  • 61. Data: 2009-03-22 21:51:41
    Temat: Re: klucz usb
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Nickelodeon pisze:

    > A czy daliście użytkownikowi coś do weryfikacji, że w aparacie siedzi stale
    > ten sam soft?

    Oczywiście, takie mechanizmy są niezbędne w urządzeniach
    kryptograficznych, do których użytkownik ma mieć zaufanie. Odsyłam
    zainteresowanych do Instrukcji Administratora.

    Sam bym nie ufał telefonowi szyfrującemu, w którym nie mógłbym sprawdzić
    samodzielnie, czy nie podmieniono softu.

    > Nie ma żadnej kontroli co siedzi w tym telefonie. Mpże ktoś go rozkręci i
    > zrobi zdjęcie PCB :-)

    A co Ci da zdjęcie PCB? Nazwę procesora i oznaczenie pamięci?

    Na pewno prędzej czy później zdjęcia bebechów telefonu Xaos Gamma trafią
    do sieci. W końcu na konferencji dla prasy pokazywaliśmy całe wnętrze w
    postaci kilku płytek "rozstrzelonych" (przykręconych do płytek plexi aby
    można było pooglądać z 2 stron) i chyba nawet do Teleekspresu trafił
    urywek nagrania tego "stoliczka".

    > Ciemno to widzę. Sprzedacie może w całej karierze 100szt chyba, że
    > wciśniecie jako niepotrzebny wydatek jakiejś spółce giełdowej, a i tak
    > ludzie bedą sie bali tego używać :-)

    Grubo się mylisz, poczekaj na statystykę sprzedaży po 2. kwartale '09.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 62. Data: 2009-03-23 06:53:19
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> napisał w
    wiadomości news:gpudnj$n7a$2@news.onet.pl...

    > Interesuje mnie czy produkcja leci w PL czy w Chinach? Nie chodzi mi pod
    > katem bezpieczenstwa (bo to softem mozna zalatwic), tylko chodzi mi o

    Niekoniecznie. Najprawdopodobniej nawy mały ATMELek ma submoduł CIA pozwalający na
    dostep do kodu, więc procesory z Chin mają pewnie drugi podprocesor szpiegowski.

  • 63. Data: 2009-03-23 11:14:40
    Od: "Nickelodeon" <N...@...b>

    "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> wrote in message

    > Sam bym nie ufał telefonowi szyfrującemu, w którym nie mógłbym sprawdzić
    > samodzielnie, czy nie podmieniono softu.

    Przecież w systemie operacyjnym możecie mieć ukryte funkcje, których nikt
    nie zna. Co mi po znajomości czy firmware jest oryginalny czy nie jak
    zapluskwiony od samego początku :-)
    W ogóle nie wiadomo jak działa ten system operacyjny, brak źródeł i
    niezależnej oceny.
    Nie wiadomo co może wyczyniać zdalnie operator gsm, a co "instytucje" i
    jakie wejścia mają w system szyfrowania.
    Prędzej bym zaufał chińskiemu produktowi robionemu przez anarchistów niż
    polskiemu producentowi produkującemu dla władzy :-)
    To jest jeszcze bardziej niebezpieczne popuścić sobie i zacząć faktycznie
    rozmawiać przez taki telefon bez krępacji, np między maklerami o opcjach
    walutowych :-)

  • 64. Data: 2009-03-23 20:10:31
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Nickelodeon wrote:
> [...]
    > zapluskwiony od samego początku :-)
    > W ogóle nie wiadomo jak działa ten system operacyjny, brak źródeł i

    Jest. Jest (o ile sie nie myle - Adam pewnie zaprzeczy jakby co)
    dopuszczenie telefonu do okreslonego stopnia poufnosci zgodnie z polskim
    prawem (pewnie by default znaczy to ze sluzby moga sluchac telefonu).

    A jak chcesz cos nad czym chcesz miec 100% kontroli - to zrob se sam,
    tylko w niektorych krajach uzywanie czegos, czego sluzby nie moga
    posluchac jest niestety nielegalne.

    --
    Jerry1111

  • 65. Data: 2009-03-23 20:56:21
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Órzytkownik "Jerry1111" napisal:
    > A jak chcesz cos nad czym chcesz miec 100% kontroli - to zrob se sam,
    > tylko w niektorych krajach uzywanie czegos, czego sluzby nie moga
    > posluchac jest niestety nielegalne.

    jakie to sa kraje i czy naz sie do nich zalicza?:O)

  • 66. Data: 2009-03-23 23:16:41
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Jerry1111 pisze:

    > A jak chcesz cos nad czym chcesz miec 100% kontroli - to zrob se sam,
    > tylko w niektorych krajach uzywanie czegos, czego sluzby nie moga
    > posluchac jest niestety nielegalne.

    Naszych telefonów nie mogą podsłuchać nawet wspomniane "służby". Sama
    zasada ustalania kluczy i szyfrowania to wyklucza. W Polsce jeszcze to
    jest legalne, ale już chyba aby daleko nie szukać na Białorusi takich
    urządzeń sprzedawać nie można.

    A odnośnie weryfikacji kodu - przy certyfikacji cały kod źródłowy trzeba
    przekazać do DBTI ABW, wraz z całą masą dokumentów opisujących budowę
    urządzenia, bezpieczeństwo kryptograficzne, budowę oprogramowania i
    różne jego aspekty. Piszą o tym na stronie www:
    http://www.abw.gov.pl/index@option=com_content&task=
    view&id=149&Itemid=165.html

    Kod źródłowy jest na tyle dokładnie prześwietlany, że nawet przy okazji
    potrafią znaleźć jakieś niezależne od szyfrowania usterki. ;)

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 67. Data: 2009-03-24 20:19:19
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    > zasada ustalania kluczy i szyfrowania to wyklucza. W Polsce jeszcze to
    > jest legalne, ale już chyba aby daleko nie szukać na Białorusi takich

    BTW: Xaos Gamma pojawił się już w sklepie internetowym Orange, w ofercie
    telefonów dla firm.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 68. Data: 2009-03-26 21:02:31
    Od: Maciej Iwanczewski <nawiiwan@wytnij_togazeta.pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > Naszym własnym systemem czasu rzeczywistego. Podobnie jak prawie
    > wszystkie inne nasze urządzenia. Mamy ten system w wersjach na ARMy, DSP
    > (TI) i AVRy. Gdy pokazywaliśmy ostatnio naszą komórkę na targach w
    > Barcelonie, nikt nie chciał uwierzyć, że w środku śmiga nasz własny
    > system. A nie jakiś Symbian czy Windows.
    > http://www.telepolis.pl/news.php?id=14036
    > http://www.tl2000.com.pl/produkty/telefony_gsm/xaos_
    gamma/parametry_techniczne_i_eksploatacyjne

    A czy teoretycznie możliwe jest, że "obcy wywiad" spreparuje specjalne
    wersje procesorów, pamięci, itp. i dostarczy je do dystrybutorów u
    których kupujecie.

    Czy to może stanowić zagrożenie i w efekcie da możliwość podsłuchu przez
    osoby niepowołane?

    Pozdrawiam,
    Maciek