  • 1. Data: 2010-11-27 12:07:26
    Temat: budowa kanalizacja przez samorządy
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam takie nietypowe pytanie
    "słyszałem" ze samorząd budując drogę/wodociągi/etc jest zobligowany
    budować kanalizacje teletechniczną
    czy to prawda? jaka ustawa to reguluje?

    --
    pozdros
    icek

  • 2. Data: 2010-11-27 14:46:33
    Temat: Re: budowa kanalizacja przez samorządy
    Od: ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2010-11-27 13:07, icek2 pisze:
    > Witam,
    >
    > mam takie nietypowe pytanie
    > "słyszałem" ze samorząd budując drogę/wodociągi/etc jest zobligowany
    > budować kanalizacje teletechniczną
    > czy to prawda? jaka ustawa to reguluje?

    Hmmm temat rzeka ..... zanim doczytam to umrę .... ;-P

    może na początek w google "megaustawa szerokopasmowa"
    masz w kilku pierwszych odnośnikach, info na temat ostatniej forum
    szerokopasmowe

    Ja zrozumiałem tak, ze teraz nowe i remontowane drogi będa miały "cos" w
    pasie drogowym.

    To cos to prawdopodobnie będzie rura pierwotna i gminy powinny takim
    sposobem załatwic sprawe.

    Mało cos jest aktów wykonawczych, albo mi niespecjalnie idzie
    znajdywanie ich ;(

  • 3. Data: 2010-11-27 15:42:22
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-27 15:46, ziolko pisze:

> [...]
    > sposobem załatwic sprawe.
    >
    > Mało cos jest aktów wykonawczych, albo mi niespecjalnie idzie
    tak tez "słyszałem"

    ale jak szukam, to podstaw prawnych jeszcze nie znalazłem :/

    --
    pozdros
    icek

  • 4. Data: 2010-11-27 15:57:06
    Od: ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2010-11-27 16:42, icek2 pisze:

    > tak tez "słyszałem"
    >
    > ale jak szukam, to podstaw prawnych jeszcze nie znalazłem :/

    tu troche napisali:
    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&new
    s_cat_id=168&news_id=5750&layout=3&page=text

    a wg wyborczej:

    - Samorządy mogą współfinansować koszty świadczenia usług przez
    operatora, ale także koszty ponoszone przez końcowego klienta. Te
    przepisy zostały wykreślone w Sejmie, ale w Senacie udało się je
    przywrócić. To nie jest obowiązek, ale uprawnienie.

    Jak to ma działać? Otóż samorząd może zdecydować, że nie będzie
    podejmować działalności telekomunikacyjnej, nie będzie budować sieci.
    Ale wie, że ma na swoim terenie jednego, dwóch operatorów, którym jednak
    nie opłaca się dociągnąć sieci w każde miejsce, do każdego domu.
    Samorząd może jednak - dzięki ustawie - powiedzieć operatorowi:
    dociągnij sieć do tego miejsca, a ja ci dopłacę do świadczenia usługi.
    Jeśli samorządy będą miały fundusze, to powinien im się ten zapis ustawy
    przydać. Samorząd sam nie musi inwestować, a zapewnia mieszkańcom usługę.

    Tam, gdzie operator już dotarł z łączami, ale jego usługi są dla
    niektórych mieszkańców zbyt drogie, samorząd może dopłacać konkretnym
    mieszkańcom do abonamentu lub całkowicie go refundować.

  • 5. Data: 2010-11-28 00:02:57
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 27.11.2010 16:57, ziolko wrote:
    > tu troche napisali:
    > http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&new
    s_cat_id=168&news_id=5750&layout=3&page=text

    O ile mi wiadomo wygląda to następująco:
    Jeśli operator zgłosi swoje zapotrzebowanie, to przy okazji budowy
    drogi, w miarę możliwości (jeśli wystarczy miejsca) zostanie wybudowane
    tyle rurek, na ile opiewa zapotrzebowanie tego operatora.
    Rurki jednak będą własnością zarządcy drogi i będą dzierżawione
    operatorowi. Wysokość stawek pewnie reguluje uchwała rady gminy.
    --
    Olek

