  • 1. Data: 2020-06-20 11:04:52
    Temat: jak zaekranować przetwornicę?
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    Mała przetworniczka dc/dc "sieje".
    Jedyne wyjście to ekranować ją, i w związku z tym konkretne pytania:
    Wystarczy folia miedziana, aluminiowa, czy musi być ferromagnetyczna?
    Może być ciasno na płytce, dławiku, czy trzeba przestrzeni trochę zostawić?
    Przewody jedną dziurką, czy każdy osobno?
    Masa jednym przewodem, czy wejście, wyjście osobno?
    Ekran do masy? W którym miejscu?
    Dławiki na przewodach? Wszystkich, czy jeden pierścień?

    --
    Mirek.

  • 2. Data: 2020-06-20 12:06:58
    Temat: Re: jak zaekranować przetwornicę?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    Saturday, June 20, 2020, 11:04:52 AM, you wrote:

> [...]
    > Masa jednym przewodem, czy wejście, wyjście osobno?
    > Ekran do masy? W którym miejscu?
    > Dławiki na przewodach? Wszystkich, czy jeden pierścień?

    Wróżka pomoże - zapytaj.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2020-06-20 12:22:48
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Mirek wrote on 20.06.2020 11:04:
> [...]
    > Masa jednym przewodem, czy wejście, wyjście osobno?
    > Ekran do masy? W którym miejscu?
    > Dławiki na przewodach? Wszystkich, czy jeden pierścień?

    Zacznij od napisania co to znaczy "sieje". Słychać ją w odbiorniku
    radiowym, czy nie przechodzi badań w labie?
    Zdjęcia i schemat też by nie zaszkodziły.

  • 4. Data: 2020-06-20 13:06:50
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 20.06.2020 12:22, Zbych wrote:

    > Zacznij od napisania co to znaczy "sieje". Słychać ją w odbiorniku
    > radiowym, czy nie przechodzi badań w labie?
    > Zdjęcia i schemat też by nie zaszkodziły.

    No to od początku:
    Moduł sterowania przez "chmurę"* został zamontowany w automacie do
    bramy. Okazuje się, że zmniejszył się zasięg oryginalnego pilota, co
    mnie oczywiście nie dziwi, bo blisko jest odbiornik - pewnie też nie
    najwyższych lotów. Przez zasilanie się to nie przenosi, bo testowany był
    z osobnego akumulatora, Odsunięcie 0,5 - 1m nic nie daje, albo nie
    wiele, a dalej nie ma gdzie, z resztą ze względów estetycznych w ogóle
    nie ma gdzie. Całego modułu nie zaekranuję, bo nie będzie działać
    (wifi). Jedyny sposób, żeby wyjść "z twarzą" widzę zastosowanie
    zewnętrznej przetwornicy np, takiej:
    https://abc-rc.pl/product-pol-9168-Przetwornica-max-
    3A-1-8V-do-12V-zworki-do-ustalania-napiecia.html
    albo trochoe lepszej, takiej:
    https://botland.com.pl/pl/przetwornice-step-down/497
    8-d24v22f5-przetwornica-step-down-5v-25a-pololu-2858
    .html
    - niestety "sieje" podobnie.
    W akcie desperacji planuję zaekranować jedną z nich i spróbować,
    ale testy w terenie zwłaszcza nie u siebie są bardzo uciążliwe.

    * - polski producent - tutaj nie będę robił reklamy ani antyreklamy.

    --
    Mirek.

  • 5. Data: 2020-06-20 16:00:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    Saturday, June 20, 2020, 1:06:50 PM, you wrote:

> [...]
    > ale testy w terenie zwłaszcza nie u siebie są bardzo uciążliwe.

    > * - polski producent - tutaj nie będę robił reklamy ani antyreklamy.

