  • 11. Data: 2021-11-30 08:26:55
    Temat: Re: etoll po czesku
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > W sensie, że nie podoba Ci się automat pobierający opłaty?
    > I że to wymusza włączenie aplikacji choćby na moment wjazdu na autostradę?

    Trochę tak, nie podoba mi się, że aby wjechać na autostradę muszę mieć
    telefon włączony. Kolejne uzależnienie zupełnie niepotrzebne. Jak będę w
    trasie i z jakichkolwiek powodów będę musiał przejechać płatną
    autostradą, to nie dam rady tego zrobić nie mając sprawnego telefonu.
    Tak, nie podoba mi się to. Ale tylko trochę.

    > No sorry - raczej nie masz możliwości automatycznego poboru bez gps,
    > jeśli cały system (e-toll) działa na podstawie lokalizacji gps.
    >
    > Można oczywiście nikomu nie wierzyć i podejrzewać, że aplikacja będzie
    > Twoje dane z gps gdzieś przekazywać, ale to już raczej problem ze sobą,
    > a nie z aplikacją.

    To mi się już zupełnie nie podoba. Nie włączam transmisji danych jak nie
    muszę, GPS-a też nie, no bo po co? Mam włączać to tylko dlatego, że
    jakiś idiota tak wymyślił system?
    Mam zwracać uwagę na telefon jadąc samochodem zamiast uważać na drogę?
    Nie jestem niewolnikiem technologii, a przynajmniej staram się nie być.
    Prawie zawsze mam telefon offline (w sensie GPS i sieć), a czasami nie
    mam go w ogóle przy sobie. Nie widzę powodu zmiany swoich przyzwyczajeń,
    nie z powodu idiotycznego systemu poboru opłat.
    Autopay wydawało się rozwiązywać problem, mogę kupić automatycznie na
    wjeździe i tyle. Okazało się natomiast, że nadal muszę mieć możliwość
    przekazywania informacji o położeniu online, więc w zasadzie nie różni
    się to nic a nic od aplikacji e-toll.

    > Pozostaje Ci bilet autostradowy, możesz w autopay też go kupić.....

    Rozwiązaniem było by, gdybym mógł kupić bilet po staremu, albo na
    stacji, albo z kompa w domu czy telefonu (nie stanowi problemu włączenie
    transmisji i zakup biletu z telefonu i późniejsze wyłączenie
    transmisji). Niestety takiej możliwości nie ma, a żeby kupić bilet w
    e-toll trzeba kolejną ekstra aplikację. Normalnie popierd...o tych
    geniuszy! Na stacjach też nie kupisz, bo pacany jeszcze z nikim się nie
    dogadały w tej kwestii.

    Dlaczego nie można kupić winiety na cały rok i mieć to w serdecznym
    poważaniu? Jak nie na rok, to miesięczną, tygodniową, nawet dzienną i w
    ogóle nie przejmować się jakimikolwiek systemami, bramkami czy całą tą
    infrastrukturą. Ano nie można, bo się kasa nie zgodzi :(
    A żeby było śmieszniej, to istniejące kamery przeznaczyć na analizę czy
    jadący ma wykupioną winietę - żeby się do końca nie zmarnowały.

    Takie jest moje zdanie w temacie.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 12. Data: 2021-11-30 10:13:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-11-2021 o 08:26, Irek.N. pisze:

> [...]
    > autostradą, to nie dam rady tego zrobić nie mając sprawnego telefonu.
    > Tak, nie podoba mi się to. Ale tylko trochę.

    Ale to i tak lepsze niż stanie po 0,5 h na bramkach.

> [...]
    > wjeździe i tyle. Okazało się natomiast, że nadal muszę mieć możliwość
    > przekazywania informacji o położeniu online, więc w zasadzie nie różni

    Różni się właśnie tym, ze musisz TYLKO włączyć aplikację.
    W e-tollu musisz jeszcze ręcznie potwierdzić że wjeżdżasz na autostradę
    i że z niej zjeżdżasz.
    No i e-toll wymaga przedpłaty, a autopay kasuje Cię z dołu (czyli post
    factum), np. przez obciążenie karty.

> [...]
    > transmisji i zakup biletu z telefonu i późniejsze wyłączenie
    > transmisji). Niestety takiej możliwości nie ma,

    No jak nie ma?
    Plan jest taki, że właśnie tak to ma działać.
    W autopayu również (jako dodatkowa opcja, niezależna od automatycznego
    poboru).

    Oczywiście w państwie pis żadne plan nie może być przygotowany na czas,
    więc obstawiam że już od jutra taka opcja będzie TYLKO w autopay.
    A stacje benzynowe dostaną takie możliwości kiedyś później.
    Nie wiem jak zakupem przez jakąś stronę, pewnie też nie zdążą przygotować.

  • 13. Data: 2021-11-30 21:06:28
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > Różni się właśnie tym, ze musisz TYLKO włączyć aplikację.
    > W e-tollu musisz jeszcze ręcznie potwierdzić że wjeżdżasz na autostradę
    > i że z niej zjeżdżasz.

    Nie różni się tym, że musisz mieć cały czas włączony telefon z GPS-em i
    siecią.

    > No i e-toll wymaga przedpłaty, a autopay kasuje Cię z dołu (czyli post
    > factum), np. przez obciążenie karty.

    Ale to bez znaczenia przecież, nikt tam grubej kasy trzymał nie będzie.

    > No jak nie ma?
    > Plan jest taki, że właśnie tak to ma działać.
    > W autopayu również (jako dodatkowa opcja, niezależna od automatycznego
    > poboru).

