  • 21. Data: 2023-03-29 16:34:51
    Temat: Re: [elektryki] Duch w narodzie nie ginie
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-03-2023 o 16:25, Adam pisze:

    > Chodzi mi bardziej o to, że nie wszystko jest takie binarne, jak niektórzy
    > opowiadają.

    Jest.
    Z wyjątkiem przypadku, gdy kupujesz auto i nim nie jeździsz.

    > Nie jest tak, że auta (czy to elektryczne, hybrydy, czy tylko
    > spalinowe) biorą się znikąd bez wcześniejszego ich wpłytu na środowisko.

    ICE tym bardziej nie.
    Ani paliwo do nich nie powstaje w dystrybutorze....

    Mimo że wielu tak się wydaje.

  • 22. Data: 2023-03-29 16:49:52
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 29.03.2023 o 12:03, Cavallino pisze:

    > Czyli 30% nie jest, prawda?
    > A zdecydowana większość posiadaczy bev ma też PV, więc w ich przypadku
    > jest to zdecydowanie wyższy procent i o tyle czyściej jeżdżą.

    I zdecydowana większość ładuje swoje elektryki z tych siedemdziesięciu
    procent energii węglowej.
    Tylko nie pisz mi, że jestem hejter, a co najwyżej heretyk. Mam obydwa
    te wyżej wymienione "skróciki" i wiem jak to wygląda.

  • 23. Data: 2023-03-29 17:01:09
    Od: "To.Ja" <t...@p...invalid>

    Shrek w

    > Mówię

    Piszesz...

    > o elektrokucach, co mieszkają na wsi,

    Zazdrościsz, bo mieszkasz w mieście, i z dostępem w blokowisku do ładowania
    eletryka masz problemix?

    > dom mają zwykle koło 200 metrów (bo jego budowa to bez co2 była)

    200 metrów od ciebie, czy od torów?
    /wolałbym od torów btw/

    > ogrzewają go gazem

    Jaki masz problem?

    > ciekawe jak im starcza w zimę na grzanie i ładwowanie samochodu nocą;)

    Pracują i zarabiają na gaz i prąd? Dziwne, prawda?

    > przyjeżdzają do roboty w mieście (a więc robią wieksze dystanse niż miastowi)

    Ktoś cię oszukał, to, że ty zapierdalasz codziennie z okolic Sok.ratesa,
    żeby sp

    > No więc mam prostsze rozwiązanie - zakaz wjazdu do miasta dla
    > wieśniaków-hipokrytów:P

    I jeszcze zakaz wyjazdu z miasta dla zielonych...

    :) :P

    --
    Tomasz

  • 24. Data: 2023-03-30 11:17:12
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Ja to mniej-więcej wiem.
    > Sam zresztą (a w zasadzie rodzice) mieli kotłownię na dwa piece koksowe,
    > gdzie w mniejszym spokojnie można było zaparkować malucha.
    > I przy czystym spalaniu koksu nie było widać nic z komina, z kilku ton
    > opału (czyli jeden pełny załadunek = ok. jedna zimowa doba) otrzymywało się
    > może max. ze trzy wiadra szlaki przypominającej brudne przepalone szkło.

    No ale wiesz, mieszczuchy palą śmieciami. Nie wiem jak, może dolewają
    benzyny by im nie zgasło, i skąd mają tyle szaf i wszystkiego, że dom
    ogrzewają całą zimę, pewnie z miejskich śmietników :-)

> [...]
    > spalinowe) biorą się znikąd bez wcześniejszego ich wpłytu na środowisko.

    I nie jest tak, że paliwo bierze się znikąd bez wcześniejszego ich
    wpływu na środowisko. No chyba, że ...

    Ale o tym już biedak ze sklepu nie wspomniał bo przecież nie o to chodzi
    by się zająknąć tylko by mieć klarowne zdanie choćby pozbawione
    jakiegokolwiek sensu, ale dające się wypowiedzieć jednym tchem.

    > To, co jest raczej pewne, to to, iż samochody elektryczne są kilkaset razy
    > mniej skomplikowane i radykalnie tańsze w produkcji, a znacznie droższe dla
    > kupującego.

    A nie kilkaset tysięcy? :-)

    > Silnik dizla tak samo wykazuje znacznie większą sprawność niż benzynowy,
    > wbrew temu, co mówią różne radia czy telewizory.

    A smrodzi jak należy.

