  • 11. Data: 2022-11-14 14:27:10
    Temat: Re: choroba zawodowa
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    alojzy nieborak <a...@g...com> wrote:

    > Chłop zwykle ma mniej podzielną uwagę niż kobieta.

    W sumie, tak sobie myślę, że jakby człowiek chciał pracować z ludźmi a nie
    z kabelkami i sprzętem, to by został psychologiem albo innym kadrowym.

    > Statystyki u korpoludków są znane. 15-20% wytrzymuje na stanowisku 10
    > lat.

    A w branży? Bo nie wiem, w ilu procentach jestem.

    --
    - Panie doktorze, mam dopiero czterdzieści lat i już jestem zupełnie
    łysy.

  • 12. Data: 2022-11-14 14:30:53
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-11-14 o 04:30, sundayman pisze:
    > To raczej działa w drugą stronę - określone predyspozycje psychiczne
    > ułatwiają pracę, która wymaga skupienia, którą dobrze się wykonuje w
    > samotności itp.

    Ja na przykład nie rozumiem jak ludzie mogą pracować (praca wymagająca
    skupienia) przy hałasie - typu włączone radio. Przecież to rozprasza.

    U nas w pracy (jest nas tylko 3) panuje praktycznie cisza. Przyjęła się
    niepisana zasada, że jak ktoś do mnie dzwoni (telefon, czy Skype) to
    najpierw idę zamknąć drzwi swojego pokoju, a potem odbieram - aby
    pozostałym nie przeszkadzać w pracy.
    Jakieś 10 lat temu tuż obok (teren sąsiedniego osiedla, ale nie dalej
    jak 20m od ściany naszego budynku) wybudowali korty tenisowe. Jak ktoś
    tam gra to natychmiast zamykam okno a i tak to odbijanie piłki przeszkadza.

    > Z natury rzeczy więc z tych zawodach będzie nadreprezentacja odludków.

    Parę lat temu (jeszcze przed Covid) doszedłem do wniosku, że ten totalny
    brak kontaktu z ludźmi mi bardzo doskwiera i nie bardzo wiem co można na
    to poradzić.
    Samego Covid w sensie wymuszonej izolacji w ogóle nie odczułem. Kilka
    razy przenosiłem się do pracy do domu (nawet na 2 miesiące). Co za
    różnica, czy siedzę przy kompie w domu, czy w pracy (i tak czasem nikogo
    nie widząc przez cały dzień). Na te 2 miesiące to sobie nawet
    wygodniejszy fotel z pracy przyniosłem bo na domowym krześle było mi
    trudno wytrzymać.
    Jeszcze jedna informacja - w drodze do pracy (pieszo na drugą stronę
    ulicy) też czasem nawet człowieka nie zobaczę (szczególnie jak wracam -
    zazwyczaj po 21-ej).
    P.G.

  • 13. Data: 2022-11-14 14:31:45
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:

    > To raczej działa w drugą stronę - określone predyspozycje psychiczne
    > ułatwiają pracę, która wymaga skupienia, którą dobrze się wykonuje w
    > samotności itp.

    100% o mnie. Dlatego lubię pracować w nocy.

    > Kiedyś poczytałem trochę forów skupiających różnych osobników
    > odurzających się na wszelkie możliwe sposoby, schizofreników ze
    > wszelkimi możliwymi zaburzeniami ( "szedłem po sklepie a głos mi mówił
    > "zabij tego w pomarańczowej koszulce" - cytat z pamięci ). Skala tego
    > jest ogromna - strach chodzi po ulicach.

    Tylko pytanie, ilu ich tak naprawdę jest. Pamiętaj, że oni skupiają się w
    takich miejscach. Podobno ktoś, kto pracuje na seks telefonie, też boi się
    chodzić po ulicy bo myśli, że każdy, kogo mija, to zboczeniec.

    > W ostatnich czasach problem zresztą narasta, czemu sprzyjają coraz
    > bardziej chore okoliczności społeczne - covidy, kryzysy, wojny,
    > niepewność.

