  • 11. Data: 2021-02-16 20:37:14
    Temat: Re: czy baterie Ni-Cd AA lub AAA są na cenzurowanym?
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-02-16 o 16:58, Cezar pisze:

    > Ogólnie mam złe doświadczenia używaniem NiMH w urządzeniach ciągle
    > doładowywanych jak np słuchawki telefonów bezprzewodowych. Po pół roku
    > takie akumulatory nadają się do przeformatowania (kilkukrotne
    > rozładowania do zera i naładowanie)

    Potwierdzam powyższe. Zrezygnowałem z modelu bezprzewodowego, bo
    zarzynał akumulatory.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 12. Data: 2021-02-16 20:58:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-02-16 o 16:58, Cezar pisze:
    > (...)
    > takie akumulatory nadają się do przeformatowania (kilkukrotne
    > rozładowania do zera i naładowanie)

    Czepialski jestem ;)

    Formowania, nie formatowania.

    Teoretycznie NiCD mają efekt pamięciowy większy niż NiMH.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2021-02-16 21:02:38
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-02-16 o 20:58, Adam pisze:

    > Czepialski jestem ;)
    >
    > Formowania, nie formatowania.
    >
    > Teoretycznie NiCD mają efekt pamięciowy większy niż NiMH.

    Jeszcze odnośnie ładowania obu rodzajów: nie ładujemy NiMH w ładowarce NiCd

    https://www.panasonic-eneloop.eu/pl/faq/czy-mog%C4%9
    9-u%C5%BCywa%C4%87-akumulator%C3%B3w-ni-mh-zamiast-b
    aterii-ni-cd

    krócej:
    tinyurl.com/1tn38htg

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2021-02-16 22:40:04
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 16/02/2021 19:58, Adam wrote:

    > Czepialski jestem ;)
    >
    > Formowania, nie formatowania.

    zgadza się - nie używam tych terminów zbycz często.

    > Teoretycznie NiCD mają efekt pamięciowy większy niż NiMH.

    też się zgadza - ale tylko w przypadku gdy NiMH ładowane są zgodnie z
    zaleceniami i kończy się po wykryciu -?V lub też po prostu po
    upłynięciu odpowiedniego czasu.

    Ogólnie baterie NiMH to troche porażka bo układy ładowania są
    skomplikowane więc producenci wielu urządzeń szli na skróty i ogniwa
    były zabijane przez nieodpowiednie ładowanie.
    Dedykowane ładowarki oczywiście dają radę ale są drogie i nieporęczne.

    dobrze że przyszły czasy Li-XXX

    c.

  • 15. Data: 2021-02-17 11:50:10
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Tue, 16 Feb 2021 21:02:38 +0100, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Jeszcze odnośnie ładowania obu rodzajów: nie ładujemy NiMH w ładowarce NiCd

    Z mojego, niewielkiego doświadczenia (kilkanaście akumulatorków
    używanych przez kilkanaście lat, paręset cykli pracy każdy) jest od
    tej zasady wyjątek: ładowanie bardzo małym prądem. Używam najbardziej
    prymitywnego układu, z prądem (60 mA) ograniczanym opornikiem
    szeregowym. Oczywiście czas ładowania to w wypadku NImH-ów 1800 mAh
    jakieś dwie doby...

    --
    Artur Stachura

  • 16. Data: 2021-02-17 12:10:25
    Od: collie <c...@v...pl>

    W wtorek, 16.02.2021 o 21:02, Adam napisał:

    > Jeszcze odnośnie ładowania obu rodzajów: nie ładujemy NiMH w ładowarce NiCd

    Jak chcemy, to ładujemy. Grozi to tylko tym, że akumulator Ni-MH nie
    zostanie w takiej ładowarce w 100% naładowany. Gorzej jest w drugą
    stronę: użycie ładowarki Ni-MH do ładowania akumulatora Ni-Cd grozi
    jego ugotowaniem.

    --
    Jak ty mnie zaimponowałeś w tej chwili
    (Siara)

  • 17. Data: 2021-02-17 15:20:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-02-17 o 12:10, collie pisze:

> [...]
    > zostanie w takiej ładowarce w 100% naładowany. Gorzej jest w drugą
    > stronę: użycie ładowarki Ni-MH do ładowania akumulatora Ni-Cd grozi

    Ok, większość z nas na tej grupie to wie.
    Odpowiedź "nie ładujemy NiMH w ładowarce NiCd" była dla przysłowiowej
    "blądynki", płci zresztą dowolnej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2021-02-19 22:21:44
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>

    .

    > Moga byc zakazane - kadm jest szkodliwy.

    ZTCW są/były zakazane (z wyjątkami oczywiście jak np. lampy oświetlenia
    awaryjnego/ppoż)

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 19. Data: 2021-02-22 16:17:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    On 2021-02-16 18:22, J.F. wrote:

    >ZTCW są/były zakazane (z wyjątkami oczywiście jak np. lampy
    >oświetlenia
    >awaryjnego/ppoż)

    No wlasnie krotki przeglad ofert sugeruje, ze ciagle sa w sprzedazy
    detalicznej.
    Stare zapasy, czy to np do lamp oswietlenia awaryjnego ? :-)

    J.