    > Staram się słuchać w miarę możliwości różnych stron, weryfikować dane i
    > wyrabiać sobie własne zdanie.
    >
    > A czasem lubię włożyć kij w mrowisko ;)

    To musisz na wieś jechać albo w las, tam jeszcze są mrowiska :-)

  • 25. Data: 2023-03-30 17:49:31
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 29.03.2023 o 15:13, J.F pisze:

    > No ale z czego ładujesz ?

    Z gniazdka oczywiście :-)

    http://niusy.pl/@konik.bujany.pl/anv

    Tak wygląda panorama 180 stopni z mojego okna. Zaznaczyłem na czerwono
    wszystkie instalacje fotowoltaiczne.

    Twizy ma 6,1kWh aku. Mniej więcej tydzień mojego korzystania.

    > Bo w Polsce prąd jest z węgla. W wiekszosci.

    http://niusy.pl/@konik.bujany.pl/anw

    A tutaj zaznaczyłem ten jedyny komin w którym się pali węglem.

    > A woreczki mogą byc bardzo ekologiczne ... jak po sortowaniu trafią do
    > cementowni czy elektrowni jako paliwo :-)

    Więcej worków! Więcej worków! ...

  • 26. Data: 2023-03-30 18:55:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Mar 2023 17:49:31 +0200, io wrote:

> [...]
    > wszystkie instalacje fotowoltaiczne.
    > Twizy ma 6,1kWh aku. Mniej więcej tydzień mojego korzystania.

    A przyjechales w sloneczny dzien?
    Pardon - czy ładowałes w słoneczny dzien ? :-)

    Widok imponujący. Ekologiczna okolica ... czy to wcale nie jest twoja
    okolica? :-P

    Ale ale - wykres napiecia w sieci masz?
    Moze tych paneli ciągle sa mało :-)

    > http://niusy.pl/@konik.bujany.pl/anw
    > A tutaj zaznaczyłem ten jedyny komin w którym się pali węglem.

    To to samo zdjecie.

    Ja tam widzę na zdjeciu kilka domków z kominami, ale moze nie używają,
    za to na horyzoncie są dwa duże kominy ... i cos niewyraznego, co mi
    sie kojarzy z szybem kopalni :-)

    A w okolicy masz ze dwie elektrownie, kilka elektrocieplowni, i pare
    kopalni wegla :-)

    > Więcej worków! Więcej worków! ...

    J.

  • 27. Data: 2023-03-30 20:03:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.03.2023 o 18:55, J.F pisze:

    > Widok imponujący. Ekologiczna okolica ... czy to wcale nie jest twoja
    > okolica? :-P

    Jak to jego widok to znaczy że jest blokers i fotowoltaiki nie posiada -
    ban!

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 28. Data: 2023-03-31 19:19:04
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > A przyjechales w sloneczny dzien?
    > Pardon - czy ładowałes w słoneczny dzien ? :-)

    A czy to moje panele? Ładuję kiedy mi się opłaca z gniazdka. Jak goście
    co mają te panele nie ładują to pewnie zużywają. Inaczej by chyba
    ogłaszali się by u nich ładować. I dzięki temu, że zużywają mogę ładować
    kiedy indziej.

    > Widok imponujący. Ekologiczna okolica ... czy to wcale nie jest twoja
    > okolica? :-P

    Tak, cały dzień szukałem osiedla z największą ilością paneli :-)

    > Ale ale - wykres napiecia w sieci masz?
    > Moze tych paneli ciągle sa mało :-)

    Na dwa elektryki na tym osiedlu?

    > To to samo zdjecie.

    Na pierwszym miałeś panele, na tym elektrociepłownie. Możesz sobie
    porównać na ile paneli przypada prąd z węgla.

    > Ja tam widzę na zdjeciu kilka domków z kominami, ale moze nie używają,
    > za to na horyzoncie są dwa duże kominy ... i cos niewyraznego, co mi
    > sie kojarzy z szybem kopalni :-)

    Przecież kopalnie już dawno pozamykali i nikt już nie pali w piecu, może
    taki zakaz nawet jest. Kopci zakład chemiczny nie wiadomo czym.

    > A w okolicy masz ze dwie elektrownie, kilka elektrocieplowni, i pare
    > kopalni wegla :-)

    No właśnie nie. Masz strzałkę na wszystkie elektrociepłownie. Szyb
    możesz sobie pozwiedzać.

  • 29. Data: 2023-03-31 20:40:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 31 Mar 2023 19:19:04 +0200, io wrote:

> [...]
    > co mają te panele nie ładują to pewnie zużywają. Inaczej by chyba
    > ogłaszali się by u nich ładować. I dzięki temu, że zużywają mogę ładować

    Mogą pchac do sieci. A ty łądujesz z sieci.