    To prawda, choć co do covida, to ja akurat bardzo sobie chwalę sytuację,
    jaką wywołał. Rozwiązał wiele kwestii, które obciążały mi psychikę i to
    na tyle, że byłem w stanie zejść z leków. Wychodzi na to, że rozkwitałem
    podczas gdy inni więdli.

    --
    - Kto powiedzial: "Ostroznosci nigdy za wiele!"?
    - Ziec zamykajac na klodke trumne z tesciowa.

  • 14. Data: 2022-11-14 14:35:14
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Ja na przykład nie rozumiem jak ludzie mogą pracować (praca wymagająca
    > skupienia) przy hałasie - typu włączone radio. Przecież to rozprasza.

    To zależy. Mi zwykle nie przeszkadza, ale jak muszę się naprawdę skupić,
    to włączam sobie na słuchawkach szum morza albo burzę.

    Tak przynajmniej było, jak jeszcze pracowałem w biurze. Teraz, zdalnie,
    mam spokój.

    --
    Mistrz w pchnieciu kula do trenera:
    - Dzis musze pokazac klase... na trybunie siedzi moja tesciowa.

  • 15. Data: 2022-11-14 14:54:16
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.11.2022 o 14:30, Piotr Gałka pisze:

    > Parę lat temu (jeszcze przed Covid) doszedłem do wniosku, że ten totalny
    > brak kontaktu z ludźmi mi bardzo doskwiera i nie bardzo wiem co można na
    > to poradzić.

    Są 2 rodzaje ludzi. Jedni płaczą że czują się samotni a drudzy cieszą
    się że nikt im dupy nie zawraca :) Kiedyś to był problem, teraz jest
    Internet :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 16. Data: 2022-11-14 18:51:55
    Od: Ghost <G...@h...net>

    W dniu 13.11.2022 o 16:55, heby pisze:

    > Być moze też się łapie, nie znam nikogo z tą dysfunkcją w branży.

    sam jestes dysfunkcja w branzy

  • 17. Data: 2022-11-14 19:31:44
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/11/2022 18:51, Ghost wrote:
    > sam jestes dysfunkcja w branzy

    Pozwól więc, że rozwinę.

    W latach 90 (a pewnie i do dzisiaj) introwertycy (a kiedyś: domatorzy)
    traktowali byli jako dysfunkcyjni. Do tego stopnia, że w metodyce
    szkolnej powszechne było "leczenie" tej choroby za pomocą pracy w
    grupach, wycieczek integracyjnych, wymuszania wystapień publicznych itp.
    Sytuacja do dzisiaj nieco się zmieniła, ale niewiele. Sam wyczytałem
    wtedy w podręczniku do metodyki, jak wielkie korzyści przynosi praca w
    grupach dla "nieśmiałych", w rzeczywistości będąca torturowaniem ludzi
    którzy chcieli mieć święty spokój. Doświadczyłem tego boleśnie wiele
    razy, a ja jestem zaledwie umiarkowanym introwertykiem.

    Zaryzykuje, że dla zdecydowanej większości "normalnych" bycie
    introwertykiem jest "nienormalne". Do dzisiaj, choć w mniejszym stopniu.
    Ciągle obserwuje w środowisku nauczycieli brak zrozumienia i starania o
    "wyleczenie".

    Jednocześnie, ta cecha jest jedną z dominujących w firmach
    informatycznych, szczególnie zorientowanych na programowanie. Jeśli
    miałbym wskazać palcem ekstrawertyków jako programistów, to znam
    jednego. Pozostali to w większości introwertycy, albo coś pośrodku.

    Druga obserwajca:

    Pracowałem z ludźmi z szerokiego spektum autyzmu. Od Aspergera
    (widocznego w zachowaniu po sekundach) po ludzi którzy dowiedzieli się w
    40 roku swojego życia, że kwalifikują się do tej ramy, choć nigdy byś
    nie powiedział, no może człek miał dziwaczne hobby, jak zbieranie
    starych magnetofonów i książek o krasnoludkach.

