  • 11. Data: 2009-02-25 20:09:40
    Temat: Re: eagle move
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Adam Jurkiewicz wrote:

    > Eagle ma po prostu inną filozofię pracy na dodatek diametralnie różną
    > od Protela. Sam się przesiadałem właśnie w tym kierunku to było na
    > początku ciężko. Oczywiście, że ma dużo braków i niedociągnięć ale
    > ma też sporo rzeczy, których nie uświadczysz w Protelu.

    Moglbys jakies przyklady podac?

    > No i kto używa legalnie kupionego Protela

    Ja ;-)

    >... za to Eagle'a możesz
    > mieć bez stresu i do kiszki się przyzwyczaić ;)

    Bez stresu to juz Orcad byl... stres sie zaczal jak szefostwo uslyszalo
    'albo bedzie Protel albo ja odchodze z firmy'. Po prostu bylo mi szkoda
    czasu zajmowac sie glupimi problemami w Orcadzie zamiast koncentrowac
    sie na zadaniu wlasciwym. 2 lata wytrzymalem.

    Cena Protela to 3-6 pensji w UK, wiec uzasadnic zakup jest dosc latwo.
    Inna sprawa ze wbrew temu co niektorzy tu pisali liczba zwisow Protela
    nie spada z posiadaniem legalnej licencji ;-(
    Ostatnio zreszta sie nie wiesza, dodali chyba jakis watchdog. Jak jest
    komedia (z reguly exception) to wszystko staje na pol sekundy i masz
    okienko z exception.

    --
    Jerry1111

  • 12. Data: 2009-02-26 08:49:44
    Od: Adam Jurkiewicz <imie.nazwisko@p.......k.pl>

    Jerry1111 wrote:

    > Moglbys jakies przyklady podac?

    To poniższe się odnosi do wersji '99, na której zakończyłem współpracę.

    - auto pan, auto centrowanie na zoomie
    - automatyczna synchronizacja schematu i pcb (online)
    - command line dla poleceń, szybciej wklepiesz skrót niż wyklikasz
    go myszką (pomijając oczywiście definicję skrótów)
    - obsługa polygonów, za protelowe bym po prostu urwał jaja ;)
    - jest dostępny język ULP i można zasadniczo wydziergać wszystko jak
    czegoś brakuje, pełno skryptów jest już dostępne na sieci.
    - poza tym jest małym zgrabnym programem, który się nie wiesza, nie tak jak
    protelowy kloc.
    - porządny CAM
    - jest możliwość zakupu osobnych modułów

    Czego mi brakuje:

    - brak prowadzenia z góry narzuconych szerokości ścieżek (podobno robi to
    autorouter)
    - drc online
    - edycji padów online
    - brak toola do pomiarów
    - brak dopasowania długości ścieżek (nie wiem czy Protel ma)

    Nie testowałem jeszcze nowej wersji 5.x bo trzeba mieć nową licencję,
    być może są jakieś nowe toole.

    W każdym razie jak musiałem się na chwilę przesiąść z powrotem to mnie
    trzepało... jest to po prostu kwestia przyzwyczajenia do danego narzędzia.

    Poza tym jeśli ktoś potrafi robić porządnie płytki to nic mu w tym nie
    przeszkodzi, może ewentualnie kląć na funkcjonalność. A jak ktoś robi
    badziewne to nawet super wypasiony program mu nie pomoże.

    Byłem niedawno na prezentacji Cadstara... Pytanie było od razu, jaki
    program pan używa, jak padło Eagle to na twarzy pojawił się ironiczny
    uśmiech... Gościu zaczął prezentację i podniecał takimi bajerami jak
    dosuwanie ścieżek... a jak się zapytałem jak się ustawia grid, żeby nie
    było takiego syfu jaki po tym powstał to zrobił wielkie oczy, w których
    widziałem pytanie 'o co mu k.. chodzi'. Ktoś inny się zapytał jak można
    wygenerować na kliszy kilka warstw, to po kilkuminutowym tłumaczeniu
    dalej nie wiedział o co chodzi. No ale w końcu ma super zaj*sty program
    więc po co rozmawiać o takich szczegółach...

