  • 1. Data: 2010-12-01 14:46:55
    Temat: geolokalizacja i nowe adresy
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Witam,

    otrzymalem z RIPE nowa podsiec - 46.21.208.0/20. Adresy sa opisane
    w bazie Whois, posiadaja rowniez atrybut country: PL, jest
    skonfigurowany reverse DNS w domenie .pl.

    Mimo tego, serwisy geolokalizacyjne, takie jak Maxmind, nie moga rozpoznac
    kraju. Przyklad:

    http://geo.flagfox.net/?ip=46.21.223.229&host=46.21.
    223.229

    Sytuacja trwa juz od pare miesiaca, co powoduje narzekania klientow,
    ktorzy nie moga sie dostac do niektorych tresci.

    Czy macie jakis pomysl, jak wymusic aktualizacje baz geolokalizacyjnych?

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@n...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 2. Data: 2010-12-01 15:53:36
    Temat: Re: geolokalizacja i nowe adresy
    Od: Andrzej Banach <a...@g...pl>

    W dniu 2010-12-01 15:46, Przemyslaw Frasunek pisze:
> [...]
    > ktorzy nie moga sie dostac do niektorych tresci.
    >
    > Czy macie jakis pomysl, jak wymusic aktualizacje baz geolokalizacyjnych?

    Kto rozglasza Ci ipki (spod jakiego asa)?

    pozdrawiam
    --
    Andrzej Banach | NET-KOMP | www.net-komp.net.pl
    Miejska Sieć Komputerowa KOLMAN | Internet Kolno

  • 3. Data: 2010-12-01 15:55:49
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 01.12.2010 Andrzej Banach <a...@g...pl> napisał/a:
    > Kto rozglasza Ci ipki (spod jakiego asa)?

    Sam sobie rozglaszam, jestem LIRem. Problem dotyczy tylko jednej
    podsieci, pozostale rozglaszane z tego samego AS sa w porzadku.

  • 4. Data: 2010-12-02 09:50:13
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-01 16:55, Przemyslaw Frasunek pisze:

    > Sam sobie rozglaszam, jestem LIRem. Problem dotyczy tylko jednej
    > podsieci, pozostale rozglaszane z tego samego AS sa w porzadku.

    mam podobny problem :)

    ba
    wpisy w RIPE dla klas (dobrze działających i zle działających) sa takie same

    :)

    --
    pozdros
    icek

  • 5. Data: 2010-12-02 10:11:03
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 02.12.2010 icek2 <i...@p...onet.pl> napisał/a:
    > wpisy w RIPE dla klas (dobrze działających i zle działających) sa takie same

    u mnie tez. moze trzeba zglosic problem do najpopularniejszych dostawcow
    takich baz -- np. maxmind?

  • 6. Data: 2010-12-02 10:28:21
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 02-12-10 11:11, Przemyslaw Frasunek wrote:

    > u mnie tez. moze trzeba zglosic problem do najpopularniejszych dostawcow
    > takich baz -- np. maxmind?

    Poczekajcie, co kilka miesięcy, oni aktualizują wszystko. Zgłaszać się
    nie da w większości przypadków.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 7. Data: 2010-12-02 10:53:25
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-02 11:28, Grzegorz Janoszka pisze:

    > Poczekajcie, co kilka miesięcy, oni aktualizują wszystko. Zgłaszać się
    > nie da w większości przypadków.

    tak

    mnie zaktualizowali
    miesiac temu byłem IP z UK
    dzisiaj jestem z PL - ale z całkowicie drugiej strony PL niż jestem :)

    --
    pozdros
    icek

  • 8. Data: 2010-12-04 16:07:06
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 02.12.2010 Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl> napisał/a:
    > Poczekajcie, co kilka miesięcy, oni aktualizują wszystko. Zgłaszać się
    > nie da w większości przypadków.

    Idac za rada, ktora dostalem na priv, zglosilem problem na
    correction#maxmind,com i od reki dodali wpis do ich bazy.

  • 9. Data: 2010-12-10 11:04:02
    Od: "Ad Rem" <1...@a...pl>

    > Mimo tego, serwisy geolokalizacyjne, takie jak Maxmind, nie moga rozpoznac
    > kraju.
    A ja spotkalem sie z takim przypadkiem, ze jeden z naszych wiekszych banków
    do autentykacji IP wykorzystywal 42.pl :)

    A.

  • 10. Data: 2010-12-10 11:38:37
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 10.12.2010 Ad Rem <1...@a...pl> napisał/a:
    > A ja spotkalem sie z takim przypadkiem, ze jeden z naszych wiekszych banków
    > do autentykacji IP wykorzystywal 42.pl :)

    Jak widac, to lepszy pomysl, niz uzywanie Maxmind... ;)