  • 1. Data: 2010-02-23 18:34:04
    Temat: c4 grand picasso - parę pytań lamera
    Od: "LM" <l...@g...pl>

    1. Na ile to są generalnie awaryjne samochody - silnik 2.0 HDI, skrzynia MCP

    2. Co powinienem sprawdzić przy zakupie - pójdzie na warsztat citroena do
    przeglądu, ale na co samemu zwrócić uwagę?

    3. Co powinienem wykonać po zakupie używanego auta, ma 2 lata, ok. 70 tys
    przebiegu, żeby być spokojnym? Pewnie płyny, filtry - coś jeszcze?

    4. Nie mam doświadczenia z dieslami - na co zwracać uwagę przy eksploatacji?

    5. Jak robić przeglądy okresowe - co ile - żeby zoptymalizować koszty do
    zysków?

    6. Jaki warsztat Citroena polecacie Warszawa - najlepiej od strony
    Piaseczna? Ktoś może zna były autoryzowany warsztat przy Julianowskiej w
    Piasecznie, albo coś wie o autoryzowanym serwisie przy Puławskiej w
    Warszawie?

    Pozdrawiam

    LM

  • 2. Data: 2010-02-23 18:48:22
    Temat: Re: c4 grand picasso - parę pytań lamera
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2010-02-23 18:34, LM pisze:
    > 3. Co powinienem wykonaae po zakupie u?ywanego auta, ma 2 lata, ok. 70 tys
    > przebiegu, ?eby byae spokojnym? Pewnie p?yny, filtry - co? jeszcze?
    Pasek rozrządu! - chyba, ze jesteś na 1000% pewien przebiegu.
    Oczywiście nie warto oszczędzać 10zł na filtrze kupując Filtrona zamiast
    Purflux-a. Takie rzeczy się mszczą na portfelu.

    > 4. Nie mam do?wiadczenia z dieslami - na co zwracaae uwage przy eksploatacji?
    Lubi długie trasy - klekocik musi mieć czas na nagrzanie się. Nie warto
    kręcić silnika wysoko - powyżej 3k obrotów.
    Warto tankować na sprawdzonej stacji - tubylcy mogą coś podpowiedzieć -
    bardzo te silniki nie lubią "wynalazków".

    > 5. Jak robiae przegl?dy okresowe - co ile - ?eby zoptymalizowaae koszty do
    > zysków?
    Tak, jak fabryka kazała - nie rzadziej, aczkolwiek niekoniecznie w ASO.

    Instrukcję obsługi masz tutaj
    http://service.citroen.com - na dole jest link.

    Wojciech Smagowicz

  • 3. Data: 2010-02-23 18:48:36
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 23 Feb 2010 18:34:04 +0100, LM napisał(a):

    > 1. Na ile to są generalnie awaryjne samochody - silnik 2.0 HDI, skrzynia MCP

    najmniej awaryjne w swojej klasie - od lat wygrywają wszelkie rankingi,
    choć większość z nich nie jest specjalnie wiele warta

    > 2. Co powinienem sprawdzić przy zakupie - pójdzie na warsztat citroena do
    > przeglądu, ale na co samemu zwrócić uwagę?

    aktualizacja oprogramowania skrzyni - wcześniejsze robiło cyrki przy
    przełączaniu

    > 3. Co powinienem wykonać po zakupie używanego auta, ma 2 lata, ok. 70 tys
    > przebiegu, żeby być spokojnym? Pewnie płyny, filtry - coś jeszcze?

    rozrząd oczywiscie

    > 4. Nie mam doświadczenia z dieslami - na co zwracać uwagę przy eksploatacji?

    nie pałować zimnego, nie gasić od razu po pałowaniu, nie lać syfu,
    opróżniać odstojnik przynajmniej raz w roku

    > 5. Jak robić przeglądy okresowe - co ile - żeby zoptymalizować koszty do
    > zysków?

    tyle co fabryka napisała.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 4. Data: 2010-02-23 18:50:15
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > 3. Co powinienem wykonać po zakupie używanego auta, ma 2 lata, ok. 70
    > tys przebiegu, żeby być spokojnym? Pewnie płyny, filtry - coś jeszcze?

    Rozrząd, ale w tym przypadku nie ma zbytniego pośpiechu.

  • 5. Data: 2010-02-23 21:25:33
    Od: "srnietana" <d...@d...nu.ll>

    Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście nie warto oszczędzać 10zł na filtrze kupując Filtrona zamiast
    > Purflux-a. Takie rzeczy się mszczą na portfelu.

    Jest dokładnie odwrotnie niż napisałeś

  • 6. Data: 2010-02-23 23:26:20
    Od: "Franc " <c...@W...gazeta.pl>

    Od strony Piaseczna nic nie znam, ale Klub Cytrynki w wAw poleca FAS (France
    Automobile Service) obecnie mieszczący się na Zagójskiej 7A (na Pradze
    południe). Jeżeli w Cytrynce ludzie z FAS czegoś nie dadzą rady naprawić, to
    oznacza, że tego się nie da naprawić.

    Pzdrw
    Franc "Rowery Poziome Rule"
    --

    IMK P7, SWB, ASS w trakcie zabudowy
    granatowa Żaba z D7F i LPG "TKP Edition"

  • 7. Data: 2010-02-24 09:32:06
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2010-02-23 23:26:20 niejaki Franc napisał:
> [...]
    > południe). Jeżeli w Cytrynce ludzie z FAS czegoś nie dadzą rady naprawić, to

    ztcw to fas już jest troche niepolecany

    a od strony piaseczna to mi się kołacze po głowie nazwisko rokicki jako
    bardzo polecanego fachowca

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 8. Data: 2010-02-24 10:11:52
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    LM wrote:

> [...]
    >
    > 2. Co powinienem sprawdzić przy zakupie - pójdzie na warsztat citroena do
    > przeglądu, ale na co samemu zwrócić uwagę?

    Z takich detali to np. czy masz komplet akcesoriów, latarka w bagażniku,
    zestaw naprawczy (o ile to wersja z pneumatycznym zawieszeniem). Nie wiem co
    jeszcze jest tam "ruchomego".

    ps. na service.citroen.com można sprawdzić specyfikację po VINie.
    Rejestrujesz się na bzdurne dane.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 9. Data: 2010-02-24 12:50:58
    Od: "LM" <l...@g...pl>

    Dzięki za info - a ma ktoś PRAKTYCZNE doświadczenia z awaryjnością? Nie
    mówię o nowych, tylko tak po 50, 70, 100 tys. km?

    LM

  • 10. Data: 2010-02-24 21:31:18
    Od: AL <a...@s...tam>

    LM pisze:
    > Dzięki za info - a ma ktoś PRAKTYCZNE doświadczenia z awaryjnością? Nie
    > mówię o nowych, tylko tak po 50, 70, 100 tys. km?
    >
    > LM

    Waldek Ci juz napisal - wg testow ADAC jest ten model na 1 miejscu pod
    wzgledem bezawaryjnosci.

    Wiecej tu:
    http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/
    viewtopic.php?topic_id=26693&forum=56