  • 1. Data: 2014-06-02 22:10:21
    Temat: kabel - szumy
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich.
    Co może być przyczyną, że kabel (nowo kupiony) euro złącze x euro złącze
    (oba męskie),
    połączony tv HCM z dekoderem, daje szumy podczas odbioru na głośnikach?
    Pożyczyłam inny kabel tego samego typu, ale grubszy i jest głos bez szumów.
    Czyżby jakość przesyłu sygnału zależała od przekroju, lub ilości żył?

    Pozdrawiam Krycha.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 2. Data: 2014-06-02 22:35:53
    Temat: Re: kabel - szumy
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Krycha pisze tak:

    > Pożyczyłam inny kabel tego samego typu, ale grubszy i jest głos
    > bez szumów. Czyżby jakość przesyłu sygnału zależała od przekroju,
    > lub ilości żył?

    Ofkors Krycho, chodzi o ilość żył.

    --
    Piter

  • 3. Data: 2014-06-02 22:56:52
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-02 22:35, PiteR pisze:

    > Ofkors Krycho, chodzi o ilość żył.

    To co powinnam powiedzieć w sklepie, aby sprzedali mi kabel
    "bez szumów"?

    Krycha.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 4. Data: 2014-06-02 22:59:44
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 02.06.2014 22:10, Krycha wrote:
> [...]
    > Pożyczyłam inny kabel tego samego typu, ale grubszy i jest głos bez szumów.
    > Czyżby jakość przesyłu sygnału zależała od przekroju, lub ilości żył?

    A może jest "grubszy" nie dlatego, że ma "więcej żył" ale po prostu
    ekran? Vide kable VGA.

    Jakub Rakus

  • 5. Data: 2014-06-03 00:29:59
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A może jest "grubszy" nie dlatego, że ma "więcej żył" ale po prostu
    > ekran? Vide kable VGA.

    oj tak - to jest ten problem. Niedawno potrzebowałem kabla audio ( mono.
    czyli żyła w ekranie ), niezbyt grubego - max 4mm.
    Czyli typowe mikrofonowe odpadły. Poza nimi nie udało mi się znaleźć
    ŻADNEGO, w którym żyła byłaby sensownie gruba, a ekran lepszy niż
    symboliczny. Odpowiedni znalazłem dopiero w RS Components...
    Nie bardzo tani - ale za to jakość porządna.

    Ten kabelek euro pewnie ma ekran bardziej symboliczny niż rzeczywisty :)

  • 6. Data: 2014-06-03 07:42:16
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pożyczyłam inny kabel tego samego typu, ale grubszy i jest głos bez szumów.
    > Czyżby jakość przesyłu sygnału zależała od przekroju, lub ilości żył?

    Może nie chodzi o szum, a o przydźwięk. Jeśli o przydźwięk, to z powodu słabej
    separacji (ekranowania) toru wideo i audio będzie słychać przydźwięk generowany
    przez "ramkę" sygnału video (50 Hz i pobliskie czestotliwości). Łatwo go usłyszeć
    i porównać przełączając między programami TV na których występuje cisza
    (np. przerwa w dialogu), ale na jednym z tych dwóch programów jest scena nocna
    (mała amplituda sygnału wideo), a na drugim scena dzienna o dużej jasności (duża
    amplituda sygnału wideo). Podczas oglądania tego drugiego programu będzie
    słychać burczenie spowodowane indukowaniem się sygnału z przewodu wideo do
    przewodu audio w kablu euro.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 7. Data: 2014-06-03 18:51:32
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik sundayman napisał:
    > Ten kabelek euro pewnie ma ekran bardziej symboliczny niż rzeczywisty :)

    Najpewniej składa się z kilku przewodów we wspólnym ekranie.

  • 8. Data: 2014-06-03 18:54:51
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Krycha napisał:
    > To co powinnam powiedzieć w sklepie, aby sprzedali mi kabel
    > "bez szumów"?

    Lepszy zwykle jest grubszy i sztywniejszy ale niestety możesz trafić na
    dużą ilość tworzywa w izolacji, udającą lepszy przewód. Zwyczajnie
    poproś o możliwość przetestowania i kup najkrótszy kabel, jaki Ci jest
    potrzebny.
    Maciek