  • 6. Data: 2010-11-28 06:42:37
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-28 01:02, Olek pisze:
> [...]
    > Rurki jednak będą własnością zarządcy drogi i będą dzierżawione
    > operatorowi. Wysokość stawek pewnie reguluje uchwała rady gminy.
    coś takiego też słyszałem.

    ale chodzi mi o to
    jak samorząd mówi: nie mamy takiego obowiązku

    podstawa prawna że mają - poszukiwana :)

    --
    pozdros
    icek

  • 7. Data: 2010-11-28 07:34:59
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

> [...]
    > Rurki jednak będą własnością zarządcy drogi i będą dzierżawione
    > operatorowi. Wysokość stawek pewnie reguluje uchwała rady gminy.

    Nie do konca jest tak rozowo, jak to mowi pani prezes UKE i urzednicy
    mowiacy, ze tzw. megaustawa bedzie lekiem na cale zlo.

    Jak zwykle diabel tkwi w szczegolach.

    Warto przede wszystkim zwrocic na to, co pisza w pismach ci zarzadcy drog,
    ktorzy zglosili do UKE, ze beda prowadzone prace budowlane i ze mozna
    zglaszac sie do nich z prosba o warunki na udostepnienie kanalu
    technologicznego. W szczegolnosci nalezy zwrocic uwage na dwie rzeczy:
    - ze jesli ktos zglosi zainteresowanie, a potem z tego nie skorzysta to ten
    ktos zostanie obarczony calym kosztem wybudowania tego kanalu (o ile inne
    firmy nie skorzystaja) - pytanie najwazniejsze sie tu nasuwa, co urzednik
    bedzie traktowal jako "nie skorzysta"
    - ze kanal zostanie udostepniony na zasadach okreslonych w art. 39 ust. 7-7f
    ustawy o drogach publicznych - w artykule tym nie ma slowa o stawkach, czyli
    beda one ustalane przez lokalnego urzednika - zatem moga one byc brane z
    sufitu

    W mediach wszystko pieknie ladnie wyglada, ale zycie jest zyciem i na dzien
    dzisiejszy rzeczywistosc wyglada inaczej - kladzie sie operatorom klody pod
    nogi ze strony roznej masci urzedasow, nawet kilkuset metrow nie idzie
    wybudowac w rok bo ma sie do czynienia z lesnikami, kolejarzami, urzedasami.
    Oczywiscie potem w mediach urzedasy mowia, ze operatorzy nic nie buduja bo
    przeciez najlepiej wszystko zwalic na operatorow.

    Nie wspomne tu juz o tych szeroko reklamowanych (w tym przez UKE) funduszach
    europejskich, tych milionach euro, ktore ladnie wygladaja na papierze, a
    ktorych nie mozna tak naprawde pozyskac.

  • 8. Data: 2010-11-28 08:01:57
    Temat: Re: budowa kanalizacja przez samorz?dy
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-28 08:34, ttt pisze:

> [...]
    > zglaszac sie do nich z prosba o warunki na udostepnienie kanalułas
    > technologicznego. W szczegolnosci nalezy zwrocic uwage na dwie rzeczy:
    czyli samorząd nie musi *obligatoryjnie* zgłaszać do UKE prac, gdzie
    może wybudować kanalizacje? ustawa nie nakazuje tego siła (jaka? "mega"
    ustawa - nie widzę tej koniecznosci w niej)

    --
    pozdros
    icek

  • 9. Data: 2010-11-28 09:04:18
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

    > czyli samorząd nie musi *obligatoryjnie* zgłaszać do UKE prac, gdzie może
    > wybudować kanalizacje? ustawa nie nakazuje tego siła (jaka? "mega"
    > ustawa - nie widzę tej koniecznosci w niej)

    Wg mnie rzeczywistosc jest taka, jak w przyslowiu "kazdy sobie rzepke
    skrobie".

  • 10. Data: 2010-11-28 10:40:50
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 28.11.2010 07:42, icek2 wrote:

    > podstawa prawna że mają - poszukiwana :)

    Znowelizowana ustawa o drogach publicznych.
    Zresztą pod linkiem który podał ziolko jest na samym początku:
    "... poprzez zmianę ustawy o drogach publicznych nałożyła na zarządców
    dróg obowiązek ..."

    Pozdrawiam,
    --
    Olek