  • 1. Data: 2009-07-09 19:24:12
    Temat: Radio w telefonie komórkowym
    Od: Piblokto <t...@g...pl>

    Hej, czy odbiorniki radiowe w tel. komórkowych to klasyczne układy,
    czy jakoweś software defined radia?

    --
    Piblokto

  • 2. Data: 2009-07-09 20:03:06
    Temat: Re: Radio w telefonie komórkowym
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 09 Jul 2009 21:24:12 +0200 Piblokto <t...@g...pl>
    napisał:

    >Hej, czy odbiorniki radiowe w tel. komórkowych to klasyczne układy,
    >czy jakoweś software defined radia?

    Oglądałem dawno temu schematy jakiejś Nokii z radiem i wyglądało
    standardowo, jakieś ceweczki, scalak strojony po I2C itp.
    najlepiej pościągaj schematy i pooglądaj - sam się dowiesz. Może np. w
    nowszych jest SDR?

    --
    I really hate this damn machine,
    I wish that they would sell it.

  • 3. Data: 2009-07-09 20:36:45
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Piblokto wrote:
    > Hej, czy odbiorniki radiowe w tel. komórkowych to klasyczne układy,
    > czy jakoweś software defined radia?

    Kiedys nec robil mini chipy, mialy prawie wszystko na pokladzie. RDS i rozne
    bajery.

    Czulosc mojego teleofnu (k550i) jest znacznie lepsza a dzwiek super (bez
    szumow) niz wieza panasonica 15letnia :-(

    Postep zaskakujaco - zaje***sty.

  • 4. Data: 2009-07-09 20:50:53
    Od: Piblokto <t...@g...pl>

    __Maciek pisze:

> [...]
    > standardowo, jakieś ceweczki, scalak strojony po I2C itp.
    > najlepiej pościągaj schematy i pooglądaj - sam się dowiesz. Może np. w

    Oglądam schemat N81 i kurde, scalak praktycznie bez zewnętrznych
    elementów. Się porobiło. ;)
    --
    Piblokto

  • 5. Data: 2009-07-09 21:06:52
    Od: Piblokto <t...@g...pl>

    Papkin pisze:

    > Czulosc mojego teleofnu (k550i) jest znacznie lepsza a dzwiek super (bez
    > szumow) niz wieza panasonica 15letnia :-(

    Mam podobne wrażenie (W200i). Kawałek skłębionego kabla od słuchawek
    jako antena i odbiór stereo bez zakłóceń. Sprawdziłem jeszcze
    profesjonalny rejestrator cyfrowy z wbudowanym odbiornikiem, który
    cztery lata temu kosztował prawie 3 tyś. i tu porażka - szumy, często
    przechodzi w mono, duży wpływ skłębienia kabla słuchawek na odbiór.

    --
    Piblokto

  • 6. Data: 2009-07-09 21:28:37
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 09 Jul 2009 23:06:52 +0200 Piblokto <t...@g...pl>
    napisał:

    >Mam podobne wrażenie (W200i). Kawałek skłębionego kabla od słuchawek
    >jako antena i odbiór stereo bez zakłóceń. Sprawdziłem jeszcze

    A moja N6230i często przechodzi w mono i łapie szumy jak cholera, a do
    tego jakość dźwięku jest kiepska, nawet na lepszych słuchwkach
    dołączonych w miejsce oryginalnych "pchełek".

    >przechodzi w mono, duży wpływ skłębienia kabla słuchawek na odbiór.

    Dokładnie tak mam w swoim telefonie. No ale do normalnego słuchania
    radia to mam Grundig Yacht Boy 80 - to jest sprzęt! :-)

  • 7. Data: 2009-07-09 21:35:42
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Piblokto pisze:

    > Hej, czy odbiorniki radiowe w tel. komórkowych to klasyczne układy,
    > czy jakoweś software defined radia?

    Zupełnie standardowe scalaki - obejrzyj schematy komórek (w dokumentacji
    serwisowej) to zobaczysz, jak to jest zrobione w praktyce. Przykładowo w
    Nokiach 8310 i 6510 radio FM było oparte o układ TEA5757HL. W nowszych
    modelach (np. iPod Touch / iPhone) stosuje się układy bardziej
    zintegrowane, np. Wifi+Bluetooth+radioFM takie jak Broadcom BCM4325.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2009-07-09 21:49:58
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Piblokto pisze:

    > Oglądam schemat N81 i kurde, scalak praktycznie bez zewnętrznych
    > elementów. Się porobiło. ;)

    Napisz konkretne oznaczenie.

    --
    Adam Dybkowski