  • 1. Data: 2009-01-14 09:23:52
    Temat: kolejne moto z dieslem
    Od: mmaurycy <m...@v...pl>

    http://moto.onet.pl/1526543,2243,artykul.html
    --
    pozdrawiam
    mmaurycy
    SYM HUSKY 125 w puzlach już nie całkiem :)
    http://mmaurycy.googlepages.com/symhusky125

  • 2. Data: 2009-01-14 19:00:36
    Temat: Re: kolejne moto z dieslem
    Od: Vir <a...@o...pl>

    mmaurycy pisze:
    > http://moto.onet.pl/1526543,2243,artykul.html

    3-cylindrowy diesel. Ciekawe, jakie ma wibracje. Skrzynia CVT wg mnie
    odbiera całą przyjemność z jazdy. Trudno to sobie wyobrazić - odkręcasz,
    silnik dalej mruczy tak samo, a moto przyśpiesza...

    Vir
    Duża czarna bawarka

  • 3. Data: 2009-01-14 19:44:57
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Vir pisze:

    > 3-cylindrowy diesel. Ciekawe, jakie ma wibracje. Skrzynia CVT wg mnie
    > odbiera całą przyjemność z jazdy. Trudno to sobie wyobrazić - odkręcasz,
    > silnik dalej mruczy tak samo, a moto przyśpiesza...

    Nienie. Jeździliśmy Maną w czerwcu i odczucia sa jak na motocyklu z
    normalną skrzynią, zapina "biegi", wkręca się na obroty etc. Różnica to
    brak klamki sprzęgła i dodatkowe prztyczki do "ręcznej" zmiany biegów,
    ale biegi można tez zmieniać normalną dźwignią nożną. Skrzynia działa w
    trybie manualnym i automatycznym, w drugim przypadku masz do wyboru 3
    programy - Normal, Rain i Sport.
    Mnie się podobało, świetna sprawa do miasta, funu w zasadzie nie odbiera
    - jeździliśmy tym po Hungaroringu, głupio wyglądało jak wyprzedzaliśmy
    Tuono i inne Mille na winklach :)

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/klx250/600rr/vfr800.
    Archiwum: http://news.riders.pl

  • 4. Data: 2009-01-14 22:41:09
    Od: Vir <a...@o...pl>

    Magic pisze:

    > Nienie. Jeździliśmy Maną w czerwcu i odczucia sa jak na motocyklu z
    > normalną skrzynią, zapina "biegi", wkręca się na obroty etc. Różnica to

    A czy CVT to nie jest takie rozwiązanie, jakie kiedyś było w Nissanie
    Micrze? Płynna zmiana przełożenia przy stałych obrotach silnika
    utrzymywanych w zakresie max momentu? Ja wiem, że w nowoczesnych
    silnikach krzywa momentu jest dość płaska, ale to moto nie ma biturbo

    Vir

  • 5. Data: 2009-01-15 10:34:15
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Vir pisze:

    > A czy CVT to nie jest takie rozwiązanie, jakie kiedyś było w Nissanie
    > Micrze? Płynna zmiana przełożenia przy stałych obrotach silnika
    > utrzymywanych w zakresie max momentu?

    Owszem, ale wszystko zalezy od oprogramowania skrzyni biegów. W Manie
    jest to imitacja pracy normalnej skrzyni.

  • 6. Data: 2009-01-15 19:54:58
    Od: Vir <a...@o...pl>

    > Owszem, ale wszystko zalezy od oprogramowania skrzyni biegów. W Manie
    > jest to imitacja pracy normalnej skrzyni.

    Po co montuje się skrzynię CVT i symuluje działanie zwykłej?

    Vir

  • 7. Data: 2009-01-15 22:12:17
    Od: "Wojciech G." <w...@w...ursynet.com>

    Użytkownik "Vir" napisał :
    > Po co montuje się skrzynię CVT i symuluje działanie zwykłej?

    Żeby było łatwiej, a wrażenia jak z tradycyjnej skrzyni ?
    --
    PZDR
    Wojciech G.

  • 8. Data: 2009-01-16 11:15:26
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Vir pisze:

    > Po co montuje się skrzynię CVT i symuluje działanie zwykłej?

    Po pierwsze właśnie żby nie było głupich wrażeń że silnik buczy tak samo
    a moto jedzie coraz szybciej czyli ukłon w stronę siły naszych
    przyzwyczajeń.
    Po drugie CVT daje możliwość dowolnego doboru parametrów przełożenia w
    zależności od efektu jaki chce się osiągnąć - maksymalne przyspieszenie,
    ekonomiczność, łagodne przenoszenie momentu obortowego na śliskim etc.

  • 9. Data: 2009-01-19 10:47:56
    Od: "smoq" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Magic" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zależności od efektu jaki chce się osiągnąć - maksymalne przyspieszenie,
    > ekonomiczność, łagodne przenoszenie momentu obortowego na śliskim etc.

    Po to samo po co dodaje sie do automatycznej skrzyni tiptronic, czyli aby
    przekonac niechętnych do automatu do zakupu tego automatu. Wiekszosc
    kierowcow w ogole nie uzywa tiptronica, przynajmniej wsrod moich znajomych,
    ale dzieki niemu w ogole sie przekonali do automatu.

    --
    pzdr smoq