    Ludzie Ci, mimo swoich dziwact, zaskakujących zainteresowań, ostracyzmu
    środowiska "na zewnatrz", widocznych dysfunkcji społecznych, znakomicie
    odnajdywali się, jako progoramiści. Skupienie na problemie, wąskie
    zainteresowania, często techniczne, brak zbytecznego rozpraszania
    siebie, przyjazne rozmowy w których nikt nie wyśmiewał ich
    zainteresowań, są procentujące w firmach IT, ze wskazaniem na
    programistów. Pewnie, że nie każda firma taka jest, ale wiele jest.

    Po blisko 20 latach w tym środowisku zaryzykuje, że ilość "normalnych"
    których spotkałem, była bliska zeru. Oczywiście "normalnych" w/g
    aktualnych norm społecznych, czyli "piwo, kanapa, mecz, grzebanie w
    majtkach".

    Mało też znam ludzi wypalonych. To troche zaskakujące, bo w/g histerii
    mediów, powinni już dawno powiesić sie z depresji. A oni dalej pchają
    jakiś wózek, mają z tego trochę radochy i ogólnie wygla na to że łączą
    pracę z przyjemnością. No i kto normalny mógłby wytrzymać przez 20 lat
    stukajac w klawisze? Nikt. Siła rzeczy, pracują tam głównie nienormalni.
    być może własnie ta cecha, "nienormalność" pozwala im trwać na
    stanowsku, kiedy "normalny" zmienił by już pracę 40 razy.

    Dlatego wymagana jest jakaś dysfunkcja psychiczna. W oczach suwerena,
    oczywiście. Bo dla mnie to ludzie całkiem normalni, ale to dlatego, że
    ja też nienormalny jestem.

    Ponadto, co najważniejsze, jeśli wyjaśnisz komuś na ulicy co robisz na
    codzień, np. "muszę zabić te dzieci w kontenerze i znaleźć sobie inne"
    to nazwie Cie nienormalnym. I słusznie.

  • 18. Data: 2022-11-14 21:51:43
    Od: Ghost <G...@h...net>

    W dniu 14.11.2022 o 19:31, heby pisze:

> [...]
    > którzy chcieli mieć święty spokój. Doświadczyłem tego boleśnie wiele
    > razy, a ja jestem zaledwie umiarkowanym introwertykiem.

    Pierwsze slysze o takich metodach leczenia.

> [...]
    > introwertykiem jest "nienormalne". Do dzisiaj, choć w mniejszym stopniu.
    > Ciągle obserwuje w środowisku nauczycieli brak zrozumienia i starania o

    W ten sposob wszystkich nalezy uznac za nienormalnych, bo zawsze da sie
    wskazac jakas mniejszosciowa ceche u kogos.

> [...]
    > miałbym wskazać palcem ekstrawertyków jako programistów, to znam
    > jednego. Pozostali to w większości introwertycy, albo coś pośrodku.

    A ja spotkalem wielu, moze dlatego, ze uprawiam ten zawod od dziesiecioleci.

> [...]
    >
    > Ludzie Ci, mimo swoich dziwact, zaskakujących zainteresowań, ostracyzmu
    > środowiska "na zewnatrz", widocznych dysfunkcji społecznych, znakomicie

    Moze trzech programistow z lekkich autyzmem spotkalem w zyciu.

> [...]
    > których spotkałem, była bliska zeru. Oczywiście "normalnych" w/g
    > aktualnych norm społecznych, czyli "piwo, kanapa, mecz, grzebanie w

    No to jestes jakis dziwny bo trafiasz najwyrazniej do dziwnych firm.

> [...]
    > być może własnie ta cecha, "nienormalność" pozwala im trwać na
    > stanowsku, kiedy "normalny" zmienił by już pracę 40 razy.

    Twoje pojecie normalnosci jest dziwaczne.

> [...]
    >
    > Ponadto, co najważniejsze, jeśli wyjaśnisz komuś na ulicy co robisz na
    > codzień, np. "muszę zabić te dzieci w kontenerze i znaleźć sobie inne"

    Tylko kretyn by tak wyjasnial swoja prace na powaznie. Kretyni
    zdecydowanie nie moga byc programistami.

  • 19. Data: 2022-11-15 07:33:52
    Od: Ghost <G...@h...net>

    W dniu 14.11.2022 o 11:06, ąćęłńóśźż pisze:
    > Rozdajesz pieniądze, bezinteresownie?

    to robi antropolog

  • 20. Data: 2022-11-15 09:51:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/11/2022 21:51, Ghost wrote:
    > Pierwsze slysze o takich metodach leczenia.

