  • 1. Data: 2009-06-18 13:31:27
    Temat: kalkulator liczący modulo
    Od: "Aktywa" <R...@w...pl>

    Witam, szukam kalkulatora liczącego resztę z
    dzielenia, czyli popularne modulo.
    Problem w tym, że wiekszość naukowych kalkulatorów
    obsługuję całki, logarytmy, statystykę lecz tak
    podstawowej funkcji nie. Proszę o jakieś linki do
    stron producentów. Ja przeszukałem google i allegro i
    nic.
    Mam Sharpa EL-531 może ktoś się orientuję gdzie tam
    jest i czy jest w ogóle zaimplementowana taka funkcja.
    W instrukcji nie wiele można wyczytać.

    Pozdr

  • 2. Data: 2009-06-18 14:00:26
    Temat: Re: kalkulator liczący modulo
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-06-18 15:31:27 +0200, "Aktywa" <R...@w...pl> said:

> [...]
    > Mam Sharpa EL-531 może ktoś się orientuję gdzie tam jest i czy jest w
    > ogóle zaimplementowana taka funkcja. W instrukcji nie wiele można

    A potrzebujesz hardware'owy koniecznie?
    Może spraw sobie jakiegoś PDA, nie musi być topowy, tam kalkulatorów
    masa jest dostępnych, również dla developerów, binarne, hex, itd...

    --
    DJ

  • 3. Data: 2009-06-18 17:18:40
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Aktywa pisze:

    > Witam, szukam kalkulatora liczącego resztę z dzielenia, czyli popularne
    > modulo.

    Resztę z dzielenia x/y łatwo obliczyć zgodnie ze wzorem:

    m = x - [x/y]*y
    gdzie przez [x/y] oznaczyłem część całkowitą dzielenia x/y

    Jeżeli twój kalkulator jest programowalny i ma funkcję obcinającą część
    ułamkową liczby - to nie ma żadnego problemu, aby napisać mini program
    do obliczania reszty z dzielenia.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2009-06-19 05:52:30
    Od: "Aktywa" <R...@w...pl>

> [...]
    >
    > Jeżeli twój kalkulator jest programowalny i ma
    > funkcję obcinającą część
    > ułamkową liczby - to nie ma żadnego problemu, aby

    Dziekuje obydwu kolegom za odpowiedź. Generalnie idzie
    o to, że potrzebuję sprawdzić wyliczane modula dla
    duzych cyfr a robiąc to na kartce papieru łatwo o
    pomyłkę.
    To jest zaliczenie przedmiotu kryptologia na uczelni.
    Musi to być hardware ale może być np. w javie mój tel
    obsługuję jave. Jednak te, które instalowałem nie
    spełniają warunku posiadania funkcji modulo.
    Ten Sharp nie jest programowalny.

    Pozdr.

  • 5. Data: 2009-06-19 11:23:06
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "Aktywa" <R...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Dziekuje obydwu kolegom za odpowiedź. Generalnie idzie o to, że potrzebuję
    > sprawdzić wyliczane modula dla duzych cyfr a robiąc to na kartce papieru
    > łatwo o pomyłkę.

    To sobie na PCta ściągnij jakiś kalkulator, użyj jakiegoś arkusza
    kalkulacyjnego, czy napisz program w czymkolwiek

  • 6. Data: 2009-06-19 11:29:25
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]

    > sprawdzić wyliczane modula dla duzych cyfr a robiąc to na kartce papieru
    Największa cyfra w systemie dziesiętnym to 9.

> [...]
    > Musi to być hardware ale może być np. w javie mój tel obsługuję jave.
    > Jednak te, które instalowałem nie spełniają warunku posiadania funkcji

    Normalne kalkulatory liczą na liczbach o pewnej skończonej precyzji. Jeśli
    ty potrzebujesz liczyć modulo liczb 1000 bitowych to żaden normalny
    kalkulator raczej tego nie policzy, choć kompletnie nie jestem na bieżąco,
    co oferują współczesne kalkulatory bo mi wystarcza taki za 25zł co ma HEX +
    logarytmy.
    P.G.

  • 7. Data: 2009-06-19 12:25:56
    Od: kffiatek <k...@s...op.pl>

    W dniu 2009-06-19 13:29, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Aktywa" <R...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Największa cyfra w systemie dziesiętnym to 9.

    Mówienie o cyfrach, że któraś jest większa to w ogóle nieporozumienie.

    pozdrawiam
    --
    Kffiatek

  • 8. Data: 2009-06-19 18:43:39
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Aktywa pisze:

> [...]
    > kartce papieru łatwo o pomyłkę.
    > To jest zaliczenie przedmiotu kryptologia na uczelni.

    Heh, trzeba było tak od razu mówić. Szukasz po prostu biblioteki w Javie
    do obliczeń na liczbach wielkich (np. 4096-bitowych), opakujesz już ją
    sobie w prosty "kalkulator" (pisałeś, że programujesz w Javie?).
    Potrzebna klasa nazywa się java.math.BigInteger a szukasz metody "mod":
    http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/api/java/math/Bi
    gInteger.html

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2009-06-19 18:46:40
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 18.06.2009 Aktywa <R...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > podstawowej funkcji nie. Proszę o jakieś linki do
    > stron producentów. Ja przeszukałem google i allegro i

    HP z serii 48
    http://pl.wikipedia.org/wiki/HP-48
    a tu nawet przedstawiciel ginącego gatunku był:
    http://www.allegro.pl/item623400842_kalkulator_grafi
    czny_hp_48_gx_bardzo_niska_cena.html

    Toporne i cudaczne ale możliwości zacne :)
    I jak było nowe to ze 4x tyle kosztował niż ten na aukcji. Golas
    oczywiście, bez kart i obudowy.

    Aczkolwiek pewnie palmtop mniejszy a bardziej wszechstronny jest ;)

    pzdr, szadok
    --
    'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
    śp. babcia

  • 10. Data: 2009-06-19 19:10:00
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Aktywa"
> [...]
    > Musi to być hardware ale może być np. w javie mój tel obsługuję jave.
    > Jednak te, które instalowałem nie spełniają warunku posiadania funkcji

    wrzuc w google IBAN JAVA (numery IBAN
    są liczbami np 26 cyfrowymi mod 97) i dostaniesz kupę stron
    Chyba kiedyś widziałem udostępniane źródła
    do zainstalowania u siebie - przy takich duzych liczbach trzeba
    do problemu podejsc sposobem :-)
    Ja sobie to kiedyś zaprogramowałem w arkuszu excela
    *** blad ***