  • 11. Data: 2009-07-09 21:16:07
    Temat: Re: jaki oscyloskop?
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    stoowa pisze:

    > sens pytania byl taki.. co mozna max dostac za 5tys pln?! co z tego ze
    > napisze ze mialem okazje popracowac na tektronixach z 200MHz pasmem i
    > probkowaniem 2GHz ?! jak wtedy musialbym do ceny dodac jakas cyferke na
    > przedzie...
    >
    > oscyloskop bezie wykorzystywany przy projektowaniu urzadzen
    > mikroprocesorowcyh, czestotliwosc taktowania prockow do okolo 20MHz...

    Kup Rigol, wersję z analizatorem.
    W tej cenie o Tek'ach można tylko pomarzyć.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 12. Data: 2009-07-09 23:14:54
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > Kup Rigol, wersję z analizatorem.
    > W tej cenie o Tek'ach można tylko pomarzyć.

    A z serii TDS?

  • 13. Data: 2009-07-10 00:09:58
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Mario pisze:

    > A z serii TDS?

    Do zabawy z prockami będzie potrzebny analizator a z jego braku pewnie
    ze 4 kanały by się przydały:
    http://www.tek.com/products/oscilloscopes/tds1000_td
    s2000/

    Najtańszy 4-kanałowiec (TDS2004B) to już wydatek 1510 Euro (pewnie
    jeszcze +VAT).
    http://pl.farnell.com/tektronix/tds2004b/oscyloskop-
    60mhz-4-kanal/dp/1225087

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 14. Data: 2009-07-10 00:24:37
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Mozecie doradzic co rozsadnego mozna kupic z oscyloskopow cyfrowych za
    > 4-5 tys pln?

    A odradzic cos mozna? To ja odradzam Insteka.
    Rozmowa o Tektronixach zaczyna sie AFAIR od 7kzl. Gdybym teraz mial
    kupowac do zastosowan, ktore podales, a wiec takich jak moje, to
    kupilbym (a przynajmniej zainteresowal) Rigolami uprzednio szukajac
    czegos wyzszej klasy na Ebayu i Allegro.
    W ukladach uC potrzebna jest analiza (a wiec jesli oscyloskop to z duza
    pamiecia, lub z analizatorem) i wykrywanie "szpilek". W tym ostatnim nie
    mozna niestety wierzyc producentom tanich zabawek.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 15. Data: 2009-07-10 06:29:06
    Od: stoowa <s...@w...pl>

    __Maciek pisze:

    > Fajnym bajerem np. u Agilenta jest wyzwalanie oscyloskopu (z
    > analizatorem oczywiście) sekwencją startu ramki na popularnych
    > interfejsach (I2C, SPI, USB itd.).
    >
    > Z kolei czytałem w którejś EP że Tektronix robi teraz osce które
    > interpretują ramki I2C, SPI, RS-232 itd. i można transmisję oglądać w
    > postaci listy zdarzeń/danych przesyłanych po badanym interfejsie.
    >
    > Tylko że to chyba sprzęty powyżej kwoty którą podałeś...

    dzieki za info... przyda sie...

  • 16. Data: 2009-07-10 06:31:32
    Od: stoowa <s...@w...pl>

    Pawel "O'Pajak" pisze:
> [...]
    > pamiecia, lub z analizatorem) i wykrywanie "szpilek". W tym ostatnim nie
    > mozna niestety wierzyc producentom tanich zabawek.

    odradzanie mile widziane :)
    mysle ze gdybym naprawde gleboko siegnal do kieszeni to i 7tys by sie
    znalazlo... ale musze miec motywacje... poki co rozwazalem teka... ale
    skoro na rigolach tez sie przyzwoicie pracuje... popatrze sobie w opisy...
    a ten tek z 7 tys to jakis konkretny masz na mysli ?

  • 17. Data: 2009-07-10 06:43:14
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > Do zabawy z prockami będzie potrzebny analizator a z jego braku pewnie
    > ze 4 kanały by się przydały:
    > http://www.tek.com/products/oscilloscopes/tds1000_td
    s2000/

    Ja się bawię prockami i korzystam z dwukanałowego TDS1002. Pewnie
    bardziej rozbudowany byłby lepszy ale IMHO da się pracować.

    --
    MD

  • 18. Data: 2009-07-10 10:37:54
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > skoro na rigolach tez sie przyzwoicie pracuje... popatrze sobie w opisy...

    W poprzedniej EP jest dosyc dobry opis jakiegos rigola.

    > a ten tek z 7 tys to jakis konkretny masz na mysli ?

    Kiedys dowiadywalem sie o ceny i za 7 kzl byl jakis absolutnie najtanszy
    i najprostrzy tek. Ale to bylo juz pare lat temu, konkurencja byla wtedy
    slaba, wiec warto zaktualizowac wiesci, sam jestem ciekaw. W razie czego
    rozgladalbym sie za jakims uzywanym. Jakos nasz grupowy guru od
    oscyloskopow Andrzej Kamieniecki sie nie odzywa, a jego zdanie byloby
    najcenniejsze. Mozesz poGooglac za jego wypowiedziami na grupie -
    kopalnia wiedzy.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 19. Data: 2009-07-10 11:20:50
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Mario pisze:

    s2000/

    > Ja się bawię prockami i korzystam z dwukanałowego TDS1002. Pewnie
    > bardziej rozbudowany byłby lepszy ale IMHO da się pracować.

    No cóż, wszystko zależy od potrzeb. Jeżeli śledzisz magistralę I2C to
    dwa kanały oczywiście wystarczą. Do 1Wire też. :)

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 20. Data: 2009-07-10 11:23:19
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Kiedys dowiadywalem sie o ceny i za 7 kzl byl jakis absolutnie najtanszy
    > i najprostrzy tek. Ale to bylo juz pare lat temu, konkurencja byla wtedy
    > slaba, wiec warto zaktualizowac wiesci, sam jestem ciekaw.

    Najtańsze 2-kanałowe Tektronixy startują (sugerowana przez producenta
    cena detaliczna) poniżej 1000 Euro. Za najprostszego 4-kanałowca musisz
    zapłacić 1500 Euro.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/