    No widzisz, a ja z tego egzamin miałem. Cały, spory rozdział poświęcony
    "aktywizacji i przełamywaniu nieśmiałości" w którym opisywano narzędzia
    tortur nad introwertykami jako jednostkami wymagajacymi przymusowego
    leczenia w procesie edukacji.

    > W ten sposob wszystkich nalezy uznac za nienormalnych, bo zawsze da sie
    > wskazac jakas mniejszosciowa ceche u kogos.

    Tylko że w IT te mniejszościowe cechy pozwalajace na komfortową pracę są
    *ewidentnie* problemem poza tą pracą. Na przykład introwertyzm sprowadza
    się na braku umiejętności społecznych, w opini suwerena i stanowi wadę
    oraz powód do stracyzmu. "Nienormalnośc" to słowo funkcjonujące w
    społeczeństwie i dość dynamicznie szerokie. Kogoś, kto lutuje Arduino w
    domu, dokładnie tak nazwiesz, jeśli jesteś "prawnikiem, bandytą,
    kasjerką" czy innym normalnym.

    > A ja spotkalem wielu, moze dlatego, ze uprawiam ten zawod od
    > dziesiecioleci.

    To zupełnie jak ja.

    > Moze trzech programistow z lekkich autyzmem spotkalem w zyciu.

    Może pracujesz w specyficznym środowisku. Na przykład programistów HTMLa
    albo programistów PowerPointa. Ogólnie w zależności od typu zagadnienia
    w firmie, może być więcej i mniej ludzi specyficznych. W sąsiedniej
    korporacji jest o wiele więcej ekstrawertyków, ale oni mają rozbudowany
    dział handlowy, zmieszany z programistami. Ja pracuję w izolowanym, od
    ludzi, środowisku.

    Zauważ również, że nie napisałem jak wielu ich było. Było ich, może,
    kilkunastu. Nie każdy przyznaje się do tego, że zdiagnozowanu u niego
    autyzm, wiec pełna statystyka jest wyłacznie bazująca na obserwacji.

    Nie zmienia to jednak faktu, że lekki autyzm jest predyspozycją do pracy
    IT, szczególnie jako programista.

    > No to jestes jakis dziwny bo trafiasz najwyrazniej do dziwnych firm.

    Tak, to bardzo możliwe. Firmy te to zdecydowanie nie są "Fakturopolex"
    produkujące kolejne widoki na bazy danych, wiec możliwe, że mam
    specyficzne opinie wynikajace ze specyficznego doboru tematyki
    programowania.

    > Twoje pojecie normalnosci jest dziwaczne.

    Trudno powiedzieć, raczej nazwał bym je subiektywnym. Nie wiem czy
    słyszałeś o tym, ale usenet nie polega na docieraniu do obiektywnej
    prawdy, tylko prezentacji własnych, subiektywnych opinii.

    > Tylko kretyn by tak wyjasnial swoja prace na powaznie.

    A widzisz, mnie to dokładnie spotkało.

    Siedzę sobie kiedyś w moim pokoiku i takie zdanie padło na głos do
    kolegi obok, całkowicie uzasadnione problemem nad którym debatowaliśmy
    przez review. A ponieważ drzwi były otwarte (jak zawsze), a na korytarzu
    akurat było sporo ludzi obcych (dosłownie: z ulicy), nie będących
    programistami, to jakoś tak wyszło, że jedna z Pań mocno zbladła.

    Trafiła na gniazdo pedofilów, nie ma innego wyjaśnienia.

    > Kretyni
    > zdecydowanie nie moga byc programistami.

    To zależy. Czy jeśli ktoś ma kłopoty z wiązaniem sznurowadeł to jest już
    kretynem? Bo znam jednego kolesia od Machine Learning z tym problemem. I
    wieloma innymi, w tym z gubieniem się w mieście w którym mieszka od 40
    lat. Gdybyś z nim pogadał, uznał byś do za kretyna, na bank, nawet bez
    testu sznurowadeł.