  • 21. Data: 2022-09-20 10:07:01
    Temat: Re: koniec newsow
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-09-20 o 09:58, J.F pisze:

    > No, w Polsce dobry, na wakacjach ... mozna odpocząc i od newsow :-)

    Zupełnie bez sensu. Zdarzyło mi się parę razy, że wyjechałem służbowo
    na dwa dni i kiedy po południu znalazłem wreszcie
    chwilę czasu, żeby przejrzeć zaległą pocztę, uporządkować korespondencję,
    to okazywało się, że do dyskusji na newsach z zagranicy nie można się
    dołączyć.
    Nie umiera się od tego, ale jest to irytujące.
    I tak się już od jakiegoś czasu do chmurki przenoszę.

  • 22. Data: 2022-09-20 10:48:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello _Master_,

    Monday, September 19, 2022, 2:56:50 PM, you wrote:

    > Neostrada działała bardzo dobrze.
    > Pokazywała nawet drzewo postów po którym wiadomo było kto komu odpowiada
    > bez debilnego cytowania ;-)

    Pokazywanie drzewa to funkcjonalność czytnika a nie serwera NNTP.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2022-09-20 22:48:21
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:fzt0avrhf4vw.muqc50rx5qsl$.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Jeszcze sie trzeba z wielkimi na feeda umowic.

    a po co i tak nas garść niedużej dłoni.

    i można grupy nazywać dowolnie np

    pl.misc.samochody.pieszy.na.pasach

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 24. Data: 2022-09-21 03:39:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PiteR,

    > a po co i tak nas garść niedużej dłoni.
    > i można grupy nazywać dowolnie np
    > pl.misc.samochody.pieszy.na.pasach

    Przypomnę, że właścicielem hierarchii news pl.* jest Tomasz R. Surmacz i
    nie można ot, tak sobie zakładać nowych grup w tej hierarchii. Nowe
    grupy można zakładać w hierarchii alt.*

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2022-09-21 13:31:24
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:2857067090$20220921033906@squadack.com>
    user RoMan Mandziejewicz pisze tak:

    > Przypomnę, że właścicielem hierarchii news pl.* jest Tomasz R.
    > Surmacz i nie można ot, tak sobie zakładać nowych grup w tej
    > hierarchii. Nowe grupy można zakładać w hierarchii alt.*

    o kurcze Jak to tak tatko?

    a pan Tomasz może je skasować, wyłączyć albo sprzedać?
    a jak pan Tomasz pójdzie do nieba bo co się stanie z hierarchią?

  • 26. Data: 2022-09-21 13:31:26
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2022-09-19 o 13:57, Janusz pisze:

    > Ja używam news.chmurka.net tylko trzeba się 'zameldować' na stronie
    > http://news.chmurka.net/
    Też polecam chmurkę, nigdy żadnego problemu nie było od wielu lat.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 27. Data: 2022-09-21 13:42:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PiteR,

    > o kurcze Jak to tak tatko?

    Ano tak to. Leżało sobie 28 lat temu, Tomasz podniósł i ma.

    > a pan Tomasz może je skasować, wyłączyć albo sprzedać?

    Kto wie?

    > a jak pan Tomasz pójdzie do nieba bo co się stanie z hierarchią?

    Myślę, że wcześniej sama upadnie z braku serwerów. A jeśli nie -
    będzie bezkrólewie. Zapytaj go.
    Wiem jedno - żaden poważny, światowy feed nie przyjmie grupy z
    hierarchii pl.* bez akceptacji Tomasza. Tylko Tomasz może generować
    pliki kontrolne.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 28. Data: 2022-09-21 15:10:33
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Przypomnę, że właścicielem hierarchii news pl.* jest Tomasz R. Surmacz i
    > nie można ot, tak sobie zakładać nowych grup w tej hierarchii. Nowe
    > grupy można zakładać w hierarchii alt.*

    Ale to na serwerach, które tę hierarchię utrzymują. Jak się nie wymienia
    z nimi (co ktoś zasugerował, ale raczej nie przemyślał) to można sobie
    zakładać grupy jakie się chce. No i jeszcze można utworzyć nową,
    niezależną od tamtej, hierarchię pl wymienianą z innymi. Tylko nie wiem
    po co ludziom kolejne grupy. Już dawno temu, jak mnie szykanowano za
    poglądy, na forach standaryzacyjnych NNTP padła idea braku sensu
    formalizowania podziału na grupy. Teraz tym bardziej ten podział nie ma
    wartości dodanej. Są jakieś "surmaczowe" grupy pl na które od dawna nikt
    nie pisze i co ważniejsze, których nikt nie czyta. Pisząc na taką grupę
    tylko tracimy parę i bajty. A alt to już w ogóle wymysł z d...y. Jeśli
    istnieje jakiś temat godny wydzielenia w formie grupy to niby czemu
    miałby być wydzielany w formie alt a nie normalnie. I po co trzymać się
    tego podziału jak on już dawno nie jest aktualny. Ale to ja o braku
    sensu podziału pisałem koło roku 2000. Chodziło o to, że sama idea
    podziału nie ma sensu ponieważ tematyki wątków ewoluują. Jeden napisze o
    samochodach a potem dyskusja przechodzi płynnie w dowolne inne obszary.
    I te artykuły ludzie czytają po wątkach a nie przynależnościami
    artykułów do grup. Natomiast jakoś trzeba ten początkowy artykuł
    znaleźć. Szukanie odpowiedniej grupy trochę nie ma sensu bo można
    znaleźć więcej grup niż artykułów na nich. Szczególnie dziasiaj.

    Do tego zamiast grup można używać rozszerzeń NNTP umożliwiających
    pełnotekstowe wyszukiwanie. Oczywiście to nie jest tak hop siup bo takie
    rozszerzenia to miały komercyjne serwery NNTP i jakiś koszt one niosą.
    Poza tym nie zmienia to dystrubucji która jest robiona w ciemno bez
    wiedzy o tym czy ktokolwiek artykuł przeczyta. I to jest związane
    hierarchami.

  • 29. Data: 2022-09-21 18:45:01
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:7388959812$20220921134302@squadack.com>
    user RoMan Mandziejewicz pisze tak:

    > Wiem jedno - żaden poważny, światowy feed nie przyjmie grupy z
    > hierarchii pl.* bez akceptacji Tomasza. Tylko Tomasz może generować
    > pliki kontrolne.

    Tylko że ja mówię o kilku grupach na Hamsterze czy DNews i nie chce
    i nie potrzebuję feedów. Nie zależy mi także na jakichś backupach.

    Jest nas tak mało, że Hamster powinien wyrobić. Nie zależy mi także na
    byciu w jakiejś hierarchi. Może być groch z kapustą na jednej grupie
    Xnews ma silne filtry. Jest też filtr w oczach.

    Dawno temu i nieprawda miałem w pracy jakiś serwer news nie wiem kto
    nim zarządzał ale grupy były nazwane po prostu bez ceregieli
    komputery, dom, dzieci, lekarz, praca itp a wchodziło się po IP.

  • 30. Data: 2022-09-21 18:47:31
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    RoMan Mandziejewicz w
    > Wiem jedno
    [...]
    > Tylko Tomasz może generować pliki kontrolne.

    Chcesz łagodnie, czy po bandzie...
    Na razie postaram się łagodnie -- jesteś w mylnym błędzie.
    I to powinno Ci wystarczyć na tej grupie.
    Jeżeli nie chcesz łagodnie, to złam FUTa! Tylko tam moderowane są wieści,
    więc, nie do mnie pretensje...

    FUT: pl.news.admin
    --
    Tomasz