    Napiecie w gniazdku musialbys mierzyc, to moze cos by sie wyjasnilo
    :-)

    > Tak, cały dzień szukałem osiedla z największą ilością paneli :-)

    P.S Ty jestes Konik Bujany, czy tylko z serwera korzystasz ?

    > Na dwa elektryki na tym osiedlu?

    Bedzie wiecej :-(
    Ale tez będą zimy.

    > Na pierwszym miałeś panele, na tym elektrociepłownie. Możesz sobie
    > porównać na ile paneli przypada prąd z węgla.

    Ok, widzę.

    > Przecież kopalnie już dawno pozamykali

    Bo sie wegiel zuzył?

    > i nikt już nie pali w piecu, może
    > taki zakaz nawet jest.

    To czym palą?
    Pompy ciepla wszyscy mają?

    > No właśnie nie. Masz strzałkę na wszystkie elektrociepłownie. Szyb
    > możesz sobie pozwiedzać.

    Jedna taka EC ma moc wiekszą niz wszystkie te panele.

    Ale to chyba nie jest komin EC Siemianowice?

    W okolicy (tak do 15 km) masz jeszcze EC Miechowice, EC Szombierki, EC
    Chorzów, EC Bedzin, EC katowice, EC Dalkia, EC ArcelorMittal ...
    elektrownie Łagisza, elektrownia Chorzów ... czy to to samo co EC?
    I pare MPEC ... Śląsk weglem stoi :-)

    J.

  • 30. Data: 2023-04-01 02:26:31
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 31.03.2023 o 20:40, J.F pisze:

    > Mogą pchac do sieci. A ty łądujesz z sieci.

    Nie mam taryfy, która by mnie do tego przekonała. Taryfy, które są
    oferowane, przekonują do ładowania nocą. Nic chyba nie zmieniły te
    panele w godzinach szczytów a tylko to, że produkują tyle ile te
    elektryki zużywają.

    > Napiecie w gniazdku musialbys mierzyc, to moze cos by sie wyjasnilo
    > :-)

    Ale co? Wiadomo, że gdybym miał używać wyłącznie energii ze słońca to
    musiałbym ładować tylko gdy słońce świeci. Obojętnie czy ze swojego
    panela czy z sieci energetycznej. U mnie motywacji brak, ale właściciel
    motywację ma by zużywać na własne potrzeby więc pewnie tak robi. Kolega
    robi. I wtedy ja mogę ładować gdy słońce nie świeci bo on już nie zużywa
    tego, co zużywałby gdyby nie zużywał gdy świeci :-)

    A jakie to w ogóle ma znaczenie? Dwutlenek węgla nie zabija tylko co
    najwyżej klimat zmienia. Jak mi śmierdzi na ulicach, chyba nie muszę się
    powtarzać.

    > P.S Ty jestes Konik Bujany, czy tylko z serwera korzystasz ?

    Ukradłem domenę i podszywam się :-)

    > Bedzie wiecej :-(
    > Ale tez będą zimy.

    No właśnie nam się skończyła zima podczas której rekord produkcji
    któregoś dnia padł. Pisałem.

    > Ok, widzę.

    > Bo sie wegiel zuzył?

    Wiem tyle co Ty.

    > To czym palą?
    > Pompy ciepla wszyscy mają?

    Dobre pytanie :-)

    Chyba trochę przesadzam, że nikt nie pali, ale gros tych domów z których
    kominów kiedyś się kopciło dzisiaj jakoś nie kopci. Może gaz mają, nie wiem.

    > Jedna taka EC ma moc wiekszą niz wszystkie te panele.

    No ale ... na ile Twizy starcza te 300 okolicznych paneli?

    > Ale to chyba nie jest komin EC Siemianowice?

    A jakby był to co?

    > W okolicy (tak do 15 km) masz jeszcze EC Miechowice, EC Szombierki,

    Że niby elektrociepłownia, którą w 2011 zamknięto i wpisano do rejestru
    zabytków nadal produkuje? :-)

    > EC
    > Chorzów, EC Bedzin, EC katowice, EC Dalkia, EC ArcelorMittal ...
    > elektrownie Łagisza, elektrownia Chorzów ... czy to to samo co EC?
    > I pare MPEC ... Śląsk weglem stoi :-)

    Kopalnie były na miejscu to i elektrociepłownie powstawały na miejscu.
    Gdzie indziej może EC jest mniej, ale bloki mają większe i zlokalizowane
    są poza głównymi skupiskami ludności. A może tylko nie rzucają się w
    oczy. :-)