  • 31. Data: 2022-09-11 14:59:48
    Temat: Re: jak trawić aluminiowe pcb?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 11 września 2022 o 14:26:56 UTC+2 Mirek napisał(a):

    > Mała aktualizacja: wczoraj wrzuciłem cienką rurkę aluminiową do starego
    > siarczanu (już mocno niebieski i nie używany od lat).
    > Dziś patrzę i użarło rurkę na styku z powierzchnią cieczy.
    > To co wyłowiłem ze środka ma kolor różowy i gnie się jak papier.
    >
    > --
    > Mirek.
    I co z tego?

  • 32. Data: 2022-09-11 21:27:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 10 Sep 2022 05:33:39 -0700 (PDT), alojzy nieborak
    <a...@g...com> wrote:
    > Dziś technika poszła do przodu i gógiel zwraca:
    > https://tinyurl.com/4pkawu5e

    I co ta wew. wartwa alu nie zewrze tht?

    --
    Marek

  • 33. Data: 2022-09-11 22:02:25
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Marek napisał(a):
    > I co ta wew. wartwa alu nie zewrze tht?

    Nie widzę tam THT ani otworów pod THT, widzę przelotki
    które są izolowane od alu. Pewnie da się się zrobić zwarcie
    między przelotką, a Alu tak jak da się zrobić zwarcie między
    padem a Alu na zwykły laminacie Alu. Wystarczy wbić co ostrego
    przebijając warstwę izolatora.

    Chcesz? Doktoryzuj się.
    https://www.protoexpress.com/blog/advantages-metal-c
    ore-printed-circuit-boards/
    https://www.leiton.de/special-technologies-aluminium
    -ims-printed-circuits.html

    "special-technologies" czytaj drogie.

  • 34. Data: 2022-09-12 01:59:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    Sunday, September 11, 2022, 10:28:49 AM, you wrote:

    [...]

    > Ciekawe, kiedy nam UE zabroni nadsiarczanu. Perhydrolu i kwasu
    > siarkowego już zabronili. Acetonu też. Robi się coraz ciekawiej.

    Kwas siarkowy i aceton są używane do produkcji heroiny. Ale kto dziś
    jeszcze ćpa heroinę?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 35. Data: 2022-09-12 12:21:29
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Kwas siarkowy i aceton są używane do produkcji heroiny. Ale kto dziś

    I do produkcji nadtlenku acetonu. Który ma tą ciekawą właściwość, że nie
    wykrywają go detektory materiałów wybuchowych. Na przykład na lotniskach.

    Paweł

  • 36. Data: 2022-09-12 22:21:47
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > Naświetlić waść możesz emulsję pozytywową i wtedy zejdzie jak napisałeś,
    > folie z all/od kitaja są negatywowe, więc dodatkowe naświetlenie
    > tylko je utwardzi. Je się zmywa kilku 1-5% NaOH lub KOH.
    >
    > Waść pewnie masz na myśli 100-200 ml puszkę emulsji pozytywowej.

    Fakt, cenna uwaga. Nie spotkałem/używałem negatywowych, więc nie
    pomyślałem o tym.

    Miłego.
    Irek.N.