  • 1. Data: 2022-11-04 10:26:59
    Temat: cena auta
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    zaslyszane wczoraj ... srednia cena nowych pojazdów sprzedawanych w
    Polsce to 160 tys zl.

    Nie ma juz tanszych, teraz nowe auta to tylko prezesi kupuja,
    czy ludzie sie rzucili na elektryki i hybrydy?

    J.

  • 2. Data: 2022-11-04 11:15:32
    Temat: Re: cena auta
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-11-2022 o 10:26, J.F pisze:

    > zaslyszane wczoraj ... srednia cena nowych pojazdów sprzedawanych w
    > Polsce to 160 tys zl.
    >
    > Nie ma juz tanszych, teraz nowe auta to tylko prezesi kupuja,
    > czy ludzie sie rzucili na elektryki i hybrydy?

    Wszystko po trochu.
    Ludzie kupujace nowe auta tanizny już nie chcą.
    A ci co chcieli, to już ich w ogóle nie stać na nowe auto....

  • 3. Data: 2022-11-04 11:26:40
    Od: rthrtrr <r...@g...com>

    > Wszystko po trochu.
    > Ludzie kupujace nowe auta  tanizny już nie chcą.
    > A ci co chcieli, to już ich w ogóle nie stać na nowe auto....

    oo dokładnie,
    jestem nielicznym który szuka auta w podstawowym wyposażeniu i nikt już
    takich nie konfiguruje, dilerzy patrzą na mnie jak na idiotę

    wszystko full wypas albo ... GRUZ używany

  • 4. Data: 2022-11-04 13:06:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Nov 2022 11:15:32 +0100, Cavallino wrote:

    > Wszystko po trochu.
    > Ludzie kupujace nowe auta tanizny już nie chcą.
    > A ci co chcieli, to już ich w ogóle nie stać na nowe auto....

    Hm ... albo ta złotowka strasznie stracila na wartosci,
    albo rodacy faktycznie tanie auta to szukają wsrod uzywek.

    Az sobie patrze ... podstawowy Ceed 93900, ale klime i 160KM ma.
    Za 101k mozna dolozyc klime automatyczna, jakies ekrany, kamere
    cofania.

    I co - nikt tego nie kupuje, czy kupują, kupują, ale wiecej wybiera
    lepsze bryki, po 200k ..

    Czy raczej wybierają jakies hybrydy, i cena podstawowo rosnie do 140
    tys?

    A male fiaciki przestaly sie juz sprzedawac?

    J.

  • 5. Data: 2022-11-04 13:42:24
    Od: rthrtrr <r...@g...com>

    > A male fiaciki przestaly sie juz sprzedawac?

    jakieś 3-4 lat temu

    a gwoździem do trumny pandy i 500 była zamiana 1.2 69KM 102Nm na 1.0
    70KM 93Nm

    i wielu testujących mówiło: hmm niby większa moc a jakoś dziwnie gorzej
    jedzie od poprzednika

  • 6. Data: 2022-11-04 14:10:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Nov 2022 13:42:24 +0100, rthrtrr wrote:

> [...]
    > 70KM 93Nm
    >
    > i wielu testujących mówiło: hmm niby większa moc a jakoś dziwnie gorzej

    Ja tam widze, ze ciagle są w ofercie.
    Siłą przyzwyczajenia, bo produkcja tylko na eksport?

    Za to pojawily sie 500 elektryczne i hybrydowe.
    hm, elektryczne to tak od 122kzl ... to moze i srednia rosnie :-)

    PS. Fiat 500 Icon .. System multimedialny z 10,25" ekranem dotykowym i
    nawigacją - zmiescilo im sie ?

    I jeszcze
    https://www.wyborkierowcow.pl/sprzedaz-nowych-aut-w-
    polsce-po-9-miesiacach-2022-roku/

    najlepsze marki
    Toyota (55 352 szt.)
    Skoda (30 090 szt.)
    Kia (26 133 szt.)
    Volkswagen (23 313 szt.)
    Hyundai (21 150 szt.)
    BMW (17 839 szt.)
    Mercedes (16 677 szt.)
    Dacia (15 575 szt.)
    Audi (13 813 szt.)
    Ford (13 405 szt.)

    najlepsze modele
    Toyota Corolla (16 156 szt.)
    Toyota Yaris (9145 szt.)
    Kia Sportage (8998 szt.)
    Toyota RAV4 (8318 szt.)
    Dacia Duster (8278 szt.)
    Skoda Octavia (7714 szt.)
    Hyundai Tucson (7564 szt.)
    Hyundai i30 (7323 szt.)
    Toyota C-HR (7279 szt.)
    Volkswagen T-Roc (6064 szt.)

    Czy moze na modele nie ma co patrzec, bo nawet 16 tys Corolli
    w 300 tys nowych pojazdow w kraju to nie jest wyznacznuk sredniej ?

    J.

  • 7. Data: 2022-11-05 10:41:03
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 04.11.2022 09:26, J.F wrote:

> [...]
    > Polsce to 160 tys zl.
    >
    > Nie ma juz tanszych, teraz nowe auta to tylko prezesi kupuja,
    > czy ludzie sie rzucili na elektryki i hybrydy?

    a może w jednym wypadku mówimy o nowych autach osobowych, a w drugim o
    nowych autach? Pomijając, że do średniej można wrzucić tira, to
    dostawczaki już można liczyć, a może one zyskują przewagę w sprzedaży?

    Lukasz

  • 8. Data: 2022-11-06 08:50:27
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > Polsce to 160 tys zl.
    >
    > Nie ma juz tanszych, teraz nowe auta to tylko prezesi kupuja,
    > czy ludzie sie rzucili na elektryki i hybrydy?

    Ta średnia cena to to samo co i z zarobkami prezesów i plebsu, jeden w
    Polsce kupuje Ferrari a 1000 Peugeota 208 i mamy średnią wyceniana na
    160000zł i wrażenie w jakie to bogactwa opływamy gdy takie dane
    propaganda wrzuca do jednego worka.

  • 9. Data: 2022-11-06 10:57:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1bd4pqyfs6ff9$.10fdghyiuc5pf.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > zaslyszane wczoraj ... srednia cena nowych pojazdów sprzedawanych w
    > Polsce to 160 tys zl.

    https://www.rp.pl/finanse/art37344981-auta-drozeja-w
    -dramatycznym-tempie-na-nowe-polacy-wydaja-srednio-3
    4-pensje

    Mam te 160 tys ale trzymam na czarną godzinę utraty pracy
    lub przeprowazki do innego drogiego kraju np typu Szwajcaria.

    A na auto to ja mogę wydać do 50 tys Fiat Panda, Skoda Fabia itp.

    Niech się pałują z takimi cenami.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 10. Data: 2022-11-07 13:30:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 06 Nov 2022 09:57:50 GMT, PiteR wrote:
> [...]
    > lub przeprowazki do innego drogiego kraju np typu Szwajcaria.
    >
    > A na auto to ja mogę wydać do 50 tys Fiat Panda, Skoda Fabia itp.

    No ale wiesz ... wychodzi na to, ze albo jestes jedyny,
    albo nabywcow Pand jest tyle samo, co nabywcow aut po 250+ tys.

    A fabia "od 63k" - i pewnie na tym sie nie skonczy.
    A silnik 80KM ... przyda sie w Szwajcarii :-)

    J.