  • 1. Data: 2021-11-05 16:56:18
    Temat: Taka ciekawostka
    Od: K <n...@e...com>

    https://www.thisismoney.co.uk/money/cars/article-101
    61697/Volvo-says-electric-car-making-emissions-70-HI
    GHER-petrol.html

    W skrocie produkcja XC40 powoduje 70% wiekszy slad weglowy niz wersja
    benzynowa i musi przejechac 70tys mil (112kkm) aby byc mniej szkodliwym
    niz benzyniak. Mozna zminiejszyc dystans do 30tys mil jesli bedzie
    ladowany tylko zielona energia, a z tym roznie bywa. Co jesli takie auto
    nie dojedzie takiego dystansu z roznych powodow, albo jak bedzie
    wygladala pojemnosc baterii po 100kkm?

    Tylko dizel!

  • 2. Data: 2021-11-06 17:59:04
    Temat: Re: Taka ciekawostka
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/11/2021 16:56, K wrote:
> [...]
    GHER-petrol.html
    > W skrocie produkcja XC40 powoduje 70% wiekszy slad weglowy niz wersja

    Mają jakies dokładniejze wyliczenia? Pamietam jakieś 5-7 lat temu,
    internet miał niezła polewkę z jakiegoś naukowego idioty, który
    stwierdził, że produkcja silników spalinowych jest zeroemisyjna, bo
    silniki biorą się z fabryki z innego kraju.

    Od tego momentu bardzo uważam na wszelkie porównania, w każdym trafiają
    się jakies kompletne debilizmy. Choć bardzo często te kompletne
    debilizmy to tylko wnioski miernych dziennikarzy, którzy widzą tam takie
    fakty, jakie potrzebują.

    Volvo przedstawiło dokładne wyliczenia, czy to tylko klilka słupków w
    PowerPoincie?

    Nie abym nie mógł w to uwierzyć, jedynie jestem zainteresowany metodyką
    i faktami. Wnioski niekoniecznie są obiektywne, zarówno entuzjastów jak
    i przeciwników.

  • 3. Data: 2021-11-06 18:05:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 5 Nov 2021 15:56:18 +0000, K napisał(a):

    > W skrocie produkcja XC40 powoduje 70% wiekszy slad weglowy niz wersja
    > benzynowa i musi przejechac 70tys mil (112kkm) aby byc mniej szkodliwym
    > niz benzyniak.

    Zanim się zachwycisz swoją mądrością, odpowiedz mi na pytanie jak duży
    będzie ślad węglowy XC40 kiedy wytwarzanie energii będzie w pełni
    bezemisyjne?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2021-11-06 18:14:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zanim się zachwycisz swoją mądrością, odpowiedz mi na pytanie jak duży
    > będzie ślad węglowy XC40 kiedy wytwarzanie energii będzie w pełni
    > bezemisyjne?

    No ale nie jest:(

    --
    Shrek

  • 5. Data: 2021-11-06 18:23:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 6 Nov 2021 18:14:36 +0100, Shrek napisał(a):

    > No ale nie jest:(

    Ale nie można czekać z produkcją elektryków dopóki energetyka będzie
    bezemisyjna. Te dwie gałęzie (i parę innych) trzeba rozwijać równolegle.
    To chyba oczywiste? Tymczasem z postu K można wywnioskować że nie
    popiera rozwoju bezemisyjnego transportu. Czego oczywiście, nie napisał
    wprost i zamiast tego posiał wątpliwości. Stara
    goebbelsowsko-stalinowska szkoła.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2021-11-06 18:26:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale nie można czekać z produkcją elektryków dopóki energetyka będzie
    > bezemisyjna.

    W sumie czemu? Teraz bilans co2 wychodzi dodatni, więc zamiast pomagać
    szkodzimy?

    --
    Shrek

  • 7. Data: 2021-11-06 18:38:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 6 Nov 2021 18:26:31 +0100, Shrek napisał(a):

    > W sumie czemu? Teraz bilans co2 wychodzi dodatni, więc zamiast pomagać
    > szkodzimy?

    Nie rozumiem cię. Chwila zastanowienia wiedzie do prawdy. Nawet jeśli K
    miałby rację (a nie ma, choćby dlatego że unika jak ognia podania dla
    jakiej gospodarki wyliczono tą szkodliwość a jest jasne że produkcja i
    eksploatacja elektryka we Francji gdzie jadą na atomie czy w Norwegii
    gdzie jadą na wodzie nie zostawia śladu węglowego, choć w Polsce już
    niekoniecznie) to i tak należy rozwijać produkcję elektryków
    jednocześnie z przestawianiem energetyki choćby dlatego by była gotowa i
    dojrzała technologicznie w chwili kiedy energetyka taka będzie. Co,
    proponujesz zakazać produkcji elektryków do chwili kiedy światowa
    gospodarka się przestawi na OZE w 100%? Chyba dostrzegasz nonsens.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2021-11-06 19:25:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > eksploatacja elektryka we Francji gdzie jadą na atomie czy w Norwegii
    > gdzie jadą na wodzie nie zostawia śladu węglowego, choć w Polsce już

    On podał źródełko. Ty nie - trzeba liczyć globalnie bo lokalnie jest bez
    znaczenia.

    > to i tak należy rozwijać produkcję elektryków

    Nieprawda. Trzeba rozwijać technologię baterii a niekoniecznie
    produkować na siłę elektryki i nimi zaśmiecać środowisko. Jak bedziemy
    mieli niskoemisyjną energetykę i dobre baterie to w elektrycznym
    samochodzie nic skomplikowanego nie ma żeby w dwa lata czyli jeden model
    się na niego przestawić. A... no trzeba mieć jeszcze skąd ładować.

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2021-11-06 19:32:58
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-06-listopada-2021 o 18:05, Jacek Maciejewski pisze:
    > wytwarzanie energii będzie w pełni
    > bezemisyjne?

    W dającej się przewidzieć przyszłości nic takiego nie będzie istniało

  • 10. Data: 2021-11-06 19:33:59
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-06-listopada-2021 o 18:23, Jacek Maciejewski pisze:
    > Ale nie można czekać z produkcją elektryków dopóki energetyka będzie
    > bezemisyjna.

    Naprodukuj elektryków a później trzeba będzie je ZŁOMOWAĆ bo za duży ŚLAD ;)