  • 1. Data: 2007-01-04 20:43:34
    Temat: cd GTS - odpowiedź z BOK
    Od: Mario <o...@o...pl>

    .....nie wiem czy się śmiać, czy płakać.......

    "Szanowny Panie,

    Potwierdzamy problem z dużymi czasami do portalu Wirtualna Polska.
    Są planowane prace mające na celu wyeliminiwanie tego problemu."

    no i to by było na tyle.

    Czyli "Są planowane prace".......... ja np. planuje lot na Księżyc - ot
    może za jakieś 20 latek się uda

    --
    MZ

    Freude am Fahren

  • 2. Data: 2007-01-04 22:02:27
    Temat: Re: cd GTS - odpowiedź z BOK
    Od: "loksim" <l...@w...onet.pl>

    > Czyli "Są planowane prace".......... ja np. planuje lot na Księżyc - ot
    > może za jakieś 20 latek się uda

    to wez z soba gts

    loksim

  • 3. Data: 2007-01-04 22:04:11
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użyszkodnik Mario napisał:
    > .....nie wiem czy się śmiać, czy płakać.......

    Nie kop panów, bo się spocisz ;-)

    --
    TOM
    ORG-PGiw1-RIPE

  • 4. Data: 2007-01-04 23:16:50
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    > no i to by było na tyle.
    >
    > Czyli "Są planowane prace".......... ja np. planuje lot na Księżyc - ot

    czekaj czekaj, troche się czepiasz.
    Ja nie jestem jakimś gorącym zwolennikiem GTSu, wręcz przeciwnie, ale
    to że WP działa dupiato na styku z GTSem nie uważasz że jest problemem WP ?

    Może sytuacja wygląda tak, że kupili łącze 10Mbit/s które się zapchało po
    sufit,
    ale nie zamierzają go rozbudowywać.
    GTS styku nie wyłączy bo w końcu klient za niego płaci, WP ponieważ płaci to
    popycha tamtędy dane do GTSu. Koło się zamyka.

    Planowane prace być może polegają właśnie na podjęciu rozmówi z WP w celu
    rozbudowy
    łącza, ale GTS im tego łącza nie da za darmo, a WP może nie chcieć za to
    płacić.

    Może wyślij maila do WP czy zamierzają coś zrobić ze stykiem do GTSu ?

    Chyba, że to jest tak że GTS odpala ten styk za darmo i wtedy moja teoria
    jest o kant d... roztrzaskać,
    ale - w takim przypadku ten styk by poprostu położyli.

    Marcin

  • 5. Data: 2007-01-05 04:08:11
    Od: Robert Święcki <r...@s...net>

    Marcin Kuczera wrote:

> [...]
    > płacić.
    >
    > Może wyślij maila do WP czy zamierzają coś zrobić ze stykiem do GTSu ?

    Nie jestem pewien czy w kwestii zainteresowania endusera powinno być
    analizowanie szczegółów dilu gts/wp i szukanie winnego na ich styku.
    Gdyby mój hipotetyczny porvider miał kiepska łączność z wp tobym
    krzyczał na providera, że nie potrafi zapewnić dostępu do jednego z
    najpopoularniejszych zasobów sieci a nie starał się rozumieć
    tłumaczenia, że "wiecie, ale wp nam nie chce płacić za szersze pasmo".

    --
    Pozdrowienia, Robert!
    http://www.swiecki.net

  • 6. Data: 2007-01-05 07:30:54
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    > najpopoularniejszych zasobów sieci a nie starał się rozumieć
    > tłumaczenia, że "wiecie, ale wp nam nie chce płacić za szersze pasmo".

    zgodnie z tym co twierdzisz, zaraz po powstaniu nowego serwisu webowego,
    dajmy na to dobrze reklamowanego w radio, tv i innych mediach - wszyscy
    operatorzy
    powinni walić drzwiami i oknami do do tego serwisu w celu zapewnienia mu
    najlepszego
    dostępu do klienta końcowego.
    Idźmy dalej, odpalasz stronke wsi "zadupie dolne" zapiętą na X, a mieszkańcy
    "zadupia górnego"
    zaglądający na tę stronkę z TP mają problem ze jej oglądaniem.
    I co - walą do TP że stronka chodzi dupiato ? TP odsyła ich na drzewo, że
    operatora stronki nie stać
    na porządne łącze i to nie ich problem.

