  • 11. Data: 2022-11-20 11:52:02
    Temat: Re: karta SDXC (128GB) na SPI - działa, ale nie do końca
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 20.11.2022 00:44, Marek wrote:

    > Ale czym formatowałeś? O ile dobrze kojarzę fatfs ma już w API f_mkfs
    > (fat/exfat). Próbowałeś tego?

    Tak ma. Używam tej opcji w swoich projektach na PIC32 albo Raspberry Pi
    Pico, gdzie po prostu ręcznie wrzuciłem pliki pobrane ze strony autora +
    sterowniki do konkretnego hardware'u.

    Niestety, STM32CubeMX generując projekt podstawia starszą wersję
    biblioteki, pozbawioną tej opcji. Do tego wersję nieco zmodyfikowaną -
    pliki są rozrzucone po różnych katalogach i trochę inaczej wygląda
    obsługa niskopoziomowych sterowników, szczególnie tych dostarczonych
    przez producenta i działających bezpośrednio po wyjęciu z pudełka (SDIO,
    USB).
    Pewnie gdybym po prostu podmienił ff.c, ff.h i ffconf.h, projekt by
    zadziałał, ale musiałbym o tym pamiętać po każdej zmianie konfiguracji w
    STM32CubeMX, która przywróciłaby poprzednią wersję FatFS. Trochę za dużo
    z tym zachodu.

  • 12. Data: 2022-11-21 16:22:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Nov 2022 22:35:49 +0100, Marek wrote:
    > Eh lame.. Wiesz co to jest fatfs w kontekście poruszanym przez
    > Atlantisa?

    exFAT wlasnie?

    To ograniczenie na kartach jest jakies sztuczne, i nie wiem z czego
    wynika.

    J.