  • 21. Data: 2021-12-01 14:05:29
    Temat: Re: etoll po czesku
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-11-29 o 06:05, J.F. pisze:

    > Ma byc tez e-bilet w apce na telefonie, ale apki ciagle nie ma ..

    Jest od wczoraj, ale jedyna możliwość opłaty
    to podanie im numeru karty, żeby sobie sami pobierali
    pieniądze z konta. Nie podam im, więc będę musiał
    kupować bilety na stacji Orlen.

    Według regulaminu, nie zmieniły się opłaty na odcinku A4
    z Gliwic-Sośnicy do Kleszczowa. Fragment lista węzłów
    w kierunku zachodnim wygląda tak:

    Katowice
    Zabrze
    Gliwice Sośnica
    Gliwice Bojków
    Gliwice Ostropa
    Gliwice Kleszczów
    Łany
    Bielany Wrocławskie
    Wrocław Południe
    zachodnia granica

    Odcinek Katowice - Gliwice Sośnica jest bezpłatny.
    Następny odcinek, tj. Gliwice-Sośnica - Bielany Wrocławskie
    jest płatny. ALE: jeśli wjedzie się i zjedzie na którymkolwiek
    węźle w Gliwicach (są takie cztery), to przejazd jest bezpłatny.

    Czyli na przykład:

    Gliwice-Sośnica -> Gliwice-Kleszczów - bezpłatnie

    Gliwice-Kleszczów -> Łany - płatna (jeden odcinek)

    Gliwice-Sośnica -> Łany - płatna (cztery odcinki!)

    Czyli zaczynając podróż w Gliwicach-Sośnicy i jadąc daleko na zachód,
    trzeba zapłacić również za ten "bezpłatny" odcinek Sośnica-Kleszczów.

    Do tej pory pobierało się bilet z oznaczeniem miejsca wjazdu
    na wjeździe (drukarki były na węzłach od Gliwic-Sośnicy do Wrocławia).
    Przy wyjeździe pokazywało się bilet i wiadomo było, jaką naliczyć
    opłatę.

    Jeśli ktoś jechał z Gliwic-Sośnicy do Wrocławia, to mógł zaoszczędzić
    kilka złotych zjeżdżając z A4 na węźle Gliwice-Kleszczów i ponownie
    wjeżdżając na tym samym wjeździe. Były drukowane bilety, więc
    można to było prosto naliczyć: w Kleszczowie przy zjeździe opłata 0 zł,
    potem wydrukowanie biletu z wjazdem w Kleszczowie i we Wrocławiu
    opłata za odcinek Kleszczów-Wrocław (zamiast wyższej Sośnica-Wrocław,
    gdyby tego zjazdu i wjazdu nie było).

    Ale teraz nic się nie drukuje. Jak będzie odróżniana sytuacja, kiedy
    ktoś wjechał w Sośnicy, zrobił pętelkę w Kleszczowie i pojechał dalej
    do Wrocławia od takiej, kiedy takiej pętelki nie zrobił (i powinien
    wtedy zapłacić również za odcinek Sośnica-Kleszczów)?

    P.

  • 22. Data: 2021-12-01 17:03:12
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > Różni się.
    > W autopayu nie musisz, a już na pewno nie cały czas.

    No kiedy podobno musisz cały czas, podawałem link, jak ktoś ma to niech
    powie na co się zgadzał w regulaminie.

    > Żartujesz prawda?
    > Bo nie wierzę, że dodatkowa czynność, tj, pamiętanie o zasileniu PRZED
    > wjazdem nie będzie Ci robiła problemu, gdy samo włączenie telefonu robi...

    Wpłacam z 100PLN i mam spokój pewnie na cały rok, tak często korzystam z
    dobrodziejstwa "szybkiego asfaltu". Naprawdę nie będę mógł spać po
    nocach z powodu tej stówy. ;)

    > A jak zagłosowałeś?

    Ostatnio? Za wolnym piątkiem w firmie, a nie czekaj, Ty może pytasz o
    coś innego... :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 23. Data: 2021-12-01 17:16:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-12-2021 o 17:03, Irek.N. pisze:

    > No kiedy podobno musisz cały czas, podawałem link, jak ktoś ma to niech
    > powie na co się zgadzał w regulaminie.

    Regulamin swoje, a fakty swoje.
    Musisz w okolicach wirtualnych bram.
    A nawet tylko przy wjeździe, a wyjazd możesz post factum ręcznie wybrać.

    > Wpłacam z 100PLN i mam spokój pewnie na cały rok, tak często korzystam z
    > dobrodziejstwa "szybkiego asfaltu". Naprawdę nie będę mógł spać po
    > nocach z powodu tej stówy. ;)

    To nie chodzi o tą stówę, tylko o to że trzeba o tym pamiętać, sprawdzać
    i powtarzać.
    Po co niby, skoro może to robić sam z siebie automat po wyjeździe?

    > Ostatnio? Za wolnym piątkiem w firmie, a nie czekaj, Ty może pytasz o
    > coś innego... :)

    Ano - to teraz ponosimy konsekwencje.
    Ewentualnie nie zabrania babci dowodu....

