  • 1. Data: 2020-07-22 14:54:14
    Temat: adapter hdmi (zrodlo) - dp (monitor)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Pomoże ktoś wyszukać taki adapter w rozsądnej cenie na Alim lub
    Amazonie? :) Na czym polega, najwyraźniej fundamentalny problem, że
    takich adapteróoe prawie nie ma?

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2020-07-22 15:07:24
    Temat: Re: adapter hdmi (zrodlo) - dp (monitor)
    Od: netx <n...@g...pl>

    > Pomoże ktoś wyszukać taki adapter w rozsądnej cenie na Alim lub
    > Amazonie? :) Na czym polega, najwyraźniej fundamentalny problem, że
    > takich adapteróoe prawie nie ma?

    Coś z tego może się nada:
    https://allegro.pl/listing?string=hdmi%20%22do%20dis
    play%20port%22
    ?

  • 3. Data: 2020-07-22 15:08:40
    Od: netx <n...@g...pl>

    W dniu 22.07.2020 o 15:07, netx pisze:

    > Coś z tego może się nada:
    > https://allegro.pl/listing?string=hdmi%20%22do%20dis
    play%20port%22
    > ?

    Aha... Ali to chodziło o Aliexpress nie Allegro. W takim razie nie pomogę.

  • 4. Data: 2020-07-22 15:13:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:WFWRG.354858$oU.24897@fx26.ams1>
    user Marcin Debowski pisze tak:

    > Pomoże ktoś wyszukać taki adapter w rozsądnej cenie na Alim lub
    > Amazonie? :) Na czym polega, najwyraźniej fundamentalny problem, że
    > takich adapteró? prawie nie ma?

    a jaka to jest rozsądna?

    https://www.amazon.co.uk/dp/B0752D33PJ/ref=cm_sw_em_
    r_mt_dp_U_8QdgFbWG9KDMZ

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 5. Data: 2020-07-22 15:23:51
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 22/07/2020 13:54, Marcin Debowski wrote:
    > Pomoże ktoś wyszukać taki adapter w rozsądnej cenie na Alim lub
    > Amazonie? :) Na czym polega, najwyraźniej fundamentalny problem, że
    > takich adapteróoe prawie nie ma?

    Na którym Amazonie? Bo w źródle Twojej wiadomości tylko widzę, że
    wysyłasz przez serwer w domenie .nl.

    <https://www.amazon.nl/s?k=hdmi-dp&s=price-asc-rank> - tu da się coś
    wybrać za ~3 EUR (co przede wszystkim jest kosztem wysyłki). Czy to
    rozsądna cena?

    --
    MF

  • 6. Data: 2020-07-22 15:35:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/07/2020 14:54, Marcin Debowski wrote:
    > takich adapteróoe prawie nie ma?

    Z czystej ciekawości: one są kierunkowe? Tzn aliexpress zwraca masę
    takich kabli, ale rozumie że z jakiejś przyczyny musi być komputer HDMI
    -> monitor DP ? Zwykły kable HDMI2DP nie działa w tą mniej oczywistą
    stronę? Nigdy nie sprawdzałem, zaznaczam, chciałbym się dowiedzieć.

  • 7. Data: 2020-07-22 19:08:09
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mogą być jakieś niuanse przy przekazywaniu dźwięku.
    Z dźwiękiem to pokopali, czasem przy DP->HDMI potrzebna jest tzw. aktywna
    przejściówka.
    Wtedy chyba żródło (komp) widzi właśnie tę przejściówkę jako urządzenie doń
    podłączone, a nie nasze urządzenie końcowe (monitor,
    telewizor) - ale nie jestem tego pewien.
    Być może dla HDMI->DP wystąpi podobny kłopot dla dźwięku.
    Takie aktywne przejściówki nie są tanie, około 30 $, i jednemu działają drugiemu nie
    - trzeba zasięgać języka na forach dla
    konkretnego zastosowania (cały czas piszę o dźwięku, nie o obrazie).

    -----

  • 8. Data: 2020-07-23 15:56:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-07-22 o 15:23, MF pisze:

> [...]
    >
    > <https://www.amazon.nl/s?k=hdmi-dp&s=price-asc-rank> - tu da się coś
    > wybrać za ~3 EUR (co przede wszystkim jest kosztem wysyłki). Czy to

    On chciał w drugą stronę.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2020-07-23 16:42:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Najprościej kupić krótki kabel DP<-> HDMI i spróbować (krótki czyli co najwyżej 120
    cm, bo wtedy omija się błędy transmisji
    pojawiające się przy długich kablach kiepskiej jakości).
    Jak nie pójdzie (dźwięk, bo obraz "musi") to potrzebna aktywna przejściówka.
    Z obrazem jeszcze można próbować przestawiać z sygnału RGB na sygnał YUV jakby co.

    -----

  • 10. Data: 2020-07-24 02:00:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-07-22, heby <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > -> monitor DP ? Zwykły kable HDMI2DP nie działa w tą mniej oczywistą
    > stronę? Nigdy nie sprawdzałem, zaznaczam, chciałbym się dowiedzieć.

    Tak, kierunkowe. Niestety, większość sprzedawców o tym w sposób wyraźny
    nie informuje, a można wywnioskować głównie przez ilustracje (o ile
    jest).
    Mam ze 3 takie cuda. Żadne nie działa, co dało mi do myślenia i zacząłem
    drążyć. Na szczęście dp->hdmi nie kosztuje dużo.

    --
    Marcin