    > Ja ;-)

    Powiem tak, pojeździłem już trochę po klientach i widziałem, że wiele
    firm pracuje na piratach, najlepsze jest to, że dla nich taki zakup
    programu wcale nie jest dramatem. Chodzi o to, że wolą pirackiego
    Protela, niż legalnego Eagle bo nie chce im się uczyć.

> [...]
    > czasu zajmowac sie glupimi problemami w Orcadzie zamiast koncentrowac
    > sie na zadaniu wlasciwym. 2 lata wytrzymalem.

    Pracowałem również na jakimś tam starym Orcadzie i to było drzewo, co
    do nowszych to się nie wypowiadam bo nie znam.

    > Cena Protela to 3-6 pensji w UK, wiec uzasadnic zakup jest dosc latwo.
    > Inna sprawa ze wbrew temu co niektorzy tu pisali liczba zwisow Protela
    > nie spada z posiadaniem legalnej licencji ;-(

    Miałem podobne odczucia.

    > Ostatnio zreszta sie nie wiesza, dodali chyba jakis watchdog. Jak jest
    > komedia (z reguly exception) to wszystko staje na pol sekundy i masz
    > okienko z exception.

    Odświeżam pamięć i coś mi się takiego przypomina, przy czym tak czy
    inaczej równie często się wywalał generalnie.

    Pozdrawiam,
    AJ

    --
    Adam Jurkiewicz
    www: http://www.protronik.pl/

  • 13. Data: 2009-02-26 22:04:16
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Adam Jurkiewicz wrote:
    > To poniższe się odnosi do wersji '99, na której zakończyłem współpracę.

    To bylo 10 lat temu jak nazwa wskazuje ;-)

    [cut braki Protela]

    Zaczalem se komentowac linia po lini - bez sensu bo wszystkie punkty
    spelnione ;-)

    > Czego mi brakuje:
    >
    > - brak prowadzenia z góry narzuconych szerokości ścieżek (podobno robi to
    > autorouter)

    Robi.

    > - drc online

    Jest.

    > - edycji padów online

    Jest

    > - brak toola do pomiarów

    Jest

> [...]

    > W każdym razie jak musiałem się na chwilę przesiąść z powrotem to mnie
    > trzepało... jest to po prostu kwestia przyzwyczajenia do danego narzędzia.

    W duzym stopniu. Ja nie moglem sie przestawic na Orcada. Ludziska sie
    klnac po polsku nauczyli ;-)

    > Byłem niedawno na prezentacji Cadstara...

    Fajny program. Chyba pierwszy co umozliwial projektowanie w 3D juz kilka
    lat temu. Widzialem 'cuda' robione tym programem przez pewna firme
    (rozne zasilacze). Niesamowite to bylo, po prostu kopara mi opadla.

> [...]
    > dosuwanie ścieżek... a jak się zapytałem jak się ustawia grid, żeby nie
    > było takiego syfu jaki po tym powstał to zrobił wielkie oczy, w których

    Bo to sprzedawca pewnie byl, a nie ktos kto to uzywa.

> [...]
    > programu wcale nie jest dramatem. Chodzi o to, że wolą pirackiego
    > Protela, niż legalnego Eagle bo nie chce im się uczyć.

    Bo w PL nie ma jeszcze potrzeby posiadania legalnego. Z drugiej strony
    dlatego ceny w PL sa (no, byly) konkurencyjne - nikt nie wliczal
    amortyzacji softu bo go nie ma ;-)

    > Odświeżam pamięć i coś mi się takiego przypomina, przy czym tak czy
    > inaczej równie często się wywalał generalnie.

    Teraz sie wywali 2-3 razy na tydzien (jak pracuje caly dzien), ale mocno
    poprawili 'wstawanie' - nic sie nie dzieje. Stary Protel jak lecial, to
    z 'hukiem' i restartem kompa.

    --
    Jerry1111

  • 14. Data: 2009-02-27 22:10:28
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Adam Jurkiewicz pisze:

> [...]
    > ma też sporo rzeczy, których nie uświadczysz w Protelu.
    >
    > No i kto używa legalnie kupionego Protela...

    Na przykład ja, w firmie.
    Mamy serwer sieciowy i kilka licencji, Protela zainstalowanego na wielu
    komputerach (z czego tylko kilka może korzystać jednocześnie). Do tego
    kilka licencji viewera i da się przeżyć.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/