  • 1. Data: 2009-08-12 06:10:02
    Temat: kółka z laminatu
    Od: Tomek <...@...z>

    Macie pomysł, jak wyciąć w miarę równe kółka z laminatu( średnica ok. 30mm)?
    Potrzebuję tego całe 2
    szt., więc mechanika "przemysłowa" raczej nie wchodzi w grę.

  • 2. Data: 2009-08-12 06:12:11
    Temat: Re: kółka z laminatu
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Tomek" <...@...z> napisał w wiadomości
    > Macie pomysł, jak wyciąć w miarę równe kółka z laminatu( średnica ok.
    > 30mm)? Potrzebuję tego całe 2 szt., więc mechanika "przemysłowa" raczej
    > nie wchodzi w grę.

    Laubzegą. Wyrównać pilnikiem.

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2009-08-12 07:45:18
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Macie pomysł, jak wyciąć w miarę równe kółka z laminatu( średnica ok. 30mm)?
    Potrzebuję tego całe 2
    > szt., więc mechanika "przemysłowa" raczej nie wchodzi w grę.
    Dlaczego mechanika przemysłowa nie wchodzi w grę. To prosta praca do zrobienia
    na zwykłej tokarce do metalu. Nie uwierzę że tam gdzie mieszkasz nie ma w
    okolicy tokarki do metalu. Zwykły tokarz zrobi dwa takie kolka w czasie krótszym
    niż 3 minuty i to z uzbrojeniem tokarki.

  • 4. Data: 2009-08-12 08:19:26
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Tomek pisze:
    > Macie pomysł, jak wyciąć w miarę równe kółka z laminatu( średnica ok.
    > 30mm)? Potrzebuję tego całe 2 szt., więc mechanika "przemysłowa" raczej
    > nie wchodzi w grę.
    A czy te kółka mogą/mają mieć w środku otwór? To prosto, przycinasz
    choćby nożycami do blachy mniejwięcej potrzebny kształt, potem wsadzasz
    w środek śrubkę i zakręcasz nakrętkę, tworząc tarczę z ośką, wsadzasz to
    w wiertarkę (tworząc prowizoryczną tokarkę), włączasz na sensowne obroty
    i delikatnie szlifujesz by otrzymać wymagany poziom kółkowatości.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2009-08-12 09:06:58
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiertarkę (tworząc prowizoryczną tokarkę), włączasz na sensowne obroty i
    > delikatnie szlifujesz by otrzymać wymagany poziom kółkowatości.

    173

    dokłądnie tak. Ja też kiedyś robiłem na wiertarce i spoko.
    wycinasz zgrubnie z rezerwą a potem na wiertarkę i heya.
    Ja montowałem ją w takich uchwycie i powoli zbliżałem pilnik a potem
    papierek ścierny,
    żeby równo kolisto wychodziło.
    Polecam

    Rafał

  • 6. Data: 2009-08-12 15:02:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 Aug 2009 09:45:18 +0200, kogutek wrote:
> [...]
    >okolicy tokarki do metalu. Zwykły tokarz zrobi dwa takie kolka w czasie krótszym
    >niż 3 minuty i to z uzbrojeniem tokarki.

    Ale czego szukac .. uslugi tokarskie ?

    Bo tak mowiac szczerze to dawno nie widzialem tokarza dostepnego tak z
    ulicy. A gdzie indziej to wiadomo - dzial sprzedazy, technolog,
    narzut ogolnozakladowy, minimalne zamowienie 1rh ..

    J.

  • 7. Data: 2009-08-12 17:11:24
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Może cnc.

    http://www.frezowanie.net.pl/

    Tam koleś frezuje na frezarce cnc pojedyncze pierdoły.

    PC

  • 8. Data: 2009-08-13 06:13:19
    Od: Tomek <...@...z>

    Kacper pisze:
    > dokłądnie tak. Ja też kiedyś robiłem na wiertarce i spoko.
    > wycinasz zgrubnie z rezerwą

    Potwierdzam. Wyszło całkiem nieźle. Na początku trochę biło na nierównościach po
    obróbce zgrubnej,
    ale wyprowadziło się "na gładko".