  • 11. Data: 2021-04-18 10:44:22
    Temat: Re: jak odczytać stan diody led?
    Od: BudynPL <b...@g...com>

    niedziela, 18 kwietnia 2021 o 10:16:49 UTC+2 Dariusz Dorochowicz napisał(a):
> [...]
    y-wzmacniacz-cyfrowy-amwl-9dsp1d200.html
    wzmacniacza zestawu 8szt jakiś fotorezystorów, poprzez USB przesłanie do kompa, i
    żeby jakimś driverem się dało to odczytać.
    > Może nie całkiem proste w realizacji, ale jakiś czas temu na którejś
    > grupie programistycznej było pytanie o podobny temat, ale chodziło o
    > wykorzystanie algorytmów rozpoznawania obrazów. Kamera patrzyła na
    > jakieś urządzenie i miał być rozpoznany jego stan. Fotoelementy mają
    > taki problem, że trzeba trochę czasu mimo wszystko poświęcić ;) na
    > regulację czułości, żeby poprawnie działały w każdych warunkach
    > oświetleniowych.
    > Nie żebym mówił że się nie da, ale można się zdziwić.
    > Temat fajny tak czy inaczej :)

    myślałem w tą stronę również - zamontowana na stałe kamera patrzyłaby na wzmacniacz,
    raczej w dość prosty
    sposób analizowałbym kolor pixeli na stosownych współrzędnych.
    Ale u mnie się nie da - nie ma miejsca na zamontowanie kamery, tak aby była
    nienarażona na przypadkowe
    ingerencje użyszkodników.

    b.

  • 12. Data: 2021-04-18 12:16:21
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 18.04.2021 10:44, BudynPL wrote:

    > myślałem w tą stronę również - zamontowana na stałe kamera patrzyłaby na
    wzmacniacz, raczej w dość prosty
    > sposób analizowałbym kolor pixeli na stosownych współrzędnych.

    Można, ale to będzie marnotrawstwo kamery. Kamera z widokiem ogólnym na
    prezbiterium, z niej wycinasz widoki na ambonkę i ołtarz. Ewentualnie
    (lepiej) dajesz tam dwie kolejne. Ktoś przy ambonce -> widok ma ambonkę,
    ktoś przy ołtarzu -> widok na ołtarz, ktoś tu i tu -> widok ogólny, nie
    ma nikogo -> widok ogólny.
    Można to zrobić na zwykłej detekcji - przecież jak ksiądz będzie
    nieruchomo to się na chwilę włączy widok ogólny i bardzo dobrze - nie
    będzie nudy ;)

    --
    Mirek.

  • 13. Data: 2021-04-18 12:54:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

    > Fotoelementy mają taki problem, że trzeba trochę czasu mimo wszystko
    > poświęcić ;) na regulację czułości, żeby poprawnie działały w każdych
    > warunkach oświetleniowych.

    Po przytknięciu do obudowy wzmacniacza obudowanego fototranzystora,
    wpływów otoczenia nie będzie. Te elementy działają dwustanowo, stosuje
    się je w podobnych przypadkach (przesłanianie światła diody przez jakiś
    element), działa to nie tylko w kompletnej cieności.

    > Nie żebym mówił że się nie da, ale można się zdziwić.

    Poświęcić też na oczywiście warto.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2021-04-18 13:06:35
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 18.04.2021 12:54, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Po przytknięciu do obudowy wzmacniacza obudowanego fototranzystora,
    > wpływów otoczenia nie będzie.
    Ja popełniłem robota sterowanego smartfonem w ten sposób, że smartfon
    wyświetlał pola na ekranie, które odczytywały fotodiody
    (fototranzystory?) - działało to bez problemu, nie ważne czy oled czy
    lcd. Te elementy kupowałem w TME specjalnie na światło widzialne - może
    jeszcze odkopałbym co to dokładnie było.
    Na diody była tylko nałożona czarna koszulka i przytknięte do ekranu.

    --
    Mirek.

  • 15. Data: 2021-04-18 13:30:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

> [...]
    > jeszcze odkopałbym co to dokładnie było.
    > Na diody była tylko nałożona czarna koszulka i przytknięte do ekranu.

    No więc właśnie, nie jest to wcale rocket science (to w sąsiednim wątku),
    tylko znane i wielokrotnie stosowane rozwiązanie. Nie ma co wydziwiać
    i kombinować z niesprawdzonymi pomysłami.

    Miałem kiedyś zegarek Timex z różnymi przypominajkami. Wypełniało się
    kalendarz w komputerze, kierowało cyferblat w stronę ekranu, wciskało
    klawisz, a on sobie to przepisywał do pamięci. Nie że jakis OCR -- po
    prostu fotodioda (tu fototranzystor się nie nada) odczytywał miganie
    monitora. Z monitorami LCD to już nie działało, trzeba było dokupić
    ledowe świacidło podłączane przez RS232 albo USB.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2021-04-19 16:06:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Apr 2021 18:04:14 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > W takim razie jeszcze to dla poprawy klimatu:
    >
    > https://b2bgo.janexint.com.pl/pl/produkty/1/kamery-d
    o-detekcji-masek-45108

    Byłem u nich w zeszłym roku do drukarki fiskalnej, tego typu kamera
    powitała mnie nieprzychylnym komunikatem ;)
    Nie wiem, jak to jest realizowane, ale działa.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2021-04-20 14:42:36
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    BudynPL <b...@g...com> wrote:

    > Jest taki wzmacniacz
    > http://www.mediaav.pl/product/1277/rduch-automatyczn
    y-wzmacniacz-cyfrowy-amwl-9dsp1d200.html
    > który w zależności od żródła dzwięku radośnie miga stosowną dodą led.

    Dostałeś porady, a ja dodam jeszcze jedno -- odfiltruj sygnał z
    fototranzystora dolnoprzepustowo. Cholera wie, czy te ledy nie są
    multipleksowane. Oko nie zobaczy a fototranzystor tak.

    --
    - Skąd ma pan takiego siniaka na głowie?
    - Byłem u lekarza. Na łupież zalecił mi nacierać włosy wodą