  • 1. Data: 2022-01-10 15:21:01
    Temat: antena Kulikowa
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    takie cos, stosowane w radzieckim i polskim sprzecie

    https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BD%D1%82%D0%
    B5%D0%BD%D0%BD%D0%B0_%D0%9A%D1%83%D0%BB%D0%B8%D0%BA%
    D0%BE%D0%B2%D0%B0

    Antena zrobiona z aluminiowych "szpulek", nanizanych na drut.
    Mozna zwinąc do transportu, a mozna naciagnac drut i będzie stała

    Czy to dobre rozwiązanie elektrycznie?

    Bo jak sobie pomysle, ze stalowy drut to chyba nie jest najlepszy na
    antene, aluminiowe szpulki będą mialy utlenione czoła,
    zmienna srednica ... raczej nie pomaga, ale przy krotkich falach, tzn
    kilkumetrowych, to moze i nie przeszkadza ...

    J.

  • 2. Data: 2022-01-10 16:43:07
    Temat: Re: antena Kulikowa
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 10 stycznia 2022 o 15:21:51 UTC+1 J.F napisał(a):
> [...]
    > zmienna srednica ... raczej nie pomaga, ale przy krotkich falach, tzn
    > kilkumetrowych, to moze i nie przeszkadza ...

    Nie podają daty powstania takiej anteny? Takie anteny widziałem w zrekonstruowanych
    amerykańskich samochodach z czasów II Wojny Światowej.

  • 3. Data: 2022-01-10 17:04:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Jan 2022 07:43:07 -0800 (PST), Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    >>
    > Nie podają daty powstania takiej anteny? Takie anteny widziałem w
    > zrekonstruowanych amerykańskich samochodach z czasów II Wojny

    Bylo to stosowane w powojennych radiostacjach, lata 60-te, moze 50-te.
    Ale czy pomysl nie jest starszy, to nie wiem.

    J.

  • 4. Data: 2022-01-10 17:11:36
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    J.F napisał(a):
    > takie cos, stosowane w radzieckim i polskim sprzecie
    >
    > https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BD%D1%82%D0%
    B5%D0%BD%D0%BD%D0%B0_%D0%9A%D1%83%D0%BB%D0%B8%D0%BA%
    D0%BE%D0%B2%D0%B0

    Znane rozwiązanie.

    > Antena zrobiona z aluminiowych "szpulek", nanizanych na drut.
    > Mozna zwinąc do transportu, a mozna naciagnac drut i będzie stała

    Taką możesz zwinąć, jest jeszcze lżejsza, zabrudzenie jej niestraszne, można ją
    zwinąć.
    https://archiwum.allegro.pl/oferta/radiostacja-radmo
    r-315-316-4431-milicja-zomo-i7147271434.html

    > Czy to dobre rozwiązanie elektrycznie?

    I jaką ma wartość bojową?

  • 5. Data: 2022-01-11 14:32:44
    Od: CleverBot <C...@e...prv>

    W dniu 2022-01-10 o 16:43, KANALIA* Zenek Kapelinder pisze:

> [...]
    > Nie podają daty powstania takiej anteny? Takie anteny widziałem w zrekonstruowanych
    amerykańskich samochodach z czasów II Wojny Światowej.

    POważnie? Yankesi częstowali cię wędzoną makrelą?
    ty zenusiu to się znasz na wszystkim i na niczym. nie masz pojęcia o
    czym bełkoczesz ale bełkoczesz gdzie się tylko da! jakiś ty "mondry"
    jestes! ;-)

    i pamietaj... ty juz wiesz co!

    wyjaśnienie: ta kanalia* zenek przyssał się do mnie na pl.soc.polityka i
    bluzga jak menel. prosby by sie odwalił nie pomagają więc odpłacam mu
    tym samym. Sorry boys! ;-)

    --
    Runt

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

  • 6. Data: 2022-01-11 15:46:59
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 10.01.2022 o 15:21, J.F pisze:
> [...]
    > zmienna srednica ... raczej nie pomaga, ale przy krotkich falach, tzn
    > kilkumetrowych, to moze i nie przeszkadza ...

    A jest jakiś obowiązek, że ma to być stal i aluminium?

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 7. Data: 2022-01-11 15:54:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Jan 2022 15:46:59 +0100, Cezary Grądys wrote:
    B5%D0%BD%D0%BD%D0%B0_%D0%9A%D1%83%D0%BB%D0%B8%D0%BA%
    D0%BE%D0%B2%D0%B0

    > A jest jakiś obowiązek, że ma to być stal i aluminium?

    Nie ma, ale takie bylo.
    aluminium lekkie i tanie, stal wytrzymala i sprezysta - mechanicznie
    dobry wybór.

    J.