  • 1. Data: 2009-02-01 00:21:02
    Temat: Via C7 chłodzenie pasywne
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    Mam płytę główna JetWay z prockiem Via C7:
    http://www.jetway.com.tw/jetway/system/productshow2.
    asp?id=389&proname=J7F4K1G5D

    Jak widać na zdjęciu na płycie jest radiator nad procesorem i na tym
    wiatraczek. Wiatraczek jest kiepskiej jakości i go słychać.

    Wobec tego zastanawiam się nad chłodzeniem pasywnym - co na tym można
    zamontować? Szczerze mówiąc nawet nie wiem jak się podstawka do takiego
    procesora nazywa... W obudowie jest ~6cm wolnej przestrzeni nad procesorem i
    sporo na boki (też ok. ~6cm) aczkolwiek w bok w poziomie do lewej (względem
    tego jak jest przedstawione na zdjęciu) jest miejsce na kartę PCI (podłączaną
    przez kątownik). Wolałbym tego miejsca (po lewej) nie zajmować bo może kiedyś
    tam coś włożę... Jakie pasywne chłodzenie można na to zamontować przy tych
    parametrach? Jakiś duży radiator? Heat-sink? Coś innego?

    Ew. jakby się nie dało to jaki *ekstremalnie* *cichy* fan średnicy 40mm
    polecacie?

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 2. Data: 2009-02-01 00:26:00
    Temat: Re: Via C7 chłodzenie pasywne
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Konrad Kosmowski pisze:
> [...]
    >
    > Wobec tego zastanawiam się nad chłodzeniem pasywnym - co na tym można
    > zamontować? Szczerze mówiąc nawet nie wiem jak się podstawka do takiego
    Się nie nazywa, ten procek jest tam chyba na stałe prosto w płytke
    lutowany, a radiator mocowany na 4 bolcach. Zostaje tylko twórczość
    własna z jakiegoś radiatora + otwory na takie bolce...

    > Ew. jakby się nie dało to jaki *ekstremalnie* *cichy* fan średnicy 40mm
    > polecacie?
    Raczej nie znajdziesz cichego wentylatora 4cm, już lepiej zabaw się z
    szlifierką i zmoduj kawałek radiatora z Athlona na socketA tak by dało
    się bolce wstawić i mocowac jak oryginalny wiatrak...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-02-01 00:40:47
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** BartekK <s...@n...org> wrote:

    > Się nie nazywa,

    Tzn. nazywa się "Via C7", ale być może nie jest to standard...

    > ten procek jest tam chyba na stałe prosto w płytke lutowany, a radiator
    > mocowany na 4 bolcach. Zostaje tylko twórczość własna z jakiegoś radiatora +
    > otwory na takie bolce...

    No tyle to wiedziałem przed zadawaniem pytań na grupie. Być może jednak
    istnieją rozwiązania dla tej platformy bo właściwie czemu nie?

    > Raczej nie znajdziesz cichego wentylatora 4cm,

    Kwestia definicji cichego - zadam pytanie inaczej, bo niektórzy chyba lubią
    szukać dziury w całym: jaki z 40mm wentylatorów jest najcichszy? Lepiej?

    > już lepiej zabaw się z szlifierką i zmoduj kawałek radiatora z Athlona na
    > socketA tak by dało się bolce wstawić i mocowac jak oryginalny wiatrak...

    Takie opcje w ogóle odpadają. :) Nie lubię się bawić szlifierką - jestem
    informatykiem. Miałem na myśli coś co przy odrobinie zdolności manualnych można
    po prostu zamontować w standardowe dzi^H^H^Hotwory...

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 4. Data: 2009-02-01 00:53:36
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > parametrach? Jakiś duży radiator? Heat-sink? Coś innego?
    >
    > Ew. jakby się nie dało to jaki *ekstremalnie* *cichy* fan średnicy 40mm

    Ja wziąłem duży radiator i odpowiednio go przyciąłem i otwory nawierciłem.

    zyga

  • 5. Data: 2009-02-01 10:49:29
    Od: "AnUbIs" <u...@w...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości news:gm2qa4
> [...]

    Noise Blocker

  • 6. Data: 2009-02-01 17:04:07
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sun, 1 Feb 2009 01:40:47 +0100, Konrad Kosmowski napisał(a):

    > jaki z 40mm wentylatorów jest najcichszy? Lepiej?

