  • 1. Data: 2009-07-10 08:32:28
    Temat: Komputer
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Taka sobie ciekawostka: komputer pecetowy sprzed okolo 4lat,
    Pentium 4 jeszcze.
    Rok temu cos mu sie stalo i odczyt temperatury procka skacze co
    odczyt duzo, aczkolwiek srednia jakos skorelowana z obciazeniem
    procka jest.

    Po czym zaczal sie zawieszac, po zawieszeniu nie chcial ruszyc, a
    po dluzszym odpoczynku ruszyl.
    Tak jakby sie przegrzewal, choc wymagany okres odpoczynku sugeruje
    cos bardziej skomplikowanego.

    Diagnoza jest zasadniczo wiadoma: zdac na zlom, kupic nowy.

    Ale co mnie zastanawia .. po rozebraniu i odkurzeniu przez wiele
    dni jest lepiej. Termometr nadal skacze, ale sie nie wiesza.
    Potem objawy wracaja. Przy czym stoi normalnie w pokoju, nie w
    jakims warsztacie gdzie fruwaja opilki.

    O co tu moze chodzic - co moze powodowac odkurzenie ze starcza na
    pare tygodni ?

    To chyba jeszcze nie jest sprzet RoHS..

    --
    J.

    begin 666 xnews.vcf
    M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..CMX;F5W<PT*1DX
    Z>&YE=W,-
    B"E)%5CHR,# Y,#<Q,%0P.#,R,CA:#0I%3D0Z5D-!4D0-"@``
    `
    end

  • 2. Data: 2009-07-10 09:02:16
    Temat: Re: Komputer
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > O co tu moze chodzic - co moze powodowac odkurzenie ze starcza na pare
    > tygodni ?

    styki zaśniedziały
    a podczas procesu odkurzania, wszystko się giba
    i styki mechanicznie sie przecierają przez "śniedź"

    następnym razem go tylko poroztaczaj, pomachaj nim, pokulaj po dywanie
    jak pomoże, to moja diagnoza sie potwierdzi

  • 3. Data: 2009-07-10 10:44:54
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    >
    > następnym razem go tylko poroztaczaj, pomachaj nim, pokulaj po dywanie
    > jak pomoże, to moja diagnoza sie potwierdzi

    Może chłodzenie szwankuje, np. styk procka z radiatorem.
    K.

  • 4. Data: 2009-07-10 10:47:31
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Po czym zaczal sie zawieszac, po zawieszeniu nie chcial ruszyc, a
    > po dluzszym odpoczynku ruszyl.

    Pojemnosci wyschli, pasta termo na procku wyschla i sie kruszy, czujnik
    temp wariuje i wylacza kompa, radiator niezbyt dobrze przylega, zasilacz
    dogorywa, nadtopila sie np. wtyczka od hdd i nie styka, za mocno
    przykrecona MoBo i sie odksztalca przy nagrzaniu - wiele mozliwosci.
    Zlocone styki pamieci, procka, kart zwykle nie sniedzieja, ale warto
    wszystko wyjac i przemyc izopropanolem.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2009-07-10 15:18:32
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Pawel "O'Pajak" wrote:
    > Pojemnosci wyschli, pasta termo na procku wyschla i sie kruszy, czujnik
    > temp wariuje i wylacza kompa, radiator niezbyt dobrze przylega, zasilacz
    > dogorywa, nadtopila sie np. wtyczka od hdd i nie styka

    Jest tak jak piszesz - opisales wlasnie wszystkie przyczyny problemow z
    moim starym Athlonem 1700+. :) Chyba w koncu trzeba sie bedzie za niego
    zabrac...

    k,

  • 6. Data: 2009-07-10 16:04:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:h37683$juv$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > przylega, zasilacz dogorywa, nadtopila sie np. wtyczka od hdd i
    > nie styka, za mocno przykrecona MoBo i sie odksztalca przy

    Mozliwosci wiele, ale jaki wplyw ma odkurzanie na elektrolity albo
    dogorywajacy zasilacz ?

    Wtyczki raczej porzadna, zreszta to by chyba nie byly z kolei na
    cieplo wrazliwe.
    Pasta owszem wyschla - ale znow - czemu sie degraduje w ciagu
    tygodni i naprawia od demontazu ?
    Radiator dobrze przycisniety.

    Hm, chyba z ciekawosci poluzuje MB ..

    J.

  • 7. Data: 2009-07-11 00:48:33
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Mozliwosci wiele, ale jaki wplyw ma odkurzanie na elektrolity albo
    > dogorywajacy zasilacz ?

    Dluzsza przerwa w zasilaniu?
    Wymienilem najczestrze przypadki, zapomnialem tylko o RAMie, ktory moze
    tez robic numery, trzeba zapuscic wielogodzinny test.
    Co oczywiscie nie wyklucza najdziwniejszych przypadkow jak np. mojego,
    gdy zwisy systemu powodowala... karta sieciowa, ktora poza tym dzialala
    doskonale. Trzeba wyjac wszystko co nie jest niezbedne do uruchomienia
    kompa i obserwowac, potem dokladac sprzet.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa