  • 1. Data: 2009-01-31 23:14:16
    Temat: budżetowy do 600?
    Od: gonzo <g...@m...org.invalid>

    zostałem poproszony o złożenie komputera dla dziecka (dziewczynki 12
    lat) do ok. 600pln. nie byłem na bieżąco z cenami i zaskakuje mnie ich
    obecny poziom. mam problemy z wyborem komponentów. czy w ogóle da się
    coś sensownego złożyć w tej granicy cenowej?

    skłaniałem się ku platformie AMD z możliwością zastąpienia procesora
    cirka 3200+ AM2 nowszym Phenomem w przyszłości, do tego 2GB pamięci,
    dysk ok. 200GB, płyta AM2+ ze zintegrowaną grafiką ale nie wiem czy to
    słuszny kurs.

    komputer głównie wykorzystywany byłby jako pomoc naukowa, dużo programów
    edukacyjnych, biurowych, raczej mało gier a jeśli już to prawdopodobnie
    nie tytuły z dużymi wymaganiami sprzętowymi.

    możecie polecić jakieś alternatywne konfiguracje z powyższym
    ograniczeniem cenowym? może coś ze stajni intela (nie mam w ogóle
    doświadczenia) byłoby sensowniejsze i dawało podobne możliwości zmiany
    procesora w przyszłości? a może jednak coś lepszego z gałęzi AMD?

    gonzo

  • 2. Data: 2009-01-31 23:42:36
    Temat: Re: budżetowy do 600?
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "gonzo" <g...@m...org.invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > poziom. mam problemy z wyborem komponentów. czy w ogóle da się coś
    > sensownego złożyć w tej granicy cenowej?

    Proponuję jakiś markowy, używany z allegro :)

    --
    marfi

  • 3. Data: 2009-02-01 01:03:39
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

> [...]
    > poziom. mam problemy z wyborem komponentów. czy w ogóle da się coś
    > sensownego złożyć w tej granicy cenowej?

    Ciężka sprawa :( Ostatnio składalem prostego kompa na dobrych podzespołach i
    wyszedł tysiak bez pięciu złotych. Z najtańszych szpejów (oczywiście nie
    polecam) wyjdzie pewnie troche taniej, ale raczej nawet się nie zbliżysz do
    600zł. Niestety ceny poszły w góre i zapewne nieprędko spadną. Za tą kase
    pozostaje tylko używka.
    Pozdrawiam
    Jacek

  • 4. Data: 2009-02-01 08:25:20
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    polecam) wyjdzie pewnie troche taniej, ale raczej nawet się nie zbliżysz do
    > 600zł. Niestety ceny poszły w góre i zapewne nieprędko spadną. Za tą kase
    > pozostaje tylko używka.

    I to jest najlepsze rozwiazanie dla dziecka, które będzie używało
    komputera ___nie_do_gier___ a do wszelkich innych celów
    (liczymy na to, że rzeczywiście też edukacyjnych).

    Wymagania taki komputer spełni przez 2-4 lata spokojnie
    (u znajomej studentki taki pracuje już 2 lata).

    Zauważcie, że jeśli nie korzystać z gier i może jeszcze edycji
    materiałów video to każdy komputer sprzed kilku lat na którym
    chodził sobie WinXP wystarcza nadal.
    To głównie gry i bardziej "wypasiona" Vista narzucają wymagania
    sprzętowe.

  • 5. Data: 2009-02-01 11:43:59
    Od: "AnUbIs" <u...@w...pl>

    Użytkownik "gonzo" <g...@m...org.invalid> napisał w wiadomości

    330 zł na legalny system operacyjny +270 zł na części = nie starczy
    Za tą cenę używany markowy sprzęt z naklejką OEM do Windows

  • 6. Data: 2009-02-01 12:03:35
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 1 lutego 2009 (00:14:16) napisano:

> [...]
    > obecny poziom. mam problemy z wyborem komponentów. czy w ogóle da się
    > coś sensownego złożyć w tej granicy cenowej?

    Nowego - raczej nierealne. Być może złożysz coś z pirackim OSem, na
    płycie głównej zintegrowanej ze wszysktim, ale to będzie szajs.
    Znacznie lepszym pomysłem jest zakup używanego, poleasingowego Della
    na przykład - za ~400zł znajdziesz na Allegro modele z P4 i 1GB RAMu i
    legalnym WinXP, a całość zapakowana w ładną małą skrzyneczkę.

    IMHO inwestycja znacznie lepsza - bo będzie taniej, sprzęt będzie
    znacznie porządniejszy i bardziej stabilny (markowe komputery są
    stabilne jak skała), a do tego dochodzi aspekt wychowawczy - legalne
    oprogramowanie...

    Yakhub
    Nie pisz do mnie na ten adres.

  • 7. Data: 2009-02-01 12:06:39
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    gonzo napisał(a):

> [...]
    > obecny poziom. mam problemy z wyborem komponentów. czy w ogóle da się
    > coś sensownego złożyć w tej granicy cenowej?

    IMHO w tym zakresie cenowym to tylko uzywany z tego konsekwencjami...

    j.

  • 8. Data: 2009-02-01 12:18:01
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-02-01 12:43, Użytkownik AnUbIs napisał:

    > 330 zł na legalny system operacyjny +270 zł na części = nie starczy
    > Za tą cenę używany markowy sprzęt z naklejką OEM do Windows

    Potrafisz pokazać w poście na który odpowiedziałeś w którym miejscu
    pisało że komputer ma być z komercyjnym systemem operacyjnym za
    330zł a sprzęt za resztę czy od razu przyznasz że jesteś idiotą
    i trollem ?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-02-01 12:19:02
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    januszek napisał(a):

    [...]

    > IMHO w tym zakresie cenowym to tylko uzywany z tego konsekwencjami...

    Po chwili jednak doszedłem do wniosku, że za 700 się już da:

    Intel D945GCLF - ok 260,-
    (płyta na której zintegrowano procesor Atom230 oraz grafikę)
    RAM 1GB - ok 50,-
    Obudowa - ok 150,-
    HDD 80 GB - ok 140,-
    mysz, klawiatura - ok 50,-
    17/19" EIZO CRT - ok 50,- ;)

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,
    i Cesarza zwalą z nóg.

  • 10. Data: 2009-02-01 13:01:11
    Od: "Tomek Banach" <b...@p...onet.pl>

    januszek wrote:

    > IMHO w tym zakresie cenowym to tylko uzywany z tego konsekwencjami...

    Jakimi ?

    Tomek