  • 1. Data: 2022-11-16 02:12:46
    Temat: na litość boga...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    ...ktoś ma pojęcie, gdzie kupić 100 szt. ATMEGA 2561-16AU ??

    No kurła. Oni te procesory ręcznie teraz robią czy jak ?
    Jak nie znajdę, będę musiał przerabiać, a nie mam czasu i ochoty...
    No nie ma i nie ma. Trochę to zaczyna być irytujące.
    A zapas mi się kończy.

  • 2. Data: 2022-11-16 09:54:30
    Temat: Re: na litość boga...
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 16/11/2022 01:12, sundayman wrote:
> [...]
    > Jak nie znajdę, będę musiał przerabiać, a nie mam czasu i ochoty...
    > No nie ma i nie ma. Trochę to zaczyna być irytujące.

    Wydaje mi sie że musisz przeprojektować układ...

    widze że tutaj w Polsce ktoś ma 2 sztuki:

    https://www.ebay.co.uk/itm/185613148789

    ale trzeba być wielkim desperatem.

  • 3. Data: 2022-11-16 11:08:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 16 listopada 2022 o 02:12:51 UTC+1 sundayman napisał(a):
> [...]
    > Jak nie znajdę, będę musiał przerabiać, a nie mam czasu i ochoty...
    > No nie ma i nie ma. Trochę to zaczyna być irytujące.

    Ręcznie, w tme dostawy na święta - następne niestety.
    Kolega mówił, że od majfriendów jakoś jest o wiele lepiej.
    Ew. na piekarz.pl mają 170, ale ATmega2560-16AU - przerobić trza, trza też
    trochę więcej miejsca - jedyny plus że na pewno nie zabraknie nóżek.
    Ale nie chce mi się sprawdzać, czy pomyśleli i końcówki ze części wspólnej są
    w te same strony (jest taki śmieszny ATmega4809 w DIL40 - rdzeń ten sam
    do dla TQFP, więc układ nóżek nieco dziwny - a na pewno inny niż wcześniejsze ATmegi
    w DIL40),
    czy trzeba będzie zmieniać albo płytkę albo program (zawsze mi to przypomina historię
    jak Steve Wozniak robił kontroler flopów do Apple ][ - była płytka, oczywiście
    jednostronna, miała sporo krosów,
    co mu się nie podobało, więc przerobił tak, że zostały trzy - ale nadal mu się nie
    podobało - więc zmienił
    koncepcję - np. shiftowanie w drugą stronę - i zrobił bez krosów - oczywiście możliwe
    to jest tylko
    wtedy, gdy płytkę i program robi ten sam człowiek - no jemu pomagał w programowaniu
    jakiś młody zdolny).

  • 4. Data: 2022-11-16 12:38:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie przywołuj imienia nadaremnie.

    -----

  • 5. Data: 2022-11-16 14:04:36
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ew. na piekarz.pl mają 170, ale ATmega2560-16AU - przerobić trza,

    te już mam na wszelki wypadek, ale przerabianie...
    W dodatku raster mniejszy, na moim chińskim automacie spodziewam się
    kłopotów z układaniem...

  • 6. Data: 2022-11-16 14:07:53
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Kolega mówił, że od majfriendów jakoś jest o wiele lepiej.

    Ostatnio się nadziałem u nich na 24LC256, z których połowa nie działała.
    I musiałem wszystkie wyciągać z już zmontowanych płytek.
    Nie mam odwagi brać od nich procesorów.

    Nawet nie to, że coś innego dostanę, tylko że będzie jak z tymi
    EEPROMami - podziała 2 dni i chuj.

  • 7. Data: 2022-11-16 14:39:50
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/11/2022 12:38, ąćęłńóśźż wrote:
    > Nie przywołuj imienia nadaremnie.

    Dlaczego nadaremnie?

    https://tinyurl.com/3n8r9nry

    Najzwyczajniej sundayman zapomniał, a po fakcie sie nie liczy.

  • 8. Data: 2022-11-16 14:56:12
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-11-16 o 12:38, ąćęłńóśźż pisze:
    > Nie przywołuj imienia nadaremnie.

    A gdzie ty tam widzisz jakieś imię ? Od kiedy pojęcie "bóg" jest
    imieniem ? Wiesz ilu jest różnych bogów ? I skąd wiesz, o którego mi
    chodzi ?

  • 9. Data: 2022-11-16 15:01:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 16 Nov 2022 12:38:38 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Nie przywołuj imienia nadaremnie.
    >
    > -----

    Gdzie ty, tłuku, widzisz imię?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2022-11-16 15:07:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 16 listopada 2022 o 14:04:43 UTC+1 sundayman napisał(a):
    > te już mam na wszelki wypadek, ale przerabianie...
    > W dodatku raster mniejszy, na moim chińskim automacie spodziewam się
    > kłopotów z układaniem...

    Serio mniejszy?
    Przecież i tu i tu TQFP, różnica tylko taka, że jeden TQPF64 a drugi TQFP100.
    Eeee, rzeczywiście, ale jaja, a wymiar chipa ten sam.
    Ciekawostka, że nigdy mi się to w oczy nie rzuciło, a płytka leży na krześle obok
    (tzn. teraz zwisa).
    Myślałem, że raster ten sam a chip większy.
    I nawet pomyślane, że te dodatkowe końcówki to tak jakby "na środku" boków.
    Choć mogli bardziej pomyśleć i np. zrobić tak: 2 "stare", 1 "nowa", to by nie trzeba
    było tak zwężać.
    Hmm, a może zrobić płytkę przejściową?
    W starych laserach wiedzieli, że z lutowaniem ATmega128 może być kłopot i zrobili
    je na płytce dokładanej z goldpinami, miejsce nie było krytyczne.
    Potem jak już lutowali maszynowo, przestali tak robić (choć miejsce nadal nie było
    krytyczne).