  • 24. Data: 2021-12-01 17:29:50
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > Można wierzyć, że nie przekazuje, ale to tylko wiara. Równie dobrze może
    > być inaczej. Kodu źródłowego pewnie nie udostępnili, protokołu też,
    > naganne.

    Wiesz, coraz więcej gruzu lata w kosmosie. Jak się zacznie "łańcuch
    zdarzeń" to się GPS-y skończą i ciekawe co wtedy wymyślą. Będzie
    lokalizacja BTS-owa, czy odpuszczą i zrobią jak należy?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 25. Data: 2021-12-01 23:10:45
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > Regulamin swoje, a fakty swoje.
    > Musisz w okolicach wirtualnych bram.
    > A nawet tylko przy wjeździe, a wyjazd możesz post factum ręcznie wybrać.

    No to proszę, aplikacja Autopay nie gwarantuje Ci opłaty, cytat poniżej
    (za moto.pl).
    "Ważne: Jeśli nie otrzymacie powiadomienia, to znaczy, że bilet nie
    został zakupiony. Trzeba to będzie zrobić ręcznie (oczywiście na
    postoju), żeby nie narażać się na karę. Pamiętajcie, że jeśli w
    aplikacji macie podpiętych kilka pojazdów, to trzeba wskazać, którym
    jedziecie. Nie wolno też włączać trybu samolotowego lub oszczędzania
    baterii."

    Więc nie różni się to od e-toll pod względem gps-a i transmisji.

    Zaczyna się sprzedaż biletów:
    "Niestety kolejnym utrudnieniem jest fakt, że wszystkie spośród 234
    stacji paliw to stacje koncernu Orlen."

    Oraz:
    "Można narzekać na niewielką liczbę stacji obsługujących sprzedaż
    biletów szczególnie w okolicach autostrad A2 i A4. Brakuje też chociażby
    automatów do zakupu biletów, dlatego każdorazowo trzeba będzie stać w
    kolejkach do kasy. Nie będzie również możliwości zakupu biletów w
    automatach na przyautostradowych MOP-ach, choć takie plany początkowo
    się pojawiały."

    No nic, na szczęście nie planuję teraz wyjazdu, a za pół roku może już
    to ogarną.

    Acha, kretyni kupili 102 samochody do kontroli i będą patrolować. Nie
    mają dostępu do kamer na bramkach, czy są za głupi żeby wymyślić ich
    użycie? A może trzeba by Kapsch-owi zapłacić za nie?
    Tyle się mówi o ekologii, a tu proszę, produkcja zanieczyszczeń bez
    sensu będzie. Może powinni się tym zająć ekofaszyści? Obecnie tylko oni
    mają jakąkolwiek siłę przebicia ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 26. Data: 2021-12-01 23:14:59
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    Teraz sprawdziłem listę stacji Orlen. W moim przypadku nie jest źle, te
    które mnie interesują sprzedają bilety (przynajmniej teoretycznie), więc
    chyba EOT.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 27. Data: 2021-12-02 06:42:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-12-2021 o 23:10, Irek.N. pisze:

> [...]
    > baterii."
    >
    > Więc nie różni się to od e-toll pod względem gps-a i transmisji.

    Ale to nadal jest teoria, a ja mówiłem o praktyce.....
    Wejdź chociaż na stronę autopay, zobacz jak działa, sam różnice dostrzeżesz.
    Albo spróbuj użyć e-tolla, to zobaczysz je jeszcze szybciej. ;-)

  • 28. Data: 2021-12-02 09:10:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irek.N.,

    [...]

    > Acha, kretyni kupili 102 samochody do kontroli i będą patrolować. Nie
    > mają dostępu do kamer na bramkach, czy są za głupi żeby wymyślić ich
    > użycie? A może trzeba by Kapsch-owi zapłacić za nie?

    System Kapsha nie miał kamer.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 29. Data: 2021-12-02 15:47:40
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > System Kapsha nie miał kamer.

    O widzisz. Założyłem, że skoro na bramownicach są ich anteny, i jakieś
    kamery, to zapewne też ich, tak kontrolnie założyli.
    No to jak nie ich, to zapewne "państwowe", więc nawet taniej było by je
    można wykorzystać. :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 30. Data: 2021-12-02 16:06:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 02 Dec 2021 15:47:40 +0100, Irek.N. wrote:

    > O widzisz. Założyłem, że skoro na bramownicach są ich anteny, i jakieś
    > kamery, to zapewne też ich, tak kontrolnie założyli.

    Zdziwilbym sie, gdyby nie mial, bo oprocz autostrad ciezarowki placily
    za niektore inne odcinki drog, i jak to kontrolowac, przy naszej
    pomyslowosci ?

    > No to jak nie ich, to zapewne "państwowe", więc nawet taniej było by je
    > można wykorzystać. :)

    A tu tez roznie moze byc.
    Moze w "leasingu", moze sporo juz naprawy wymaga, moze przetarg wraz z
    oplata za utylizacje po 5 latach,
    moze przestarzale, moze niekompatybilne z nowszymi systemami ...
    jak to bylo z fotoradami - Policja swoje przekazala ITD, a ITD
    zapakowal wiekszosc do magazynu, bo im nie pasowaly do systemu.

    J.