  • 11. Data: 2009-09-14 20:22:13
    Temat: Re: kamera HD: już się gubię :)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Sep 2009 20:29:50 +0200, Marek wrote:
    >D5000 :)

    Zobacz czy nie lepiej 5D

    http://www.vimeo.com/6453063

    Mniejsza o tresc i forme, ale jaka jakosc.

    J.

  • 12. Data: 2009-09-14 21:03:18
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Marek pisze:

    > Zakstanwiam sięjeszcze nad statywem. Będzie stał na tym D500 lub ta kamera.
    > I tu ma takie typy:
    >
    > http://www.e-cyfrowe.pl/velbon-statyw-sherpa-750-p-6
    21.html
    > http://www.e-cyfrowe.pl/velbon-statyw-video-dv-6000-
    p-7824.html

    Velbon? To już pierwszy z brzegu Manfrotto będzie lepszy.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 13. Data: 2009-09-14 21:49:31
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Sep 14, 8:21 pm, Marek <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Zakstanwiam sięjeszcze nad statywem. Będzie stał na tym D500 lub ta kamera.
    > I tu ma takie typy:

    Oba spod ciemnej gwiazdy.
    Manfrotto 055B Pro + 322RC2 jeśli ma być wygodnie i przy foto i przy
    video.

    Marek

  • 14. Data: 2009-09-14 22:04:57
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Sep 14, 10:22 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Zobacz czy nie lepiej 5D
    > http://www.vimeo.com/6453063
    > Mniejsza o tresc i forme, ale jaka jakosc.

    powiem tak: mnie (nie ja pytałem!) 5d mk II kusił ostro, niezależnie
    od video.
    JEDNAKOWOŻ należy położyć nacisk na to, że to jest rozwiązanie prawie
    wyłącznie dla filmów nazwijmy to - reżyserowanych.
    Rozchodzi się tu mianowicie o:
    - TYLKO 30fps. Znaczy, nie ma możliwości pracy w 25p, 50i ani niczym
    choćby zdalnie przypominającym PAL. Transfer na PAL-DVD czy PAL-BD
    jest wysoce problematyczny.
    - mała głębia ostrości jest fajna fotograficznie i daje bardzo duże
    możliwości separacji tematu od tła, ale jeśli kamera ma służyć
    częściej do kręcenia tak zwanych ujęć ogólnych, czyli osób w ruchu,
    ale nie współpracujących z operatorem, to zapanowanie nad ostrością
    grozi dostaniem zajoba. Zwłaszcza przy gorszych warunkach oświetlenia.
    Jest to już radość na kółkach przy foto, podniesiona do kwadratu gdy
    trzeba to mieć w garści w czasie rzeczywistym.
    - udźwiękowienie filmu musi odbywać się niezależnie od nagrania video.
    5D wprawdzie nagrywa dźwięk, ale o ile jakość obrazu jest
    nieprawdopodobna, to o tyle jakość dźwięku pozostawia wszystko do
    życzenia, a poza tym ujęcie nie może przekroczyć 12 minut (4GB pliku).
    - rolling shutter czyli wielka radość(tm) przy panningu.

    Ale obraz przy powolnych scenach - miodzio...

    (za to olewając video - jest to super puszka i tylko nie mogę sam
    przed sobą uzasadnić wywalenia 2kEuro na upgrade z 20D)
    Marek

  • 15. Data: 2009-09-15 07:44:23
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    > Oba spod ciemnej gwiazdy.
    > Manfrotto 055B Pro + 322RC2 jeśli ma być wygodnie i przy foto i przy
    > video.
    :)
    Mógłbyś to rozwinąć ? W statywach moje doświadczenia kończą się na statywie
    do ZENITH-a :) /kila rurek od namiotu + sruba ;) /

  • 16. Data: 2009-09-15 09:54:13
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Sep 15, 9:44 am, Marek <m...@p...onet.pl> wrote:

    > :)
    > Mógłbyś to rozwinąć ? W statywach moje doświadczenia kończą się na statywie
    > do ZENITH-a :) /kila rurek od namiotu + sruba ;) /

