  • 1. Data: 2020-06-16 20:58:23
    Temat: przewody goldpin arduino
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    Z czego to cholerstwo jest wykonane?
    Wygląda na miedziowane żelazo czy coś? - W każdym razie magnes to
    przyciąga, lutować się daje, jakoś działa.
    Pytanie ile tej miedzi jest, i czy ma wpływ na przewodność, czy tylko na
    zabezpieczenie antykorozyjne?
    Lutowalność chyba jest przy okazji - one są zaciskane przecież.

    --
    Mirek.

  • 2. Data: 2020-06-17 16:33:30
    Temat: Re: przewody goldpin arduino
    Od: Konopny <o...@g...com>

    użytkownik Mirek napisał:
> [...]
    > zabezpieczenie antykorozyjne?
    > Lutowalność chyba jest przy okazji - one są zaciskane przecież.

    Ostatnio naciąłem się na skrętkę stalową, po prostu nie wiedziałem
    że dla taniości wsadza się inne materiały, akurat zależało mi na niskiej
    rezystancji.

    Proponuję zapoznać się z tymi trzema skrótami (a może jest ich jeszcze więcej)
    CCC, CCS i CCA
    https://www.fscglobal.com/other/blog/CCA-CCS-CCC-vs-
    pure-copper-know-the-difference.html

    Przy drobnych zakupach raczej nie odsiejesz przewodów stalowych,
    pewnie mało który sprzedawca tak dokładnie opisuje towar.

  • 3. Data: 2020-06-17 21:36:30
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2020-06-17 o 16:33, Konopny pisze:

> [...]
    >
    > Przy drobnych zakupach raczej nie odsiejesz przewodów stalowych,
    > pewnie mało który sprzedawca tak dokładnie opisuje towar.

    Gdy ostatnio potrzebowałem skrętkę to zadałem wprost pytanie
    sprzedającemu czy skrętka jest z czystej miedzi bo taką potrzebuję i
    jeśli będzie inna to składam reklamację na niezgodność towaru z opisem.
    Zaproponował 80gr/m zamiast 73gr/m i była w 100% miedziana zgodnie z
    wyliczeniem przekroju i długości na rezystancję.

    --
    pzdr, j.r.

  • 4. Data: 2020-06-18 13:28:39
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 17/06/2020 20:36, jacek wrote:

> [...]
    > Zaproponował 80gr/m zamiast 73gr/m i była w 100% miedziana zgodnie z
    > wyliczeniem przekroju i długości na rezystancję.

    ale czy miedź była OFC? :-)

    c.

  • 5. Data: 2020-06-19 17:14:43
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2020-06-18 o 13:28, Cezar pisze:

    pure-copper-know-the-difference.html

    > ale czy miedź była OFC?  :-)

    Co to ma znaczyć OFC?
    Wizualnie i na twardość też przypominało skrętkę Beldena z przed ponad
    15 lat.

    --
    pzdr, j.r.

  • 6. Data: 2020-06-19 20:41:39
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 19/06/2020 16:14, jacek wrote:

    pure-copper-know-the-difference.html

    > Co to ma znaczyć OFC?
    > Wizualnie i na twardość też przypominało skrętkę Beldena z przed ponad
    > 15 lat.

    to taka miedz specjalna dla audiofilów :-)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen-free_copper

  • 7. Data: 2020-06-20 11:14:45
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 17.06.2020 16:33, Konopny wrote:

    > Ostatnio naciąłem się na skrętkę stalową, po prostu nie wiedziałem
    > że dla taniości wsadza się inne materiały, akurat zależało mi na niskiej
    > rezystancji.

    Skrętki to ja zakładam na tony. Kupujemy zawsze czystą miedź, ale
    spotkałem się zarówno z żelazną (stalową?) jak i aluminiową.
    Czasem robi się instalację na parę miesięcy, dni a nawet godzin, i tutaj
    wydawało by się zastosowanie tańszej skrętki uzasadnione.
    Niestety potem problem jest to nawet oddać na złom (sprawdzają).

    --
    Mirek.