    No to ja poproszę bilet, ale nie z aplikacji, tylko tak po prostu, z
    kompa lub budki.
    "Kiedy będzie można? Że co proszę... za 4 miesiące?" ;)

> [...]
    > A stacje benzynowe dostaną takie możliwości kiedyś później.
    > Nie wiem jak zakupem przez jakąś stronę, pewnie też nie zdążą przygotować.

    Coś kombinują z Yanosikiem, chyba najbardziej zaawansowani są właśnie z
    tą aplikacją. Kłopot w tym, że Yanosik też wymaga GPS-a i sieci, więc
    kolejna apka nie dla mnie.
    No chyba że jakaś pudełkowa forma. Musze sprawdzić.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 14. Data: 2021-11-30 21:46:30
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.11.2021 o 07:26, Cavallino pisze:

> [...]
    >
    > Można oczywiście nikomu nie wierzyć i podejrzewać, że aplikacja będzie
    > Twoje dane z gps gdzieś przekazywać, ale to już raczej problem ze sobą,

    Można wierzyć, że nie przekazuje, ale to tylko wiara. Równie dobrze może
    być inaczej. Kodu źródłowego pewnie nie udostępnili, protokołu też, naganne.

  • 15. Data: 2021-11-30 21:50:49
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > ogóle nie przejmować się jakimikolwiek systemami, bramkami czy całą tą
    > infrastrukturą. Ano nie można, bo się kasa nie zgodzi :(

    Nie, bo to obłąkańcy. Wydaje im się, że świat jest wirtualny i sobie
    wprowadzają co chcą. Zero refleksji, że może to tylko dla pewnej grupy
    użytkowników właściwe jest. Zobaczymy co będzie.

  • 16. Data: 2021-11-30 23:29:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-11-2021 o 21:06, Irek.N. pisze:

    > Nie różni się tym, że musisz mieć cały czas włączony telefon z GPS-em i
    > siecią.

    Różni się.
    W autopayu nie musisz, a już na pewno nie cały czas.

    > Ale to bez znaczenia przecież, nikt tam grubej kasy trzymał nie będzie.

    Żartujesz prawda?
    Bo nie wierzę, że dodatkowa czynność, tj, pamiętanie o zasileniu PRZED
    wjazdem nie będzie Ci robiła problemu, gdy samo włączenie telefonu robi...

    > No to ja poproszę bilet, ale nie z aplikacji, tylko tak po prostu, z
    > kompa lub budki. > "Kiedy będzie można? Że co proszę... za 4 miesiące?" ;)

    A jak zagłosowałeś?

  • 17. Data: 2021-12-01 00:32:20
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.11.2021 o 10:13, Cavallino pisze:

    > Ale to i tak lepsze niż stanie po 0,5 h na bramkach.

    Po co człowiekowi, który raz do roku jedzie na święta jakaś pieprzona
    aplikacja. Na rozpoznanie tematu, poinstalowanie co należy,
    porejestrowanie itp itd zejdzie mu przynajmniej te 0,5h. O ile
    oczywiście nie pojawią się jakieś problemy w rodzaju za stary system,
    niewłaściwa karta, itp. A następnego roku sytuacja powtórzy się. To jest
    właśnie taka sama sytuacja z biletami jaką opisywałem jak to sobie
    jechałem pociągiem i autobusami zamiast spalinowym.

    Takie rozwiązania są dobre dla ludzi, którzy korzystają regularnie a i
    dla nich nie jest oczywiste, że są bezpieczne. Powiedziałbym nawet, że
    jest oczywiste, że nie są.

  • 18. Data: 2021-12-01 00:34:07
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.11.2021 o 23:29, Cavallino pisze:

    > A jak zagłosowałeś?

    A było głosowanie na temat płatności na autostradach?

  • 19. Data: 2021-12-01 07:49:31
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 30.11.2021 o 10:13, Cavallino pisze:
    > W e-tollu musisz jeszcze ręcznie potwierdzić że wjeżdżasz na autostradę
    > i że z niej zjeżdżasz.

    Nie zapomnij o tym cholernym PINie który trzeba wprowadzić i na dodatek
    apka nie wyświetla od razu klawiatury, tylko trzeba sie wkliknąc w
    okienko pierwszej cyfry lub co gorsza w mały napis umożliwiający
    logowanie biometryczne :(

    > No i e-toll wymaga przedpłaty, a autopay kasuje Cię z dołu (czyli post
    > factum), np. przez obciążenie karty.

    A to już granda - gdyby nie ta przedpłata to bym jeździł na Autopay, a
    tak będą mi kisić te 20 zł plus (bo jeszcze nie zwrócili) kasa z ViaAuto
    i kaucja. Powinno być, co chyba oczywiste, że podpina się kartę i opłata
    pobierana jest dopiero po przejechaniu płatnego odcinak.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 20. Data: 2021-12-01 08:42:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-12-2021 o 07:49, Mirek Ptak pisze:

> [...]
    > i kaucja. Powinno być, co chyba oczywiste, że podpina się kartę i opłata
    > pobierana jest dopiero po przejechaniu płatnego odcinak.

    To co jest oczywiste dla obywatela, dla urzędnika już nie, a wręcz zrobi
    dokładnie odwrotnie.

    Po takich pomysłach od razu można odróżnić aplikację komercyjną (jak
    Autopay), od państwowej, jakiejkolwiek.

    Jak mam cokolwiek zrobić z epuap to też jestem chory.....