    Co mam rozwinąć? Google + Manfrotto + 055Pro B da Ci nogi, a Google +
    Manfrotto + 322RC2 da Ci głowicę.
    Velbony itp to jak chcesz podstawkę pod kwiatki żonie/dziewczynie,
    albo jak chcesz raz na ruski rok zrobić sobie zdjęcie kompaktem na tle
    nieruchawego obiektu. A w zakresie, gdzie "alternatywy" do Manfrotki
    zaczynają być z nią porównywalne jakościowo, zaczynają być
    porównywalne cenowo i sens alternatyw upada. Różnica jest tylko teraz,
    czy wydasz kasę raz, czy dwa razy (tj. czy od razu kupisz statyw,
    którego będziesz używał latami, czy najpierw wywalisz kasę na
    badziewie, postresujesz się, może i z kamerą Ci się wypier...i na
    glebę, a potem kupisz statyw, którego j.w.).

    Do video potrzebujesz głowicy, która pozwoli Ci na panning (poziomy
    ruch) bez przestawienia poziomu (przekoszenia obrazu). Idealna do tego
    byłaby dedykowana głowica video, ale te są upierdliwe przy foto i nie
    są robione na takie obciążenia (to znaczy, przy tej samej REALNEJ
    masie dopuszczalnej aparatu głowica video jest większa i cięższa).
    Dedykowana głowica foto nie daje za to gładkiego miękkiego ruchu przy
    zmianie kadru (bo nie musi), za to może być lżejsza (bo można większe
    tarcie na poślizgu mieć, przy zmianie kadru masz "skok" na starcie,
    ale przy foto to nie bruździ). Takim kompromisem między oboma światami
    jest pozioma głowica kulowa z chwytem pistoletowym (322), która
    wprawdzie nie pozwala na zablokowanie płaszczyzny ruchu przy video,
    ale bardzo wygodnie i miękko się prowadzi, przez co pozwala na wygodną
    pracę i przy foto i przy wideo. Płacisz za to brakiem możliwości
    poprawki w tylko jednym kierunku (np. tylko skłonu albo tylko skosu),
    ale coś za coś.

    Marek.

  • 17. Data: 2009-09-16 09:46:21
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Marek wrote:
    > zastanawiam się nad wyborem kamery w cenie do 4000- 4200 zł.
    > Myślałem o:
    > http://www.e-cyfrowe.pl/sony-hdr-xr200ve-kamera-cyfr
    owa-p-10434.html
    > ale gdzieś przeczytalem, że ten tryb 1920 *1080 jest interpolowany z
    > niższej rozdxzielczości (TRUE ???) ni i w specyfikacji jest, że film
    > jest nagrywany z przeplotem (1080i).

    Cytuję: "Całkowita liczba pikseli: 2.36 miliona pikseli"
    1920*1080 to ile pikseli? Mniej niż 2.36 miliona czy wiecej?
    (zagadnienia zwiazane z matryca Bayerowska pomijam ;-)

    > Trafiłem na opis:
    >
    > http://www.e-cyfrowe.pl/sony-hdr-cx505ve-kamera-cyfr
    owa-p-13416.html

    > Piszą tam: "full Hd Full HD 1920x1080 w formacie AVCHD" ale niżej w
    > opisie jest, że nagrywa 1080i. Czyli jak to jrst z tym full HD ? Ma
    > być bez przepltu czy z przeplotem ?

    Z przeplotem czy bez to i tak masz Full HD. Jedno jest lepsze do
    dynamicznych scen (z przeplotem) drugie to statycznych ujęć z detalami ;-)

    > Czy warto dopłacić do 1080p (jaki model ?) czy 1080i jest
    > wystarczającym standardem ? Chodzi tu o jakośc materiału wyjściwego,
    > ale i o późniejszą edycję zgranego materiału (opraz bz przeplotu
    > łatwiej edystować /konwertowac ?)Z drugiej strony czasem bedzie
    > trzeba to odtworzyć na zwykłym telewizorze. Są jakieś ograniczenia ?

    Sądząc po pytaniach wystarczylaby Ci kamera w zwykłym PALu ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 18. Data: 2009-09-16 23:39:24
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Sep 13, 2:39 pm, Marek <m...@p...onet.pl> wrote:

    no i tak ładnie żarło, że zdechło?
    Standardowo, stado pytań, trochę odpowiedzi, po czym paszcza w kubeł,
    a 'dziękuję' to Burek...
    no nic, powodzenia z kamerą.
    --
    Marek Lewandowski