  • 1. Data: 2009-07-04 16:10:42
    Temat: kamera IP
    Od: "kk" <...@...pl>

    Mam pewien pomysł na walkę z nudą ... chciałbym zrobić kamerkę IP.
    Wiadomo, że lepiej kupić, ale według mnie ceny takich urządzeń są lekko
    przesadzone.

    Jak dla mnie w zupełności wystarczyłby system generujący stronę html ze
    statycznym obrazkiem uzyskanym z kamery USB w momencie generowania strony +
    informacje z kilku czujników (temp, rezystancja, napięcie).

    Jak myślicie na czym najbardziej optymalnie można takie coś zrobić ?

    A może już gdzieś jest gotowy projekt ?

    pozdrawiam.
    kk

  • 2. Data: 2009-07-04 16:31:33
    Temat: Re: kamera IP
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-07-04 18:10:42 +0200, "kk" <...@...pl> said:

    > Mam pewien pomysł na walkę z nudą ... chciałbym zrobić kamerkę IP.
    > Wiadomo, że lepiej kupić, ale według mnie ceny takich urządzeń są lekko
    > przesadzone.

    A zrobienie wyjdzie Ci jeszcze więcej PLN...

    --
    DJ

  • 3. Data: 2009-07-04 17:14:16
    Od: Dumak <dumakpl@_usun_gmail.com>

    DJ pisze:

    > A zrobienie wyjdzie Ci jeszcze więcej PLN...

    E, nie.
    - Kamera na USB: 20zł
    - Stary PC np. P200: z 80zł

    Tak że za 100zł powinno się dać zrobić coś działającego, chodź
    niekoniecznie sensownego.

    Dumak

  • 4. Data: 2009-07-04 17:28:52
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-07-04 19:14:16 +0200, Dumak <dumakpl@_usun_gmail.com> said:

    > E, nie.
    > - Kamera na USB: 20zł
    > - Stary PC np. P200: z 80zł
    >
    > Tak że za 100zł powinno się dać zrobić coś działającego, chodź
    > niekoniecznie sensownego.

    Hm... odniosłem wrażenie że kk chciał zrobić sprzętową kamerę IP, a nie
    podłączyć kamerę usb do PC ;))) W przeciwnym razie pytałby na
    pl.comp.os.*

    --
    DJ

  • 5. Data: 2009-07-04 20:39:29
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    kk pisze:

> [...]
    > statycznym obrazkiem uzyskanym z kamery USB w momencie generowania strony +
    > informacje z kilku czujników (temp, rezystancja, napięcie).

    Dwa podstawowe pytania: jak to ma być duże i ile prądu może ciągnąć?

    Z tego wychodzą rozwiązania od starego peceta i kamerki na USB (wielkie
    i dużo ciągnie prądu) aż do małej płyteczki z Linuxem i LANem (np.
    Propox mmNet1002) z podłączoną takąż kamerką.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2009-07-06 07:12:03
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > Mam pewien pomysł na walkę z nudą ... chciałbym zrobić kamerkę IP.
    > Wiadomo, że lepiej kupić, ale według mnie ceny takich urządzeń są lekko
    > przesadzone.

    Ceny wcale nie sa przesadzone. To ty masz za mało gotówki każdego 1-go.
    Chcesz zrobic coś co będzie takie same jak fabryczne ale za mniejsze
    pieniądze.
    Owszem takie rzeczy się czasami udają ale tym co się znają w w temacie
    który podejmują.
    Nie znasz tematu i zacząłeś pytac na grupie z myślą że ktoś ci podsunie
    gotowca a
    może ma jeszcze pomóc w napisaniu kodu.
    U mnie to się określa "szkłem dupy nie podetrzesz"
    Sama kamera w miarę jako taka która poradzi sobie z różnym oświetleniem i w
    róznych warunkach
    kosztuje "już od" 300zł, do niej w miarę sensowny obiektyw to następny
    wydatek nieraz także kilka stówek ale sa też za 30zł :)
    Sam IP serwer video całkiem przyzwoity kosztuje 800-1000zł. Golec bez
    obudowy 500-700zł
    Kompletna kamera IP z oświetlaczem IR do 80m w granicach 1000-1300zł.

    Proszę Państwa uważam że ceny samochodów, paliwa, żywności, ubrań lekarstw,
    usług medycznych itede...
    są lekko przesadzone. Znacie może jakieś sensowne rozwiązanie?
    A może jakiś gotowy projekt?
    W sumie zadowoliłbym się alternatywą dla paliwa i piwa.

    Marek

  • 7. Data: 2009-07-07 07:23:45
    Od: "kk" <...@...pl>

    Pracujesz w dziale handlowym ?

    Ja cię rozumiem ... ZUS , podatki ...musisz się natyrać aby firma miała kasę
    na prezesa, samochód prezesa, księgową, sprzątaczki i czynsz.

    A ja kilka projektów już zrobiłem i uruchomiłem.
    Z pisaniem kodu też nie mam problemu.
    Szukam teraz tematu na coś większego i przy okazji na poznanie nowego
    procesora.
    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2009-07-07 08:11:12
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > A ja kilka projektów już zrobiłem i uruchomiłem.
    > Z pisaniem kodu też nie mam problemu.
    > Szukam teraz tematu na co? większego i przy okazji na poznanie nowego
    > procesora.

    kopsnij swoje namiary na prv
    mam ciekawy projekt w głowie
    spełniający Twoje oczekiwania

  • 9. Data: 2009-07-07 08:12:46
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > A ja kilka projektów już zrobiłem i uruchomiłem.
    > Z pisaniem kodu też nie mam problemu.

    Doprawdy ?

    > Szukam teraz tematu na coś większego i przy okazji na poznanie nowego
    > procesora.

    Śmieszny jesteś. I wybacz ale nie mam zamiaru niczego ci sprzedawać.
    Tacy eksperymentatorzy wracają ze sprzętem po 20x nieraz już na drugi dzień
    bo coś spieprzą.

    EOT

    Marek

  • 10. Data: 2009-07-07 08:22:49
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-07-06 09:12:03 +0200, "marko1a" <m...@l...de> said:

    > Proszę Państwa uważam że ceny samochodów, paliwa, żywności, ubrań
    > lekarstw, usług medycznych itede...

    z lekarstwami to prawda, bo rządzi kartel.
    z ciuchami to nieprawda, bo ceny dumpingowe wprost z Chin ;)

    > są lekko przesadzone. Znacie może jakieś sensowne rozwiązanie?
    > A może jakiś gotowy projekt?
    > W sumie zadowoliłbym się alternatywą dla paliwa i piwa.

    Oczywiście robisz sobie jaja ;) ale ja Ci odpiszę poważnie.

    To drugie, czyli piwo, możesz wyprodukować sobie samodzielnie. I
    lepszej jakości niż ze sklepu. Liczne projekty dostępne na necie.

    To pierwsze też możliwe, przy większym nakładzie środków. Projekty
    również na necie.

    --
    DJ