  • 11. Data: 2015-11-11 20:58:25
    Temat: Re: [crosspost] Polski Przemysł Samochodowy, vs Czeski Przemysł Samochodowy
    Od: masti <g...@t...hell>

    Czesław Wiśniak wrote:

> [...]
    1.0-8/12241114_969012733164809_

    809&set=a.125958154136942.21455

    ie-drogi-nowy-model-poloneza,artykuly,548250.html

    > Piszę po polskiej polityce wobec tych fabryk a nie o maszynach. Wiadomo,
    > że same by się nie utrzymały, ale np. podpisanie umowy FSO z koreancami
    > to była utopia.

    no właśnie. czyli te fabryki miały hale. to trochę mało.
    Jak widać VW czy FIAT radzą sobie w Polsce dobrze.
    tylko FSO nie miało szczęścia. Bywa.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 12. Data: 2015-11-12 10:09:29
    Od: "Koziołek" <k...@g...pl>

    Qrczak napisała:
    1.0-8/12241114_969012733164809_1014815814724596839_o
    .jpg

    > Bidoki w tych USAch.
    > Na lepsze ich nie stać?

    Akcja serii rozgrywa sie akurat w Berlinie, stąd Skoda chyba bardziej wtapia
    się w tło :)

    Pozdr.,

    Koziolek

  • 13. Data: 2015-11-12 14:06:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Koziołek" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >to...Skoda"
    >https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/t
    31.0-8/12241114_969012733164809_1014815814724596839_

    No coz, zdaje sie, ze teraz w filmie wystepuje to auto, ktore nie dosc
    ze dealer udostepni za darmo, to jeszcze dolozy cos do budzetu filmu.
    Widac VW promuje skode najbardziej :-)

    A nasz wspanialy przemysl motoryzacyjny, to kto ma dokladac i co
    promowac ?

    "07 zglos sie" sobie poogladaj :-)

    J.

  • 14. Data: 2015-11-12 14:13:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" napisał w wiadomości grup
    >Od czasu rozpierdolenia fabryk podczas tak zwanej transformacji
    >komercyjnie na dużą skale nic polskiego nie wyszło i nie wyjdzie.

    No ale widzisz - Volvo dobrze dzialalo, ale uszczytu kariery
    postanowilo sie sprzedac, i to bardzo dobra decyzja byla.

    Saab chyba zbankrutowal, Rover zbankrutowal, masa innych
    zbankrutowala - nie ma miejsca na swiecie na malutkich wytworcow, jak
    FSO.
    Skoda zreszta tez nie ma nic wspolnego ze stara, czeska Skoda - tez ja
    przetransformowali, tylko lepiej niz my trafili :-)

    Ciekawe jak pojdzie Chinczykom i Hindusom - u nich moze jest zbyt na
    male i tanie pojazdy i da sie na tym duzo zarobic ...

    J.

  • 15. Data: 2015-11-12 14:22:47
    Od: "Koziołek" <k...@g...pl>

    J.F. napisał:
    > "07 zglos sie" sobie poogladaj :-)

    :)
    "Dobra, jedziemy dalej fiaciorem na łowy":
    https://www.youtube.com/watch?v=fVRBwnRDnsY

    Pozdr.,

    Koziołek

  • 16. Data: 2015-11-12 17:53:12
    Od: Qrczak <q...@q...pl>

    Dnia 2015-11-12 10:09, obywatel Koziołek uprzejmie donosi:
> [...]
    .jpg

    > Akcja serii rozgrywa sie akurat w Berlinie, stąd Skoda chyba bardziej wtapia

    Biorąc wzgląd na to, że to już tylko VW - są jakby u siebie.
    Jedyny błąd, że nie zakleili znaczka, byłoby jakby to jakiś starszy
    model wymienionego.

    > Pozdr.,
    >
    > Koziolek

    Zamiast pozdrawiać, byś sobie lepiej kodowanie ustawił.

  • 17. Data: 2015-11-17 01:29:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A to jakiś powód do wstydu ze nie mamy polskiej marki samochodu? Rakiet kosmicznych
    tez nie produkujemy i jakoś daje się bez tego żyć. Za to jesteśmy dużym producentem
    luksusowych jachtów. W jachtach jest większą wartość dodana niż w samochodach.
    Produkujemy żarcie dla polowy Europy. W oknach jesteśmy mocni. Autobusy w Polsce są
    produkowane. Jak bym miał wybierać pomiędzy samochodami których nie robimy a
    samolotem myśliwskim którego tez nie robimy to bym wybrał żeby samoloty produkować.
    Kilogram samochodu kosztuje od 40zl, samolotu f16 12000zl. 4 kilo samolotu to
    równowartość jednego samochodu. Byle jaki karabin dla wojska kosztuje pod tysiąc
    dolcow. Wyjdzie 300 dolarów za kilogram. Materiały w cenie nie wyższej niż 15 złotych
    za kilo czyli córka jebalt 12 dolcow wsad materiałowy.

  • 18. Data: 2015-11-17 09:28:58
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 listopada 2015 01:29:30 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    luksusowych jachtów. W jachtach jest większą wartość dodana niż w samochodach.

    Tania siła robocza
    >W oknach jesteśmy mocni.
    Tania siła robocza. Już za 100 tysięcy możesz mieć fabrykę.
    >Autobusy w Polsce są produkowane.
    Powiedziałbym że składane. Bo np. silnika czy skrzyni biegów już nie produkujemy.
    No i nie zapominajmy o paletach. W tym też jesteśmy potegą.

    Jak bym miał wybierać pomiędzy samochodami których nie robimy a samolotem myśliwskim
    którego tez nie robimy to bym wybrał żeby samoloty produkować. Kilogram samochodu
    kosztuje od 40zl, samolotu f16 12000zl.

    I tutaj się z Tobą zgadzam.
    Problem tylko jest tego typu że w Polsce w przemyśle pracuje więcej osób
    procentowo niż w takich Niemczech niż Chinach.
    I to mówi GUS.
    W dodatku już się czyta że Chińczykowi płacą prawie tyle co Polakowi.
    Dlaczego?
    Bo kilo iphona kosztuje 2000$
    A kilo okna kosztuje 100$ ???

    Ostatnio byłem na targach plastiku.
    Polacy oferowali półprodukty do robienia plastiku po 10 zł/kg
    A Niemcy i Chińczycy maszyny po 1000zł/kg
    I tu tkwi problem

  • 19. Data: 2015-11-17 09:38:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-17 o 09:28, Bolko pisze:
> [...]
    >
    > Ostatnio byłem na targach plastiku.
    > Polacy oferowali półprodukty do robienia plastiku po 10 zł/kg
    > A Niemcy i Chińczycy maszyny po 1000zł/kg

    Dobre te przeliczenia na kilogramy. Prawie tak samo absurdalne, jak to
    Misiowe "każdy kilogram obywatela z wyższym wykształceniem...".

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2015-11-17 10:15:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Dobre te przeliczenia na kilogramy. Prawie tak samo absurdalne, jak
    >Misiowe "każdy kilogram obywatela z wyższym wykształceniem...".

    Szczegolnie dobre, jak ci GUS kaze zeznac ile kg procesow
    zaimportowales (no bo o eksporcie raczej nie ma mowy).

    Tym niemniej - my oferujemy granulat plastikowy, a oni maszyny za
    milion.

    Ale z drugiej strony - jesli kalosze kosztuja wiecej niz karta
    pamieci, to po co inwestowac miliardy w fabryke polprzewodnikow :-)

    J.