesz) to jak się przycisnie operatora raz na 2 lata zazwyczaj mi się
    udaje wyciągnąć dobrą cenę np. przez wykopanie przez konsultanta starej
    oferty która jednak mi będzie pasowała.
    A wdzisiejszych czasach kiedy ceny idą w górę. to można się zastanowić
    czy nie podpidać długiej umowy po starych cenach ;-)

    Jak już mówimy o dziadowaniu o złotówkę.

    Dla mnie abo to wygoda i jakaś forma pewności że telefon będzie działać

  • 8. Data: 2022-04-09 13:29:09
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-04-09 o 11:30, _Master_ pisze:

> [...]
    >
    > Jak już mówimy o dziadowaniu o złotówkę.
    >
    > Dla mnie abo to wygoda i jakaś forma pewności że telefon będzie działać

    Jednemu wygodnie ma materacu z soczewicy, innemu tylko na materacu z wełny.
    Kiedyś miałem abonament, ale nie podobało mi się, że przychodziły
    rachunki co miesiąc i trzeba było płacić, czy się chciało korzystać, czy
    nie chciało - płacić trzeba, a jak nie to kara, grożenie dopisaniem do
    listy dłużników nie płacących itp. W prepaidzie, jak nie zapłacę, to
    telefon przestanie działać i to wszystko.

  • 9. Data: 2022-04-09 14:21:32
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Nie wyobrażam sobie dziś dziadownia o 3 zł różnicy i pilnowania 5
    > numerów w mojej rodzinie.
    ja też. ale jaki to ma związek ze sprawą? Mam 6 prepaidów do opłacenia.
    raz w roku. Niczego nie pilnuję. ewentualne niezadziałanie = nie
    możliwość rozpoczęcia rozmowy, ale odbierać można. najdroższy pakiet to
    19zł - no limit, najtańszy 3zł, reszta po 9zł
    gdzie dają takie abonamenty? tak zeby uzasadnić te 3zł dziadowania

    ToMasz

  • 10. Data: 2022-04-09 14:31:36
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > Tak patrze na oferty, w różnych sieciach różnice w kwotach kilka zł,
    > różne ilości GB internetu i czasy ważności.
    zależy o co pytasz. o definicje - tak. o życie - różnica MOŻE być
    kolosalna. W abo umawiasz się na usługę, co miesiąc, płacisz i masz. a
    jeśli przez 10 miesięcy potrzebujesz niewiele a w 2 dużo? To w abo
    kupisz dużo na 12 miesięcy, w prepaidzie możesz kombinować. np. teraz
    play za 5zł daje 100 giga/miesiac. więc jak masz 2 miejsca na sim - w
    prapaidzie możesz zaoszczędzić. jest więcej możliwości dobrania oferty
    do potrzeb. Jasne ze można powiedzieć że gramy o parę złotych. ale
    pomnożony przez parę numerów da większa kwotę
    ToMasz
    jeszcze anegdotka. córka kolegi poraz pierwszy pojechała do PRagi.
    dzwoni i mówi ze zajebiste miasto, więc rodzic na to - zrób fotki.
    zrobiła i wysłała. z Pragi. rachunek przyszedł na prawie 1000zł. na
    prepaidzie nie da się tak wtopić.