    Bo tak naprawdę WP zarabia na reklamach i zapewne na innych rzeczach, to
    dlaczego miał by nie płacić za łącza ?
    Czy takie home.pl czy też wdc.pl nie płacą za łącza ? A jak kupujesz hosting
    to nie wypytujesz właściciela platformy jakie ma styki z innymi operatora i
    jak to będzie działać z TP a jak z zagranicy ?
    Jeżeli Cie to nie interesuje to gratuluje.

    Tak więc jakbyś nie zrozumiał - content z reguły PŁACI za łącza, bo zarabia
    na tym że jest contentem.
    A dostawcy łącz zarabiają na sprzedaży łącz.

    Handel ze związkiem radzieckim to już historia, zawsze gdzieś komuś trzeba
    zapłacić, nawet takie wpięcie do PL-IX/WIX nie jest takie prawie darmowe, bo
    transmisja do LIMu kosztuje i to nie mało - co nie znaczy że nie jest tańsze
    od "gołych" megabitów.

    Marcin

  • 7. Data: 2007-01-05 08:25:52
    Od: "Mario" <M...@o...pl>

    > Nie kop panów, bo się spocisz ;-)

    Łudze się, że może czytają tę grupę i może dotrze do nich wreszcie, to przed
    czym tak zamykają swoje mózgi.

    Leją na mnie ciepłym ....... - "Nie mamy Pańskiego płaszcza i co Pan nam
    zrobi ??!!"

    Chociaż pewnie mają w dupie już takich klientów (biorę tylko 40 Mega) - bo
    zajęli się sprzedażą neostrad, a tam wiadomo "...klient mniej awanturujący
    się..."

    MZ

  • 8. Data: 2007-01-05 09:15:18
    Od: Robert Święcki <r...@s...net>

    Marcin Kuczera wrote:

    > Tak więc jakbyś nie zrozumiał - content z reguły PŁACI za łącza, bo zarabia
    > na tym że jest contentem.
    > A dostawcy łącz zarabiają na sprzedaży łącz.

    Abstrachując od podanych przez Ciebie analogii, kupując typowe
    internetowe łącze dla osiedlówki/firmy/whatever od providera a'la GTS
    małe znaczenie ma dla kupującego jak się układa polityka na styku z WP
    (kto komu płaci) tylko czy strony WP się otwierają. I gdyby
    odpowiadziano mi coś w stylu 'wp nam nie płaci więc nie ma', tobym się
    raczej przeniósł do konkurencji niż

    Podałeś przykład małego, nowego kontentodawcy i zapytałeś, czy każdy
    większy sprzedawca interentu powinien do niego się dociągać. Oczywiście,
    że nie. W dzisiejszych czasach internet w mniemaniu prostego ludu to
    jednak onet, wp, grono i kilka innych portali + gg.

    Jak sądzisz, czy GTS długoby przetrwał bez dostępu do GG? :)

    --
    Pozdrowienia, Robert!
    http://www.swiecki.net

  • 9. Data: 2007-01-05 09:22:11
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Święcki napisał(a):

> [...]
    > (kto komu płaci) tylko czy strony WP się otwierają. I gdyby
    > odpowiadziano mi coś w stylu 'wp nam nie płaci więc nie ma', tobym się

    podrzucałem tu wyniki z TKTelekom i paru innych operatorów. Widać z
    nich, że to WP ma wszystkich w głębokim poważaniu. W końcu ma za sobą
    wiadomo kogo :P

    > Jak sądzisz, czy GTS długoby przetrwał bez dostępu do GG? :)

    Sądzę, że bardzo długo :) Szczególnie GTS.

    M.

  • 10. Data: 2007-01-05 09:34:27
    Od: Robert Święcki <r...@s...net>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Sądzę, że bardzo długo :) Szczególnie GTS.

    http://groups.google.com/group/pl.internet.polip/bro
    wse_thread/thread/17943607401c6de6/de68d5b32e7499a1?
    lnk=st&q=ipartners+atman+gadu-gadu&rnum=1#de68d5b32e
    7499a1

    gg AFAIR było wtedy mniej popularne ;)

    --
    Pozdrowienia, Robert!