  • 151. Data: 2023-09-13 14:16:10
    Temat: Re: aku w latopach nieużywanych
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 12.09.2023 o 18:03, J.F pisze:

    > Chyba, ze by mi sie pliki skasowały :-)
    > I a tak musialbym pliki odszukac, a one moze na innym kompie :-)

    Wrzuć do internetu, będzie łatwiej szukać :-)

    > W kazdym bądź razie sporo lat juz ma.

    To go do muzeum oddaj :-)

    > powod trzeci?
    > Brukowane ulice?

    Poluzowane klepki? :-)

    > Nieprzykręcony aku i za duzo wstrząsów?

    Za mało jazdy źle, za dużo źle :-)

    > To jest dla samochodu, którym sie jezdzi. Zeby wiedziec, ze alternator
    > i regulator dobry.

    No i jednak brakuje samochodom czarnej skrzynki :-)

  • 152. Data: 2023-09-13 15:36:37
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, September 12, 2023 at 1:37:10 p.m. UTC-5, LordBluzg(R)?? wrote:
    > W dniu 11.09.2023 o 18:11, ptoki (ptoki) pisze:
    > [...]
    jechac albo nie pojade bo dopiero prostownik podepne.
    > Ja robię inaczej. Po 2 tygodniach stania auta w garażu, idę i podpinam
    > "Biedra AI ładowarkę" i mam w dupie pomiary. Po tygodniu albo po 2
    > dniach idę i odpinam albo w ogóle bo może tak stać miesiące na AI. Tak
    > wiem, zjedzą mi to kuny, myszy, myszoskoczki i inne krokodyle. Nie mam
    > takich w garażu :]

    U mnie sie tak latwo nie da.
    Przyklad z przedwczoraj.
    Ten aku co pisalem ze nie odpalil trzy razy a odpalil potem 7 razy.
    Pojezdzilem nim dwa dni i zachowuje sie ok. Zrobilem mu test "wieszakiem" - taki
    miernik co 100A niby puszcza przez aku. Pokazuje ze zdrowy z zapasem.
    Podpialem prostownik to po 4h pokazywal 75%

    I co tu teraz powiedziec? Aku zly? No nie. Wieszak 100A przez 10 sekund pokazal ze
    aku dobry. Napiecia dobre. Wtyczka w aucie pokazuje ladowanie na poziomie 14.2V
    Silnik w martwym punkcie sie zatrzymal?

    > Nie. Nie ładuje i nie podtrzymuje. Nawet niespecjalnie idzie wyczuć co
    > jest tak naprawdę z akumulatorem, czy rozładowany czy złom. Efekt jest
    > dopiero jak jest obciążony przy rozruchu.

    A to roznie. Ten aku z przykladu wyzej normalnie pokazuje 12.1V. Wczoraj pokazywal
    11.7. Przed podladowaniem.

    > [...]
    >
    > Już pisałem, że ESP Ci tego nie powie, bo nie mierzy pojemności.

    Ale pokaze wiecej niz nic. A napiecie spoczynkowe jest skorelowane z stanem aku.
    Lepsze to niz nic.
    No i esp pokaze uplywnosci. Bo w tydzien bede widzial czy napiecie spada czy nie.

    > [...]
    >
    > Sraniem. Przerabiałem i nawet logi z 90 dni mówią niewiele. Napięcie
    > 12,3, przekręcam kluczyk i chuj. Przy dobrym aku po miesiącu, napięcie
    > 11,8V przekręcam kluczyk i pali.

    NO masz pojedyncza czy podwojna probke. U mnie jednak napiecie zawsze pokazywalo ze
    cos jest nie tak.

    > Sryle. Zlikwidowałem problemy tym, że użyłem Biedroładowarki. Problemy
    > się skończyły :)

    U mnie nie ma szans na podpiecie X aut pod ladowarki.

    > HINT! Aku nie szkodzi naładowanie i utrzymanie stanu. Szkodzi mu
    > rozładowanie i utrzymanie tego stanu a monitoring tylko pokazuje W jakim
    > stanie jest umysł usera a nie akumulatora. Ładować trzeba :)

    ESP pokaze napiecie. Aku rozladowany ma je nizsze.

    No nic. wiecej sie na ten temat napisac nie da. No, da sie. Ale juz po uruchomieniu
    esp...

  • 153. Data: 2023-09-15 16:36:03
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    ptoki (ptoki) <s...@g...com> wrote:

    > Taki gadzet ma niski pobor pradu wiec i spadek napiecia na opornosciach
    > nie bedzie duzy.

    Gadżet tak. Ale inne rzeczy, które mogą się gdzieś po drodze odgałęziać,
    już niekoniecznie.

    > U mnie te gadzety pokazuja zazwyczaj 11.8 do 12.1 przy dobrym aku i spadek do 10.2V
    przy rozruchu.
    > Jak przy rozruchu widze ze spadlo do 9.X to wiem ze dobrze nie jest.

    No tak, czyli bierzesz poprawkę na błędne wskazania gadżetów :)

    --
    - Panie doktorze, jestem wykończona. Odkąd mój mąż zachorował, dzień
    i noc muszę czuwać przy jego łóżku.

  • 154. Data: 2023-09-15 16:38:12
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Miałem podobny. Podłączyłem go pod 13V DC i po tygodniu zaczął
    > przyjmować i brał 1A. Oklepywałem go klapką drewnianą co jakiś czas.
    > (150Ah) produkcja 2003r. Po 3 tygodniach osiągnął parametry. Nie
    > wierzyłem. Zamontowałem go na działce pod PV i ożył w 90%. Trzyma
    > doskonale. Cud?

    To tak spróbuję :)

    > Mój co prawda stał rozładowany przez 5 lat w garażu a nie pracował w
    > buforze cały czas jak Twój...Jeśli twój był w buforze i zdechł to
    > śmietnik. Nic go już nie wskrzesi.

    Ta kasa leżała u kogoś w piwnicy od 2008 r., więc raczej można powiedzieć,
    że został rozładowany (samorozładowanie + podtrzymanie tego co tam się
    podtrzymuje). Z drugiej strony, w kasie była też CR2032, całkiem żywa. V).

    --
    Rozmawiaja dwie studentki:
    - Ktorego wolisz: Pawla, czy Karola ?