  • 1. Data: 2021-04-15 03:27:32
    Temat: ktoś wie jak to działa ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    https://allegro.pl/oferta/stabilizator-napiecia-prad
    u-avr-3000va-regulator-9129051118

    Jeśli toto "nie zmienia kształtu napięcia wejściowego" znaczy to nie
    jest inwerter. No to jak to może regulować napięcie ?

  • 2. Data: 2021-04-15 03:31:19
    Temat: Re: ktoś wie jak to działa ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-04-15 o 03:27, sundayman pisze:
    > https://allegro.pl/oferta/stabilizator-napiecia-prad
    u-avr-3000va-regulator-9129051118

    > Jeśli toto "nie zmienia kształtu napięcia wejściowego" znaczy to nie
    > jest inwerter. No to jak to może regulować napięcie ?

    aaa już wiem. Tak jest trafo z odczepami. No to kicha a nie stabilizator.

  • 3. Data: 2021-04-15 08:41:01
    Od: - <s...@g...com>

    środa, 14 kwietnia 2021 o 20:31:25 UTC-5 sundayman napisał(a):
    u-avr-3000va-regulator-9129051118

    > aaa już wiem. Tak jest trafo z odczepami. No to kicha a nie stabilizator.

    Ale tyle starczy.

    Pikow ci nie odfiltruje ale jak masz jakies dziwne napiecia to ogarnie.

    Mialem takie cos kiedys do telewizora. Nie wiem po co bo u nas napiecia byly
    zazwyczaj w normie ale telewizor to rubin wiec moze mu na zdrowie pomoglo.

    Ale jak masz np. brownout to takie cos sie nadaje bardzo dobrze bo albo pozwoli ci
    urzadzenie zasilic albo zabezpieczy bo sie po prostu wylaczy i sie silnik nie spali.

  • 4. Data: 2021-04-15 11:08:18
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 15.04.2021 o 03:27, sundayman pisze:
    > https://allegro.pl/oferta/stabilizator-napiecia-prad
    u-avr-3000va-regulator-9129051118

    > Jeśli toto "nie zmienia kształtu napięcia wejściowego" znaczy to nie
    > jest inwerter. No to jak to może regulować napięcie ?

    Może działać na podstawie zjawiska rezonansu ferromagnetycznego.

    https://mlodytechnik.pl/archiwum/58-MT-02-Stabilizat
    or_napiecia.pdf

    Za komuny były znane takie stabilizatory do zasilania telewizorów.

    yabba

  • 5. Data: 2021-04-15 11:25:48
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-04-15 o 11:08, yabba pisze:
> [...]
    or_napiecia.pdf

    > Za komuny były znane takie stabilizatory do zasilania telewizorów.

    Miałem taki, zwykle nie było go słuchać, lekki pomruk, jak to zwykle
    trafok. Ale zdarzały się momenty, kiedy żarówki przygasały, a
    stabilizator buczał dużo mocniej niż zwykle. Telewizor podłączony pod
    stabilizator nie gasł, a w tym samym czasie Vela w drugim pokoju już nie
    dawała rady.

    --
    viktorius

  • 6. Data: 2021-04-15 13:03:02
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 15/04/2021 10:25, viktorius wrote:
> [...]
    > stabilizator buczał dużo mocniej niż zwykle. Telewizor podłączony pod
    > stabilizator nie gasł, a w tym samym czasie Vela w drugim pokoju już nie

    Do rubina 714p był w zestawie obowiązkowym :-)

    c.

  • 7. Data: 2021-04-15 13:25:55
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    W dniu 15.04.2021 o 13:03, Cezar pisze:
    u-avr-3000va-regulator-9129051118

    > Do rubina 714p był w zestawie obowiązkowym :-)

    Tak jak gaśnica.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 8. Data: 2021-04-15 13:48:58
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-04-15 o 13:03, Cezar pisze:

    > Do rubina 714p był w zestawie obowiązkowym :-)
    >
    > c.

    Elektron C-380D, rozbudowany o moduł PAL. W dobie pierwszej kablówki
    wreszcie miał zaprogramowane stacje na wszystkich guzikach :)
    https://i.imgur.com/BhOxyQt.jpg

    Wyjątkowo nie lubił wahań napięcia, dlatego rodzice musieli kupić
    stabilizator, taki:
    https://sprzedajemy.pl/stabilizator-napiecia-sm-200-
    2-unitra-zatra-suwalki-2-0010c9-nr62479992

    --
    viktorius

  • 9. Data: 2021-04-15 14:11:44
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.04.2021 o 13:48, viktorius pisze:

> [...]
    > stabilizator, taki:
    > https://sprzedajemy.pl/stabilizator-napiecia-sm-200-
    2-unitra-zatra-suwalki-2-0010c9-nr62479992

    Dziwne, bo on miał już przetwornicę zamiast klasycznego trafo. Widocznie
    była kiepska fabrycznie, bo w tych modelach wahania napięć były już
    kompensowane w zasilaczu. ZTCP był tam nawet PR do regulacji napięcia.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 10. Data: 2021-04-15 14:15:33
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    viktorius <v...@i...pl> napisał(a):
> [...]
    > https://i.imgur.com/BhOxyQt.jpg
    > Wyjątkowo nie lubił wahań napięcia, dlatego rodzice musieli kupić

    Działał u mnie kilkanaście lat, nie było problemu z napięciem. Tylko
    odbiornik pilota dorobiłem żeby nie trzeba było podchodzić :)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/