  • 1. Data: 2013-01-25 15:06:01
    Temat: agregat prądotwórczy
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    Witam,
    Widział ktoś gdzieś może jakie wymagania musi spełniać pojazd
    specjalny-agregat prądotwórczy? :)
    Pytam, bo właśnie takie auto jest mi potrzebne :)

    Lukasz

  • 2. Data: 2013-01-25 15:41:46
    Temat: Re: agregat prądotwórczy
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 25 stycznia 2013 15:06:01 UTC+1 użytkownik ddddddd napisał:
> [...]
    >
    > specjalny-agregat prądotwórczy? :)
    >
    > Pytam, bo właśnie takie auto jest mi potrzebne :)

    Jak ciężarowy to trwałe przymocowanie agregatu i wylot spalin jeśli przestrzeń
    ładunkowa zamknięta.

  • 3. Data: 2013-01-25 16:03:21
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-01-25 15:41, k...@g...com pisze:
    > Jak ciężarowy to trwałe przymocowanie agregatu i wylot spalin jeśli przestrzeń
    ładunkowa zamknięta.

    a jeśli chciałbym taki agregat wstawić do osobówki? :)
    i nie interesują mnie odpowiedzi 'nie bo nie', wolałbym odesłanie do
    konkretnej ustawy - chętnie bym poczytał tylko nie wiem co.
    No i czy wystarczy że SKP zatwierdzi taką przeróbkę czy potrzebuję na to
    jeszcze jakiś certyfikat.

    Lukasz

  • 4. Data: 2013-01-25 16:21:08
    Od: "glang" <g...@o...pl>

> [...]
    > konkretnej ustawy - chętnie bym poczytał tylko nie wiem co.
    > No i czy wystarczy że SKP zatwierdzi taką przeróbkę czy potrzebuję na to

    nic nie kombinuj. wstawiaj, odpalaj i już nic Ci nie będzie potrzebne :)
    a tak poważnie to jak chcesz to rozwiązać w osobówce? wystawiać na zewnątrz?
    komin zrobić bo nie zabardzo czaję. no i kwestia jaki to wielki agregat bo
    może łatwiej, taniej i spokojniej ciągać to jako przyczepa.
    pzdr
    GL

  • 5. Data: 2013-01-25 16:26:31
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 25 stycznia 2013 16:03:21 UTC+1 użytkownik ddddddd napisał:

> [...]
    >
    > konkretnej ustawy - chętnie bym poczytał tylko nie wiem co.
    >
    > No i czy wystarczy że SKP zatwierdzi taką przeróbkę czy potrzebuję na to

    Dobrze kombinujesz. Jak spełnisz jakieś minimalne wymagania typu dopuszczalny ciężar
    to przerejestrujesz. Problem jest w innym miejscu. Niekoniecznie US będzie chciał
    uznać rachunki za paliwo itp jeśli nie będą miały pokrycia w rachunkach wystawionych
    przez Ciebie. Przerobione na żywym organizmie.

  • 6. Data: 2013-01-25 16:31:11
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-01-25 16:21, glang pisze:
    > nic nie kombinuj. wstawiaj, odpalaj i już nic Ci nie będzie potrzebne :)
    > a tak poważnie to jak chcesz to rozwiązać w osobówce?wystawiać na
    > zewnątrz? komin zrobić bo nie zabardzo czaję.

    no tak, zrobić komin czyli wylot rury wydechowej na zewnątrz pojazdu

    no i kwestia jaki to
    > wielki agregat bo może łatwiej, taniej i spokojniej ciągać to jako
    > przyczepa.

    ciągać to przyczepą drożej, bo nawet jak dla przyczepy wbiją ci VAT-3 w
    dowód, to i tak vatu od paliwa dojazdowego nie odliczysz, jeśli
    ciągniesz to osobówką.
    Inaczej zadane to pytanie brzmi: jeśli do pracy jeżdżą 4 osoby, a
    agregat może się przydać, to czemu nie mogę przerobić go na pojazd
    specjalny i odliczać vat od paliwa?

    Lukasz

  • 7. Data: 2013-01-25 16:44:26
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-01-25 16:26, k...@g...com pisze:
> [...]

    Niekoniecznie US będzie chciał uznać rachunki za paliwo itp jeśli nie
    będą miały pokrycia w rachunkach wystawionych przez Ciebie. Przerobione

    No tak, ale taki pojazd akurat przydatny byłby mi do wykonywania usług,
    nie chcę go komu użyczać, a w tym przypadku przychody przewyższą koszty :)
    Pytam z jednego głupiego powodu: muszę dokupić kolejne auto do firmy,
    idealna wielkość to np. Octavia kombi. Niestety aby odliczyć watę musi
    być dwuosobowe, a ja czasem jeżdżę w 3 (rzadziej w 4) osoby, do tego
    2-osobowe standardowe auta typu berlingo, partner itp. nie mieści
    2-metrowych przedmiotów na pace (nie mówiąc o 3-metrowych rurkach pcv) -
    a nie chcę tylko dlatego kupować jakiegoś vito czy mastera - bo to za
    duże auto.

    Lukasz

  • 8. Data: 2013-01-25 16:44:33
    Od: "glang" <g...@o...pl>

> [...]
    > Inaczej zadane to pytanie brzmi: jeśli do pracy jeżdżą 4 osoby, a agregat
    > może się przydać, to czemu nie mogę przerobić go na pojazd specjalny i

    haha nie żartuj.
    w tym kraju połowa busów nie kwalifikuje się do odliczania VATu a TY chcesz
    w osobówce 4 osoby, agregat i odliczanie VATu??
    no chyba że dla Ciebie osobówka to np. Traffic ale TYLKO wersja LONG i maks
    6 osobowa w dowodzie :)
    najtaniej chyba będzie kupić Zuka albo trucka i ciągać przyczepkę :)
    pzdr
    GL

  • 9. Data: 2013-01-25 16:56:35
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 25 stycznia 2013 16:31:11 UTC+1 użytkownik ddddddd napisał:

> [...]
    >
    > Inaczej zadane to pytanie brzmi: jeśli do pracy jeżdżą 4 osoby, a
    >
    > agregat może się przydać, to czemu nie mogę przerobić go na pojazd

    W specjalnym to wszystko odliczasz. Każdą żarówkę i śrubkę.

  • 10. Data: 2013-01-25 17:03:09
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 25 stycznia 2013 16:44:26 UTC+1 użytkownik ddddddd napisał:

> [...]
    >
    > 2-metrowych przedmiotów na pace (nie mówiąc o 3-metrowych rurkach pcv) -
    >
    > a nie chcę tylko dlatego kupować jakiegoś vito czy mastera - bo to za

    Jak ma być sztuka nówka to niech Ci sprzedawca zamontuje agregat i sprzeda jako
    specjalny.