  • 1. Data: 2022-01-05 13:33:08
    Temat: UPS niezbyt energooszczędny
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Czy to obecnie normalne, że UPS w stanie wyłączonym pobiera energię
    z sieci? Wyłącznik elektroniczny.

    Mam 2 stare UPS-y około 650VA. Jeden z nich pobiera 15W, drugi 10W.
    Akumulator jest naładowany do pełna i już nie jest doładowywany.

    Nie mierzyłem mojego spalonego UPS-a. W każdym razie nie był ciepły
    w czasie wyłączenia. Domniemuję, że wówczas albo nie pobierał żadnej
    energii z sieci, albo na tyle małą, że nie powodowało to grzania
    obudowy. Także z wyłącznikiem elektronicznym.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 2. Data: 2022-01-05 15:43:19
    Temat: Re: UPS niezbyt energooszczędny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >Mam 2 stare UPS-y około 650VA. Jeden z nich pobiera 15W, drugi 10W.
    >Akumulator jest naładowany do pełna i już nie jest doładowywany.

    Skoro ma wylacznik elektroniczy, to moze i ma wlacznik elektroniczy, i
    cos tam pracowac musi :-)
    Monitor sieci dostepny przez USB itp.

    Ale 10-15W ... troche duzo.
    No chyba, ze to jednak aku troche bierze.

> [...]
    >energii z sieci, albo na tyle małą, że nie powodowało to grzania
    >obudowy. Także z wyłącznikiem elektronicznym.

    Obudowa duza, kilka W mozna ladnie rozproszyc.

    J.

  • 3. Data: 2022-01-05 15:52:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > Skoro ma wylacznik elektroniczy, to moze i ma wlacznik elektroniczy, i
    > cos tam pracowac musi :-)
    > Monitor sieci dostepny przez USB itp.
    > Ale 10-15W ... troche duzo.

    Chyba, że to tak naprawdę VA i cos(fi) bliski zeru...

    > No chyba, ze to jednak aku troche bierze.

    Nie tyle.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2022-01-05 16:28:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 5 stycznia 2022 o 13:33:59 UTC+1 Zbynek Ltd. napisał(a):
> [...]
    > energii z sieci, albo na tyle małą, że nie powodowało to grzania
    > obudowy. Także z wyłącznikiem elektronicznym.

    Celem upsow nie jest uzyskanie oszczędności a zapewnienie awaryjnego zasilania.

  • 5. Data: 2022-01-05 17:21:00
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 05.01.2022 o 15:43, J.F. pisze:

> [...]
    > Monitor sieci dostepny przez USB itp.
    >
    > Ale 10-15W ... troche duzo.
    > No chyba, ze to jednak aku troche bierze.

    Stary dobry APC SmartUPS 1000VA pobiera mi 20W w stanie włączonym czy
    wyłączonym z naładowanym pakietem akumulatorów. I normalne to jest.

    Żeby było "taniej" podmieniłem w domu na Back-UPS 650VA który jak
    wyłączę to wyłączę a jak się naładuje to pobór prądu znikomy. Ale nie
    mam dobrodziejstw Smarta, czyli sinusoidy zamiast łamanego trapeza, nie
    jest line-interactive tylko offline, nie ma modułu SNMP którego nie
    potrzebuję, i nie ma czasu pracy godzinę na 24V akumulatorze tylko mały
    aku 12V z czasem dającym kilka minut na zamknięcie kompa.

    zdrówko.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2022-01-05 17:21:40
    Od: Runt <r...@e...prv>

    W dniu 2022-01-05 o 16:28, KANALIA* Zenek Kapelinder pisze:

    > Celem upsow nie jest uzyskanie oszczędności a zapewnienie awaryjnego zasilania.

    "gienialne!" buhahahhahahahahha, sam na to wpadłeś? rozumiesz chociaż
    trochę o czym jest dyskusja czy widzisz wszystko z poziomu ameby?

    teraz możesz bluzgać! nie licz na litość! i pamiętaj... ty już wiesz co!

    --
    Runt

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

  • 7. Data: 2022-01-05 17:36:30
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Zenek Kapelinder napisał(a) :
    > Celem upsow nie jest uzyskanie oszczędności a zapewnienie awaryjnego zasilania.

    Wolałbym bezawaryjne zasilanie :-P

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 8. Data: 2022-01-05 17:38:43
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    J.F. napisał(a) :
    > Monitor sieci dostepny przez USB itp.

    Brak jakiegokolwiek monitoringu.

    > Ale 10-15W ... troche duzo.
    > No chyba, ze to jednak aku troche bierze.

    Naładowany bierze 3mA.

    > Obudowa duza, kilka W mozna ladnie rozproszyc.

    10W po kilku godzinach sprawia, że jest wyczuwalnie ciepła.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 9. Data: 2022-01-05 18:29:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 5 stycznia 2022 o 17:37:48 UTC+1 Zbynek Ltd. napisał(a):
    > Wolałbym bezawaryjne zasilanie :-P
    > --
    > Pozdrawiam
    > Zbyszek
    > PGP key: 0xDCEF4E65
    Jak byś miał bezawaryjne zasilanie to UPS byłby niepotrzebny.

  • 10. Data: 2022-01-05 19:17:50
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Zenek Kapelinder napisał(a) :
    > Jak byś miał bezawaryjne zasilanie to UPS byłby niepotrzebny.

    I dlatego, ponieważ zasilanie mam awaryjne, to mam bezawaryjny UPS :-P

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65