    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: garnki, patelnie i ich gorące rączki
    Date: Mon, 03 Apr 2023 01:00:27 GMT

    Na rynku mamy kupę produktów wykonanych ze stali nierdzewnej. Wiele z
    nich ma też stalowe rączki i one potrafią się zagrzać w czasie
    przyrządzania jak nie powiem co.
    Jakiś czas temu, kupiłem dwie całkiem poręczne, duże patelnie, jak
    najbardziej stalowe (zapewnienia producenta) i z metalowymi raczkami,
    które nie mają tego problemu.

    Stal jak wiadomo nie jest zbyt imponującym przewodnikiem ciepła w
    porównaniu np. z taką miedzią czy nawet aluminium. Grzejące rączki garów
    (opieram się o te co mam u siebie) mają inną konstrukcje - jest to de
    facto pusty profil z blachy stalowej. Te niegrzejące wydają się być
    jednolite. Pomijając apekt edukacyjny, gdzie takie zachowanie nie jest
    dla mnie do końca intuicyjne (spodziewałbym się silniejszego nagrzewania
    bloku), zastanawiam się, czy tak wyrazne różnice mogą wynikać wyłącznie
    z konstrukcji tych rączek i np. działania konwekcji wewnatrz profilu,
    czy tez te lite rączki to jednak jakiś specjalny stop o niższym niż
    normalnie wsp. przewodzenia ciepła. Odcień marginalnie zółtawy, ale cała
    patelnia (jej widoczne dno) jest taka.

    Rzeczone:
    https://anolon.com/collections/accolade-cookware/pro
    ducts/8-inch-10-inch-frying-pan-set

    "Handles: Dual Riveted Cast Stainless Steel"

    --
    Marcin