  • 1. Data: 2009-02-22 18:41:24
    Temat: karta pomiaru temperatury
    Od: "mier_nik" <m...@n...pl>

    Potrzebują pomierzyć temperaturę w kilkudziesięciu miejscach (max 100).
    Zastanawiałem się nad kartą do komputerka np. pci.
    Jako, że nie jestem elektronikiem to nie bardzo wiem na co zwrócić uwagę.
    Wyniki chciałbym rejestrować na bieżąco. Czy do takich kart dodawany jest
    jakiś program, czy samemu trzeba sobie np. w delphi napisać? Ile to może
    kosztować?

    Mile widziane linki do gotowych kart.

    dziękuję za pomoc

  • 2. Data: 2009-02-22 18:55:29
    Temat: Re: karta pomiaru temperatury
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    mier_nik pisze:
> [...]
    > uwagę. Wyniki chciałbym rejestrować na bieżąco. Czy do takich kart
    > dodawany jest jakiś program, czy samemu trzeba sobie np. w delphi

    Zastanów się jak można sensownie odpowiedzieć na tak postawione pytanie.
    Nie podałeś zakresu mierzonej temperatury, potrzebnej dokładności, typu
    czujników itp. Nikt raczej też nie wie czy te 100 miejsc jest
    rozrzuconych po całym świecie czy są one na powierzchni kilku mm2

    Paweł

  • 3. Data: 2009-02-22 19:05:47
    Od: "mier_nik" <m...@n...pl>

> [...]
    > czujników itp. Nikt raczej też nie wie czy te 100 miejsc jest rozrzuconych
    > po całym świecie czy są one na powierzchni kilku mm2

    Co racja to racja:)
    zapomniałem o podstawowych sprawach, zatem:

    - zakres -40+70 (temperatura max i min występująca w naszym klimacie, wiem,
    że 70 st nie ma, ale elementy np. betonu tak się rozgrzewają)

    - miejce położenia 7 x 7m, plus kilkadziesiąt metrów do komputera w budynku
    (mogę postawić budkę dla kompa wtedy kilka metrów)
    - czujnik powinien być odporny na kurz, piasek, glebę, uv bo będzie
    wystawiony na zewnątrz, niektóre w glebie

  • 4. Data: 2009-02-22 19:09:10
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    mier_nik pisze:
> [...]
    > uwagę. Wyniki chciałbym rejestrować na bieżąco. Czy do takich kart
    > dodawany jest jakiś program, czy samemu trzeba sobie np. w delphi

    http://www.elmark.com.pl/products/advantech/typ.php?
    typ=45
    Ale niekoniecznie Ci to pomoże. Tak jak napisał Paweł, powinieneś coś
    więcej napisać o dokładności i o odległościach. Może lepiej zrobić to w
    postaci pewnej liczby wielowejściowych zdalnych modułów np. podłączonych
    do PC przez RS485. Pewnie są na grupie osoby mające takie gotowe
    rozwiązania.

    MD

  • 5. Data: 2009-02-22 19:12:42
    Od: "mier_nik" <m...@n...pl>

> [...]
    > postaci pewnej liczby wielowejściowych zdalnych modułów np. podłączonych
    > do PC przez RS485. Pewnie są na grupie osoby mające takie gotowe

    powyżej uzupełniłem posta. Możesz rozwinąc myś do tych modułów?
    O czymś takim czytałem na www jakiejś firmy, ale tam była mowa tylko o
    karcie nie bardzo wiadomo co do tego dokupić i jak to podłączyć.

  • 6. Data: 2009-02-22 19:28:24
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    mier_nik pisze:

> [...]
    > - czujnik powinien być odporny na kurz, piasek, glebę, uv bo będzie
    > wystawiony na zewnątrz, niektóre w glebie

    No to standardowy zestaw 1-wire i DS18S20, zakres -55-+125 stopni. Jeden
    kabel (chociaz przy 100 czujnikach moze magistrale lepiej rozdzielic) no
    i pelno dostepnego softu.

  • 7. Data: 2009-02-22 19:38:29
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    mier_nik pisze:
> [...]
    > uwagę. Wyniki chciałbym rejestrować na bieżąco. Czy do takich kart
    > dodawany jest jakiś program, czy samemu trzeba sobie np. w delphi

    Zacznij od podania budżetu - wtedy będzie można cokolwiek powiedzieć.
    Karty mają zazwyczaj max. kilka wejść pomiarowych, więc bezpośredni
    pomiar odpada. Zostaje multiplekser analogowy albo pomiar z
    czujników/modułów cyfrowych.

    --
    Filip.

  • 8. Data: 2009-02-22 19:41:16
    Od: "mier_nik" <m...@n...pl>

    > No to standardowy zestaw 1-wire i DS18S20, zakres -55-+125 stopni. Jeden
    > kabel (chociaz przy 100 czujnikach moze magistrale lepiej rozdzielic) no i
    > pelno dostepnego softu.

    Może jakiś link popatrze poczytam, może sobie oszacuję koszt, bo na razie
    trochę błądzę...

  • 9. Data: 2009-02-22 19:56:19
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > - czujnik powinien być odporny na kurz, piasek, glebę, uv bo będzie
    > wystawiony na zewnątrz, niektóre w glebie

    Czy nie można zastosować kamery termowizyjnej ?

    Paweł

  • 10. Data: 2009-02-22 20:00:02
    Od: "mier_nik" <m...@n...pl>

    > Czy nie można zastosować kamery termowizyjnej ?
    >
    > Paweł

    nie można, ponieważ chcę zbadać temeraturę w zakresie dobowym jak i rocznym,
    również w przekroju poprzecznym powiedzmy płyty, a także gruntu pod nim.