    Sądzę, że ten:
    http://www.scythe-eu.com/en/products/fans/mini-kaze.
    html
    Ale pewnie kręci się 2 razy wolniej od oryginalnego i dmucha 2 razy
    słabiej. Pytanie, czy to wystarczy. Będziesz musiał kontrolować temperaturę
    procka.

    --
    GLaF

  • 7. Data: 2009-02-01 22:44:37
    Od: kamilk <k...@w...to_wseip.edu.pl>

    Konrad Kosmowski wrote:
> [...]
    > i sporo na boki (też ok. ~6cm) aczkolwiek w bok w poziomie do lewej
    > (względem tego jak jest przedstawione na zdjęciu) jest miejsce na kartę

    Problem w tym, że skoro producent przewidział chłodzenie aktywne nie
    obejdziesz się bez wiatraka. Pozbawiony go radiator będzie kumulował ciepło
    w samej jego strukturze i w otoczeniu (okoliczne elementy + powietrze) i po
    jakimś czasie będzie dochodziło do przegrzania. Szczególnie w przypadku
    sporego obciążenia procesora.

    Może warto by do tego celu wykorzystać radiatorek do chipsetu z ciepłowodem,
    np.:
    http://www.allegro.pl/item539391144_thermalright_hr_
    05_pasywne_chlodzenie_gwa_fv.html

    (rozmiarowo po demontażu poprzedniego powinien pasować)

    a obieg powietrza załatwić większym niskoobrotowym wentylatorkiem
    umieszczonym na obudowie lub tym z zasilacza PSU jeśli ma wiatraczek
    (projektując przy okazji odpowiedni przepływ powietrza w obudowie)?

  • 8. Data: 2009-02-02 12:30:45
    Od: Michał Czerniak <m...@o...pl>

    On 2009-02-01 17:04 GLaF wrote:

> [...]
    > Ale pewnie kręci się 2 razy wolniej od oryginalnego i dmucha 2 razy
    > słabiej. Pytanie, czy to wystarczy. Będziesz musiał kontrolować temperaturę

    Nie polecam.
    Mam dwa, jeden przestał działać po kilku tyg, drugi jeszcze się kręci,
    ale obydwa bardzo hałasują (nie jest to szum powietrza, tylko *chyba*
    marne łożysko).

    Lepiej kupi cichy wentylator 60mm i połóż go luzem na/w okolicy
    radiatora, ewentualnie przyklej zwykłą taśmą.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 9. Data: 2009-02-02 14:39:14
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Sun, 1 Feb 2009 01:21:02 +0100, Konrad Kosmowski
    <k...@k...net> wrote:

> [...]
    >
    >Jak widać na zdjęciu na płycie jest radiator nad procesorem i na tym
    >wiatraczek. Wiatraczek jest kiepskiej jakości i go słychać.

    Pytanie czy na procku czy na chipsecie? Ja mam co prawda Intela
    D201GLY i wiatrak jest na chipsecie a nie na procesorze który grzeje
    się mniej. Problemem może być mocowanie - pomierz jakie rozstawa mają
    kołki mocujące radiator do płyty. Mi akurat w miejsce oryginału
    pasował Pentagram Freezone NP-40 Cu ze względu na średnice i system
    mocowania. Zastąpl bez problemu alumioniowy radiator z włąśnei takim
    małym wiatraczkiem. Działa stabilnie od około roku. Resetowałem
    serwerek jakoś w listopadzie chyba po jakichś grubszych zmianach a tak
    sobie chodzi. O:
    kaban# uptime
    15:33:52 up 77 days, 8:34, 3 users

    Zdrówko

  • 10. Data: 2009-02-09 18:13:17
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> wrote:

> [...]

    > grubszych zmianach a tak sobie chodzi. O: kaban# uptime 15:33:52 up 77 days,

    Kupiłem wiatraczek 40mm scytche i jest niebo, a ziemia. Praktycznie bezgłośny,
    aż miałem wątpliwości czy w ogóle działa. Temperatury te same co przed wymianą.

    CPU Temp: +35°C (high = +70°C, hyst = +69°C) [diode]
    Sys Temp: +39°C (high = +255°C, hyst = +0°C) [diode]

    /dev/sda: SAMSUNG HD322HJ: 41°C

    --
    + ' .-. .
    , * ) )