  • 1. Data: 2009-03-14 14:32:20
    Temat: Wentylatorki - które mają silniki 3 fazowe
    Od: Dumak <dumakpl@_usun_gmail.com>

    Cześć, czy są jakieś wentylatory z silnikiem bez szczotkowym 3 fazowym
    wielkości tych stosowanych w PC-tach?

    Dumak

  • 2. Data: 2009-03-14 14:58:33
    Temat: Re: Wentylatorki - które mają silniki 3 fazowe
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Dumak wrote:
    > Cześć, czy są jakieś wentylatory z silnikiem bez szczotkowym 3 fazowym
    > wielkości tych stosowanych w PC-tach?

    Nie spotkałem. Jak chcesz silniczek 3 fazowy to z cd-roma albo twardego
    dysku.

    Mirek.

  • 3. Data: 2009-03-14 15:03:40
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "Dumak" <dumakpl@_usun_gmail.com> wrote in message
    > Cześć, czy są jakieś wentylatory z silnikiem bez szczotkowym 3 fazowym
    > wielkości tych stosowanych w PC-tach?

    To te w PC-takie nie sa ?

    c.

  • 4. Data: 2009-03-14 15:04:14
    Od: Dumak <dumakpl@_usun_gmail.com>

    Mirek pisze:

    > Nie spotkałem. Jak chcesz silniczek 3 fazowy to z cd-roma albo twardego
    > dysku.

    Zbyt słabe.

    Dumak

  • 5. Data: 2009-03-14 15:05:38
    Od: Dumak <dumakpl@_usun_gmail.com>

    Cezar pisze:
    > "Dumak" <dumakpl@_usun_gmail.com> wrote in message
    >
    > To te w PC-takie nie sa ?

    Te co widziałem mają 2 fazy.

    Dumak

  • 6. Data: 2009-03-14 15:20:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Dumak napisał:

    > Zbyt słabe.

    Z tego co mi mówili modelarze, to z silnika cd-romu, a jeszcze lepiej
    streamera, można po przewinięciu wyciągnąć moc rzędu pół kilowata.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2009-03-14 15:37:42
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Z tego co mi mówili modelarze, to z silnika cd-romu, a jeszcze lepiej
    > streamera, można po przewinięciu wyciągnąć moc rzędu pół kilowata.

    Z cd-romu słyszałem 50W, na silniku wielkości garnuszka od jakiegoś
    ksero - 1,5kW.

    Mirek.

  • 8. Data: 2009-03-14 15:43:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Z cd-romu słyszałem 50W, na silniku wielkości garnuszka od jakiegoś
    > ksero - 1,5kW.

    Opieram się na tym, co mi mówili (a może źle zrozumiałem albo nie
    pamiętam). Nie wiem też czy streamery maja dużo większe silniki niż
    cd-romy. W każdym razie nie można powiedzieć, że to słabe silniki.
    Zwłaszcza w porównaniu z jakimś kręciołkiem od wiatraczka w pececie.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2009-03-14 16:21:07
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Nie wiem też czy streamery maja dużo większe silniki niż
    > cd-romy.

    Może jakieś stare - na duże kasety - np. taki capstan motor od VHS-a
    niby słabiutki, ale pracuje na małych obrotach - gdyby mu wymienić
    magnesy, przewinąć i pogonić do 10 000 obr. pewnie wyjdzie spora moc.
    Miałem spory ( ~11cm średnicy ~3cm wysoki) silnik od bezpośredniego
    napędu talerza gramofonu (Sony) - przy 33,3 obr/min ciągnął nieźle -
    gdyby tak go przerobić ... niestety talerz był mi potrzebny do czegoś
    innego i silnik już nie istnieje.

    Mirek.

  • 10. Data: 2009-03-14 16:27:26
    Od: Dumak <dumakpl@_usun_gmail.com>

    Jarosław Sokołowski pisze:

> [...]
    > cd-romy. W każdym razie nie można powiedzieć, że to słabe silniki.
    > Zwłaszcza w porównaniu z jakimś kręciołkiem od wiatraczka w pececie.

    Problem w tym że silniczki od CD-ROM-u osiągają sensowną moc przy
    obrotach rzędu 50000obr/min, ja potrzebuje ok. 100W@10000obr/min. Po
    przeglądnięciu posiadanych rupci wyszło mi iż taki od wiatraczka po
    przewinięciu był by dobry bo ma odpowiednio dużą średnicę, tylko musi
    być 3 fazowy, bo przy 2 fazach to ciężko osiągnąć jakąś sensowną moc.

    Przekładnia z 50kobr odpada, ze względu na straty.

    Dumak