    Pierwsza przetwornica ma dobry dławik - ekranowany, ale za mało
    kondensatorów na wejściu i wyjściu. Druga ma kondensatory ale za to
    dławik szpulkowy nieekranowany :(

    Dodałbym do pierwszej kondensatory najbliżej styków - dobre
    elektrolity.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2020-06-22 09:06:07
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 20.06.2020 o 13:06, Mirek pisze:
    > Przez zasilanie się to nie przenosi, bo testowany był z osobnego
    > akumulatora, Odsunięcie 0,5 - 1m nic nie daje, albo nie wiele

    Cześć.

    A czemu zakładasz, że to przetwornica sieje w tym urządzeniu?
    Odłączyłeś ją, dałeś LDO i problem się rozwiązał?
    Bo jeśli nie robiłeś testów z dezaktywowaną przetwornicą to możesz być w
    błędzie.
    Na jakiej częstotliwości działa ten pilot do sterowania?
    Myślisz, że jeśli pilot jest na 0,4 czy 0,8 GHz to 2,4GHz z Wi-Fi mu nie
    szkodzi?
    Widziałeś odbiorniki do bram? Coś na jednym tranzystorze, bez obwodu
    selektywnego na wejściu co można nasycić patrząc się na to zbyt agresywnie.
    Jakikolwiek silniejszy sygnał radiowy w pobliżu powoduje dramatyczny
    spadek czułości takiego odbiornika.

    --
    AWa.

  • 7. Data: 2020-06-22 10:34:48
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 22.06.2020 o 09:06, Andrzej W. pisze:

> [...]
    > selektywnego na wejściu co można nasycić patrząc się na to zbyt agresywnie.
    > Jakikolwiek silniejszy sygnał radiowy w pobliżu powoduje dramatyczny

    Ja też raczej bym sugerował odsunięcie anteny i to na więcej niż metr.
    Swego czasu nawet switche (różne, ale małe 5-8 portów) nie chciały mi
    pracować poprawnie przy AP - dopiero jak się parę metrów zrobiło to
    problem zniknął. A może przejście z 2.4 na 5G (lub odwrotnie)?

    Pozdrawiam

    DD

  • 8. Data: 2020-06-22 14:23:09
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-06-20 o 11:04, Mirek pisze:
    > Mała przetworniczka dc/dc "sieje".

    Zgadzam się raczej z tym co napisali Andrzej i Dariusz.

    > Jedyne wyjście to ekranować ją,

    Wniosek zbyt pochopny.
    Przetwornica zazwyczaj więcej sieje korzystając z kabli do niej
    podłączonych niż sama z siebie.
    Ekranowanie, bez filtrowania może nic nie dać.
    P.G.

  • 9. Data: 2020-06-22 19:01:34
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 22.06.2020 09:06, Andrzej W. wrote:

> [...]
    > Odłączyłeś ją, dałeś LDO i problem się rozwiązał?
    > Bo jeśli nie robiłeś testów z dezaktywowaną przetwornicą to możesz być w
    Nie robiłem takich testów. Jak będzie okazja to zrobię.
    Temat jest załatwiony w inny sposób: Wygospodarowaliśmy wolne żyły z
    domofonu i moduł został deportowany do rozdzielni w domu.
    Ale nadal będę szukał rozwiązania, bo następnym razem może nie być tak
    łatwo.

    > Na jakiej częstotliwości działa ten pilot do sterowania?
    > Myślisz, że jeśli pilot jest na 0,4 czy 0,8 GHz to 2,4GHz z Wi-Fi mu nie
    > szkodzi?

    Pilot jest na 433, odbiornik - wiadomo.
    W urządzeniu jest moduł wifi ESP8266. Czy on "sieje"?
    Założyłem, że skoro procek jest pod ekranem, to nie ma prawa... ale
    faktycznie ścieżkami zasilania - mógłby.
    Samo wifi... hmm, no ja wiem, że kiepski odbiornik może przytkać, ale
    wifi chyba nie nadaje non stop?

    --
    Mirek.